Mitkä ne oli ne pienten paikkakuntien edut verrattuna pääkaupunkiseudulla asumiseen?

[QUOTE="vieras";27450872]Lähtölaskenta on alkanut: jonain pimeänä talvikuukautena A ottaa lapset kainaloon ja häipyy Stadiin.[/QUOTE]

Emmie. Koen, että ihan hiljan sellaisen lähtölaskennan ruutiin on meitin kissat kai käyneet tekemässä tarpeitaan. Data on jotain käsittämätöntä parhautta ja kyl mie 4v 9kk voin viel asuu täälki. Maailma on seikkailu ja mie tahon kokea sen heräten ton ihanan jumalaisen vierestä!
 
[QUOTE="vieras";27450924]Niin, mutta vaan kerran tunnissa... eihän se riitä :D

Pyörä on kyllä Joensuussa pop.[/QUOTE]

Autoilu on helppoa Joensuussa, parkkipaikkoja löytyy yleensä suhteellisen helposti eikä ole pahoja ruuhkia. Pyöräily talvisaikaan ei käy kaikille.
 
"muuttaja"
[QUOTE="vieras";27450884]Ammattilaiselle löytyy aina töitä, niin maalta kuin kaupungista...[/QUOTE]

Kerro yksikin IT-firma, joka on maalla ja voi maksaa kunnon palkkaa ja tarjoaa haasteelliset uranäkymät ammattilaiselle? Ihan oikeasti.
 
"vieras"
[QUOTE="muuttaja";27450964]Kerro yksikin IT-firma, joka on maalla ja voi maksaa kunnon palkkaa ja tarjoaa haasteelliset uranäkymät ammattilaiselle? Ihan oikeasti.[/QUOTE]

Oulussa on useampikin.
 
[QUOTE="muuttaja";27450964]Kerro yksikin IT-firma, joka on maalla ja voi maksaa kunnon palkkaa ja tarjoaa haasteelliset uranäkymät ammattilaiselle? Ihan oikeasti.[/QUOTE]

Logica toimii useammalla paikkakunnalla. Joensuussa ja Kuopiossa on useampia alan yrityksia.
 
"vieras"
[QUOTE="muuttaja";27450780]Mä asun Espoossa. Jos muuttaisin "jonnekin kauemmas maalle", niin mitä työpaikkoja siellä olisi mulle ja ulkomaalaiselle miehelleni?
Olemme IT-alalla ja tarvitsemme johtavan roolin ja kunnon palkan ja kansainväliset näkymät. Kerro yksikin paikka "maalla", jossa kriteerit täyttyy?[/QUOTE]

Oulun kehyskunnat
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27451159]onko oulu maalla? :D[/QUOTE]

Ainakin pääkaupunkiseutulaiseten mielestä.

Suomessa on vain pääkaupunkiseutu ja sitte peltoa ja metsää. Ihmiset asuvat kymmenen kilometrin välein ja ruokakauppa on sadan kilometrin välein.
 
"vieras"
[QUOTE="muuttaja";27454310]Mä luulin, et Oulu on kaupunki. Kysyin maaseudusta, kuten täällä nyt puhutaan siitä. "Muuta maalle".[/QUOTE]

Pääkaupunkiseutulaisten mielestä oulu on vain ja ainoastaan peltoa ja metsää. lehmätkin laiduntavat toripolliisin ympärillä.

Ei suomessa ole kuin pääkaupunkiseutu ja lehmänkakkaa.
 
"vieras"
[QUOTE="muuttaja";27454310]Mä luulin, et Oulu on kaupunki. Kysyin maaseudusta, kuten täällä nyt puhutaan siitä. "Muuta maalle".[/QUOTE]

Ouluhan ihan böndeä Tsadista katsoen.
 
"vieras"
[QUOTE="muuttaja";27454310]Mä luulin, et Oulu on kaupunki. Kysyin maaseudusta, kuten täällä nyt puhutaan siitä. "Muuta maalle".[/QUOTE]

Mutta ihan oikeasti oulun kehyskunnissa on sitä oikeaa maaseutuakin. työmatka ouluun ei välttämättä ole kuin vartti, silti voi asua täysin "maalla".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27454330]Mutta ihan oikeasti oulun kehyskunnissa on sitä oikeaa maaseutuakin. työmatka ouluun ei välttämättä ole kuin vartti, silti voi asua täysin "maalla".[/QUOTE]

Eikö pääkaupunkiseudun kehyskunnissa ole sitä maaseutua? kehä 3:n pohjoispuolella on pelkästään metsää ja peltoa, siellä täällä muutama ok-talo. Miksi pitäisi muuttaa lähes lappiin maaseudun perässä jos kaikki on jo täällä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27454361]Eikö pääkaupunkiseudun kehyskunnissa ole sitä maaseutua? kehä 3:n pohjoispuolella on pelkästään metsää ja peltoa, siellä täällä muutama ok-talo. Miksi pitäisi muuttaa lähes lappiin maaseudun perässä jos kaikki on jo täällä?[/QUOTE]

Liittyisiköhän jotenkin asuntojen, asumisen ja elämisen hintaan?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27454387]Liittyisiköhän jotenkin asuntojen, asumisen ja elämisen hintaan?[/QUOTE]

mutta onhan pk-seudulla it-firman johtotehtävissä olevan henkilön palkkakin kovempi kuin muualla suomessa...
 
"vieras"
Olen asunut miljoonakaupungissa, pikkukylässä ja nyt pikkukaupungissa (oik.minikauoungissa) ja kaikissa olen vihtynyt. Tosin suurkaupungissa en suostuisi autoa pitämään (elämä kuluisi ruuhkissa) ja pikkukaupungissa taas en suostuisi olemaan ilman. Kun kulkeminen sujuu ja työ on mieluisaa niin muu hoituu myös.

Lastenvaatetarjonnasta vielä sen verran, että nettikaupasta saa, jopa kotiovelle tuotuna.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
[QUOTE="vieras";27454387]Liittyisiköhän jotenkin asuntojen, asumisen ja elämisen hintaan?[/QUOTE]

Plus ettei ole kunnon talvea, yötöntä yötä jne.

Ja ne vittumaiset ihmiset jotka ei sano päivää. Maalla aina tervehditään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27454437]Plus ettei ole kunnon talvea, yötöntä yötä jne.

Ja ne vittumaiset ihmiset jotka ei sano päivää. Maalla aina tervehditään.[/QUOTE]

Jep. Ihmiset ovat täällä paljon mielyttävämpiä, ystävällisempiä ja mukavempia kuin tuolla 600km etelämpänä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27454409]jaa-a[/QUOTE]

riippuu tietysti firmasta mutta pääsääntöisesti näin on. Suuret it-alan yritykset ovat kuitenkin keskittyneet pk-seudulle ja pk-seudulla palkat oikeastaan kaikilla aloilla ovat kovemmat.
 

Yhteistyössä