mitkä herkut muistat hyvinä,mitä ei enään myydä? :)

• Viestiketjun aloittaja toffeee
  • Ensimmäinen viesti
Ruotsin puolella sellaiset kuin OLW:n pippurisipsit. Niitä myytiin joskus 1990-luvun alussa vielä. Siinä pussissakin oli sellainen kivannäköinen susi-hahmo. Samainen sipsinvalmistaja tekee tilli-/ruohosipulisipsejä, mut nekään ei maistu enää samalle kuin silloin ennen.

• Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
Mä oon kaivannu jo pitempää niitä sellasia Amerikan pastillin tyyppisiä, mutta niissä ruskea kuori ja myytiin ruskeassa pussissa. Suklaa sisällä oli vähän wienernougan makuinen. Ja ei, ne ei ollu Amerikan pastilleja.
Turkinpippuritangot oli ihan mahtavia, samoin Lion-patukat. Ja voi mikä ihana palautus; Palma-limu! :D

nämä
Ingmanin jäätelö kultaisessa pienessä rasiassa. Sitä myytiin n.10 vuotta sitten ja mielestäni oli myynnissä vain lyhyen ajan. Makuina ainakin pähkinä ja lakka, ostin niitä usein. Jäätelö oli aika kallista, ja varmaan siksi poistui myynnistä :(

Pluto-askit. NAM voi harmi ettei niitä namusia enää saa!

"viekku"
[QUOTE="vieras";26006935]Ne isot kunnon salmiakki merkkarit ja Mac mehujää.[/QUOTE]

Ostin juuri ilokseni Mac mehujäätä! Tais olla sittari tai prisma. Midi jätski, tuttifrutti mehujää.

Roope Ankka ja Aku limut (jotka lopettettiin ku oli täynnä myrkkyjä :D

"vieras"
80-luvulla oli myynnissä punaista mehujäätä, joka oli kuin käsi etusormi pystyssä.

Olin jo unohtanut nuo turkinpippuritangot!!! Voiskohan ne saada takaisin jos tarpeeksi moni toivoisi niitä??

"Minä vain"
Olen syntynyt vuonna 1981, mutta minulla ei ole mitään hajua esim. siitä, että minkälaisia sellaisia karkkeja, limsoja tai jäätelöitä silloin oli olemassa, mutta ei ole enää. Lapsuusperheeni oli niin köyhä, ettei sellaisia turhia herkkuja ollut varaa ostaa juuri koskaan (esim. limsaa sain tyyliin syntymäpäivänä ja juhannuksena).

* Pastirol-askit; Omppu, Seko ja Laku
* Minttu Ahaa
* Minttu Jacky -vanukas
* Metsätähti-jogurtti
* Fanny -vanukkaat
* Turkin Pippuri -tanko
* salmiakkijauheet (myydään edelleen, mutta hyvin harvoissa paikoissa)
* Joke-mehujäät
* Panda Minttu -täytelaku

Muitakin on, mutta en ehdi nyt kirjoitella enempää.

"sondersson"
[QUOTE="vieras";26007125]80-luvulla oli myynnissä punaista mehujäätä, joka oli kuin käsi etusormi pystyssä.

Olin jo unohtanut nuo turkinpippuritangot!!! Voiskohan ne saada takaisin jos tarpeeksi moni toivoisi niitä??[/QUOTE]

Voishan sinne laittaa jonkun adressin kun sais kerättyä paljon porukkaa : Toffoja pitää vaatia myös :heart: En tajua miks tuoll

Wilmuska
Känkkäränkkä karkkiaskit ja Roger Rabitt mehujätski tulee nyt ekana mieleen. Paljon on jo tuossa tullutkin niitä lapsuusajan herkkuja :)

Lion patukoita saa muuten Virosta, on tullut muutaman kerran hamstrattua reissusta niitä :D

• Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
[QUOTE="vieras";26007070]Mä oon kaivannu jo pitempää niitä sellasia Amerikan pastillin tyyppisiä, mutta niissä ruskea kuori ja myytiin ruskeassa pussissa. Suklaa sisällä oli vähän wienernougan makuinen. Ja ei, ne ei ollu Amerikan pastilleja.
Turkinpippuritangot oli ihan mahtavia, samoin Lion-patukat. Ja voi mikä ihana palautus; Palma-limu! :D[/QUOTE]

Eikös ne ollu just nimeltäänkin Wieninpastilleja? Mac-mehujäätä ostin vuosien tauon jälkeen viime kesänä, ja maku oli ihan hirveä, sellanen oikein keinotekoinen ja jotenkin kitkerä :x Pommac-mehujää sen sijaan on edelleenkin yhtä hyvää kuin 80-luvulla :p

Heihei mutsit
Ruotsin puolella sellaiset kuin OLW:n pippurisipsit. Niitä myytiin joskus 1990-luvun alussa vielä. Siinä pussissakin oli sellainen kivannäköinen susi-hahmo. Samainen sipsinvalmistaja tekee tilli-/ruohosipulisipsejä, mut nekään ei maistu enää samalle kuin silloin ennen.
Tää on totta! Siis nuo tilli-ruohosipulit on ihan mitättömiä nykyään. Oon varma, että OLW sai sen maun aikaan jollain sittemmin kielletyllä aromivahventeella... :D

Mikä oli se 90-luvun rapskakka juustosnacks jonka pussissa oli rotan kuva? Ne oli hyviä.

Ja siniset salmiakkilakumatot oli parhaita, niitä ei löydy enää mistään.

Nauf
Lion-patukoita näyttäs olevan tokmannilla myynnissä 3kpl:n pakkauksina, ainakin täälläpäin.

Stratos-suklaata kaipailen minäkin, niinkuin moni muukin täällä, ja sitähän myydään kyllä norjassa mutta onhan sinne matkaa ettei ihan hetkessä sieltä asti hae :D
Tuli kyllä ostettua sitä tuossa joitain vuosia sitten kun norjassa käytiin mutta siellä ne oli suklaalevyinä, täällähän ne oli aikoinaan suklaapatukoina ja ehkä parempiakin sellaisina.

Kickers-sipsejä sais tulla uudestaan ja sitten estrellan sourcream&cheese-sipsejä P-:

Toffojen en edes ole huomannut kadonneen kaupanhyllystä :-O Olihan ne hyviä mutta enpä tiedä jaksasiko niitä silti enää vätkyttää menemään..

"aliina"
Turkinpippuritanko oli parasta, mitä tiedän. Samoin fazerin riisisuklaa, voi jestas. :D Myös toffee Super-jätski oli ihanaa. Ja Fanny.

Lioneita olen jostakin ostanut... Kärkkäiseltä? Myös Rainbowlla on Lion-kopio, joka on alkuperäistä parempaa mun mielestä. :)

olikohan ne nimeltään tiku ja taku jäätelöt samoin aku, iines ja pluto jäätelöt :D
Dracula karkit oli hyviä, ei vaan ainakaan täältä enää tunnu löytyvän.
Sama juttu kuin draculoilla on sisu horna pastillit.. Niihin jäi koukkuun.. :p

Heihei mutsit
olikohan ne nimeltään tiku ja taku jäätelöt samoin aku, iines ja pluto jäätelöt :D
Dracula karkit oli hyviä, ei vaan ainakaan täältä enää tunnu löytyvän.
Sama juttu kuin draculoilla on sisu horna pastillit.. Niihin jäi koukkuun.. :p
Draculoita saa kyllä vaikka mistä: ihan tuosta omasta lähi-Siwastanikin jopa. :D Sinne vaan koukutusta hakemaan.

• Tykkää
Reactions: PinkLily

Yhteistyössä