Mitkä murre ym. sanat/puhetyyli ärsyttää? :D

• Viestiketjun aloittaja Murmur
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ketä, kun tarkoitetaan kuka. Typerän kuuloista.
tämä! Ei ole mitään murretta vaan todella surkeaa kielioppia ja kamalan kuuloista.
Tuo on murretta, mutta levinnyt jostain kumman syystä yleisempäänkin käyttöön.
Joo ainakin täällä Turussa käytetään ketä-sanaa ja niin teen itsekin eikä ollenkaan särähdä korvaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mun mielestä kaikki murteet on kauniita jos ne tulevat luonnostaan.

Väkisin yritetty murteen vääntäminen on noloa ja aiheuttaa sellaisen myötähäpeän tunteen :ashamed:
Täällä palstalla joku väkisin sitä vääntää ja mun mielestä se on noloa :D

mikä murre?
Myö lähetään käymää kaupas ja sit käyään pankis ja sit ens viikol mennää kattoo taloo jonka vois ostaa meil hyväks asunnoks...
Eilen miä hoksasin et myöhän asutaa samas paikas yhen tutun kaa ja sil on kans kaks lasta ihan niinku teilkii...
Miä ku aamul petasin petii nii aattelin samal vaihtaa uuet petivaatteet ja sit mentii lasten kaa ulos ja käveltii puol kilometrii....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mikä murre?:
Myö lähetään käymää kaupas ja sit käyään pankis ja sit ens viikol mennää kattoo taloo jonka vois ostaa meil hyväks asunnoks...
Eilen miä hoksasin et myöhän asutaa samas paikas yhen tutun kaa ja sil on kans kaks lasta ihan niinku teilkii...
Miä ku aamul petasin petii nii aattelin samal vaihtaa uuet petivaatteet ja sit mentii lasten kaa ulos ja käveltii puol kilometrii....
tuossahan on sanoja vähän kaikista murteista.

mikä murre
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sehän täss hassua onkii :)

Ja ei oo kuin yks alue Suomes, jossa sitä voi kuulla eli mikä se on?

zxc
Alkuperäinen kirjoittaja risoo:
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
"Tuntuu pahalle, näyttää hyvälle jne".

Tuntuu pahalta ja näyttää hyvältä on oikein.
TÄMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En edes osaa sanoilla kertoa kuinka suunnattomasti toi mua ärsyttää.

"Kuulostaa tosi hyvälle!" "Tuntuu ilkeälle.."

PÄSSIT!!! EI NOIN PUHUTA!!! :kieh:
Maistuu myös hyvältä, mutta entä tuoksuu?

zxc
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Ei minua ärsytä mikään murre tai muu, jos ei ole teennäistä, että sitä puhuu just niin ku puhuu. :wave: Loimaalaiset kuulostaa musta hauskalta ja mä kuulema heistä... ja välimatkaa on vaan tuo 25 km. Pienestä se on kiinni.
Mä olen kotoisin sieltä missä sä asut ja nyt asun Loimaalla. Inhoan tätä murretta, musta tää on jotain maailman kamalinta. "Kävin kaupasa ostamasa siirerii ja apteekisa hakemasa riapamii". Yäk, yritän opettaa lapsille turkulaisvoittoista murretta :p :)
No puristellaanko teillä mattoja verestä? ;)

zxc
Alkuperäinen kirjoittaja mikä murre:

Olisikohan Kymenlaaksossa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mikä murre:

jossakin keski-suomen seutuvilla? =)

sysimetsän asukas harmaana
Nääsnättäminen :) Eli kun minulla on kaveri joka varsinkin pikkuhumalassa aloittaa vähintäänkin joka toisen lauseen "Kun mää olin nääs.." :X

Ja sitten helsinkiläisten ihmeellinen, leveä puhetapa. Voisi verrata esim.Texasilaisten tapaan puhua englantia. Kuulostaa ylimieliseltä ja vetelältä.

KY
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mua ärsyttää ainoastaan se että pitää ärsyyntyä toisten murteista.Ihmiset puhuu omilla murteillaan eikä mua ärsytä se pätkääkään.
Jos kaikki ihmiset puhuisivatkin omilla murteillaan, mutta kun eivät puhu. Minuakaan ei ärsytä mikään murre vaan se, että yritetään väkisin puhua eri murretta.

Yhteistyössä