Mitkä ne oli ne pienten paikkakuntien edut verrattuna pääkaupunkiseudulla asumiseen?

"Maalainen"
Ei oo ees makkaria jokaiselle ja jossain sikakaukana! Keskustellaan sit jos ois Kanervalassa vaik 7h+k tai suurempi.
No mut eihän Tervasuo ole kaukana :O sinne ajaa reilussa vartissa. Tottumiskysymyksiähän nämä välimatkat on. Minusta ei ole paljon, jos on työpaikalle matkaa 20-30 km. Saattaahan se Helsigissäkin vierähtää yli tunti julkisillä työmatkaan, jos ei ole työpaikka ja koti ihan optimaalisesti sijoittuneet...

Saakohan mistään muualta kuin korvesta "halvalla" semmoista taloa, jossa on on 7 makuuhuonetta?
 
[QUOTE="Maalainen";27450589]No mut eihän Tervasuo ole kaukana :O sinne ajaa reilussa vartissa. Tottumiskysymyksiähän nämä välimatkat on. Minusta ei ole paljon, jos on työpaikalle matkaa 20-30 km. Saattaahan se Helsigissäkin vierähtää yli tunti julkisillä työmatkaan, jos ei ole työpaikka ja koti ihan optimaalisesti sijoittuneet...

Saakohan mistään muualta kuin korvesta "halvalla" semmoista taloa, jossa on on 7 makuuhuonetta?[/QUOTE]

Puuttuu auto ja ajokortti. Työmatka ei ole ongelma itselleni, mutta se, että kuntosalille kestää tunti kävellen tuntuu hieman totuttelua vaativalta kun aiemmin työpaikalta bussi vei salille 5-8 minsaa töistä riippuen siitä mille ketjun saleista tahdoin.

En tiedä miksi kaikki teille mustavalkoista, voi valita vain toisen ja sit toinen vain huonoa täys. Ite ainaki oon lämmennyt täysillämieheni suvulle ja heidän seurassa mukavaa. Ja odotan ensi kevättä, pitkästä aikaa kukkapenkkejä myllättävänä.
 
"Maalainen"
Puuttuu auto ja ajokortti. Työmatka ei ole ongelma itselleni, mutta se, että kuntosalille kestää tunti kävellen tuntuu hieman totuttelua vaativalta kun aiemmin työpaikalta bussi vei salille 5-8 minsaa töistä riippuen siitä mille ketjun saleista tahdoin.

En tiedä miksi kaikki teille mustavalkoista, voi valita vain toisen ja sit toinen vain huonoa täys. Ite ainaki oon lämmennyt täysillämieheni suvulle ja heidän seurassa mukavaa. Ja odotan ensi kevättä, pitkästä aikaa kukkapenkkejä myllättävänä.
Minä en taida ajatella mustavalkoisesti. Kuten totesin, niin tottumiskysymyksiä. Lisäksi taitaa riippua siitä, missä päin Joensuuta asut. Marjalassa ei esimerkiksi ole mitään palveluita, kioski ja ABC taitaa olla... Niinivaaralla taas on kauppa, apteekki, kirjasto, uimahalli ja baari, Rantakylässä samoin. Meidän kaupunginosassa on kauppa ja kuntosali, eikä tästä ole pitkä matka keskustaankaan.

Minä olen kasvanut aidosti ns. korvessa, joten en pidä minään kummoisena asiana sitä, että uimahalliin pitää erikseen lähteä tai että busseja ei kulje muutaman minuutin välein. Minusta täällä kaikki on hyvinkin lähellä :D
 
"Maalainen"
Niin ja määritelmä myös... minusta Joensuu ei ole pieni paikkakunta. Kesälahti, Rääkkylä ja Tohmäjärvi on pieniä paikkakuntia. Kiteekään ei ole enää pieni paikkakunta minun mittakaavassa: voisin kuvitella ihan hyvin palaavani sinne, koska siellä on minun mielestä kaikki tarpeellinen...
 
"vieras"
Puuttuu auto ja ajokortti. Työmatka ei ole ongelma itselleni, mutta se, että kuntosalille kestää tunti kävellen tuntuu hieman totuttelua vaativalta kun aiemmin työpaikalta bussi vei salille 5-8 minsaa töistä riippuen siitä mille ketjun saleista tahdoin.

En tiedä miksi kaikki teille mustavalkoista, voi valita vain toisen ja sit toinen vain huonoa täys. Ite ainaki oon lämmennyt täysillämieheni suvulle ja heidän seurassa mukavaa. Ja odotan ensi kevättä, pitkästä aikaa kukkapenkkejä myllättävänä.
Sä voit rakentaa oman kuntosalin.
 
"muuttaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;27450022:
Hoitopaikan saa vaikka seuraavalle päivälle kun tarve tulee.
Sen takia ei tarvi lasta turhaan pitää päiväkodissa.

Lapsille kerhoja, perhekahviloita, 4-5 päivälle on jotain toimintaa jos vaan vanhemmat viitsivät mennä.

Työpaikkoja on.

Liikenne sujuvaa.
Mä asun Espoossa. Jos muuttaisin "jonnekin kauemmas maalle", niin mitä työpaikkoja siellä olisi mulle ja ulkomaalaiselle miehelleni?
Olemme IT-alalla ja tarvitsemme johtavan roolin ja kunnon palkan ja kansainväliset näkymät. Kerro yksikin paikka "maalla", jossa kriteerit täyttyy?
 
Mie alotin koti-ikävissäni jotain jorinaa, kukin kehuu omaa paikkakuntaansa ja mie yritän tuoda evidenssiä, että kaikessa on puolensa.
No ajattelinkin, että mouruat koti-ikävää ja ikävöit rakasta Helsinkiä, se sallittakoon. :hug: Kaikki kaipaavat joskus aiempiin kotimaisemiin. Ei se silti tarkoita, että nykyinen asuinpaikka olisi väärä.

Koeta vaan löytää tosiaan ne nykyisen paikkakunnan edut.
Ihmiset olet jo saanut, saa vielä uusi kotiseutu ja anna sille myös itsesi.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
ajokortin saa 2 kuukaudessa ja auton saa tonnilla
Olen suorittanut autokoulun kaikki osiot hyväksyttävästi läpi. Olin poissa ulkomailla ja en ehtinyt hakea sitä muoviläpyskää, pysyvää ajokorttia. Palattuani Suomeen kyttiksellä sanoivat, että inssi ja kirjalliset uusiksi, johon mie että pitäkää....

Porukat pakotti mut autokouluun ja mikä syy vaan olla ajamatta ni aina parempi. Pelkäsin ajoa silloin ja pelkään nyt. Olen surkeimpia kuskeja ja liikenne vaarantuu.
 
[QUOTE="muuttaja";27450780]Mä asun Espoossa. Jos muuttaisin "jonnekin kauemmas maalle", niin mitä työpaikkoja siellä olisi mulle ja ulkomaalaiselle miehelleni?
Olemme IT-alalla ja tarvitsemme johtavan roolin ja kunnon palkan ja kansainväliset näkymät. Kerro yksikin paikka "maalla", jossa kriteerit täyttyy?[/QUOTE]

Joensuun työllisyystilanne ei ole kehuttava ja palkkataso on huono, joten turha tänne on muuttaa jos ei ole sidoksia tänne taikka saa hyvää työpaikkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"vieras"
[QUOTE="muuttaja";27450780]Mä asun Espoossa. Jos muuttaisin "jonnekin kauemmas maalle", niin mitä työpaikkoja siellä olisi mulle ja ulkomaalaiselle miehelleni?
Olemme IT-alalla ja tarvitsemme johtavan roolin ja kunnon palkan ja kansainväliset näkymät. Kerro yksikin paikka "maalla", jossa kriteerit täyttyy?[/QUOTE]

Ammattilaiselle löytyy aina töitä, niin maalta kuin kaupungista...
 

Yhteistyössä