mitkä herkut muistat hyvinä,mitä ei enään myydä? :)

• Viestiketjun aloittaja toffeee
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen syntynyt 1980 ja kaukaisesti muistan lapsuudesta miten ihania MAIJA-TOFFEET oli!! Maistuiskohan ne yhtä hyvälle, jos niitä tulis uudelleen myyntiin... Sit muistan, että mansikkaeskimossa oli mansikanmakuinen kuorrute nykyisen suklaakuorrutteen sijaan..nam :)

Harmittaa myös, et aakkosissa on koostumus ja maku vaihtunu miljoona kertaa. Ne alkuperäiset (tai ainakin 80-luvun) litteät ja sitkaat aakkoset oli ehdottomasti parhaita!

"liisanen"
Alkuperäinen kirjoittaja tatskajätkä;26007772:
Neekerinsuukot. Neekerilaku.
Höh! Onhan noi tuotteet edelleen myynnissä vaikka eri nimellä! Mutta jos pyydät kaupan myyjältä neekerinsuukkoja tai neekerinlakuja, niin uskon, että osaa antaa oikean tuotteen..Ei tosin ehkä lähi-Siwassa, mutta vaikka tavaratalossa...

Ei muista, mitä on Toffo?
Mitä tuo Toffo oli...? Nimi on tuttu, mutta en millään saa päähäni, että mitä se oli, jotain toffeeta varmaan? Ei vissiin ollut mun lempparini. :) En myöskään muista, mitä oli Kickers sipsit, päässä ei synny mitään mielikuvaa.

Mutta turkinpippuritankoja minäkin kaipaan, ne oli niin hyviä! Kertaakaan kukaan ei ole täällä maininnut sitruuna-salmiakki pastilleja. Muistatteko ne? Oli samanlainen aski kuin Fazerin tavalliset salmiakkipastillit, mutta keltamusta. Oli tosi hyviä, eivät olleet myynnissä varmaan kuin vuoden tai kaksi. Niitä sai joskus 90-luvun alussa. Entä muistatteko salmiakkimerenneidot irtokarkkeina? Ne oli sellasta pehmeää ja tosi suolaista salmiakkia, niin hyvää! Nykyään myytävät merenneidot on pienempiä ja koostumukseltaan sitkeämpiä ja maultaan ihan erilaisia.

Tykkäsin myös niistä erilaisista Bon-Bonin pusseista; Murkun Lirut, Härskit sillit jne.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26007863]Olen syntynyt 1980 ja kaukaisesti muistan lapsuudesta miten ihania MAIJA-TOFFEET oli!! Maistuiskohan ne yhtä hyvälle, jos niitä tulis uudelleen myyntiin... Sit muistan, että mansikkaeskimossa oli mansikanmakuinen kuorrute nykyisen suklaakuorrutteen sijaan..nam :)

Harmittaa myös, et aakkosissa on koostumus ja maku vaihtunu miljoona kertaa. Ne alkuperäiset (tai ainakin 80-luvun) litteät ja sitkaat aakkoset oli ehdottomasti parhaita![/QUOTE]

Oliko Maija-toffeissa sini-valkoiset käärepaperit?

"asd"
Makuja makumaasta, se suolainen salmiakki. Okei saa nykyisin R-kioskeilta, mutta ei ne olleet enää niin hyviä mitä silloin joskus! Olivat kunnon "suolaisia" ja väkeviä.

Snörejä saa ainakin meidän citymarketista, draculoita siwoista/valintataloista, tai ainakin niitä salmiakkeja. Punaisia draculapillereitäkin jostain olen spotannut mutta en niin usein, kuin noita mustia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei muista:
Mitä tuo Toffo oli...? Nimi on tuttu, mutta en millään saa päähäni, että mitä se oli, jotain toffeeta varmaan? Ei vissiin ollut mun lempparini. :) En myöskään muista, mitä oli Kickers sipsit, päässä ei synny mitään mielikuvaa.

Mutta turkinpippuritankoja minäkin kaipaan, ne oli niin hyviä! Kertaakaan kukaan ei ole täällä maininnut sitruuna-salmiakki pastilleja. Muistatteko ne? Oli samanlainen aski kuin Fazerin tavalliset salmiakkipastillit, mutta keltamusta. Oli tosi hyviä, eivät olleet myynnissä varmaan kuin vuoden tai kaksi. Niitä sai joskus 90-luvun alussa. Entä muistatteko salmiakkimerenneidot irtokarkkeina? Ne oli sellasta pehmeää ja tosi suolaista salmiakkia, niin hyvää! Nykyään myytävät merenneidot on pienempiä ja koostumukseltaan sitkeämpiä ja maultaan ihan erilaisia.

Tykkäsin myös niistä erilaisista Bon-Bonin pusseista; Murkun Lirut, Härskit sillit jne.
Toffo Original Chewy Toffee - Traditional Sweets From The Uks Original Sweetshop. Fast Delivery Of Retro Confectionery

"Olivia"
Hopeatoffee. Turkinpippuripussi joka oli keltainen (siinä oli niitä mietoja ruskeita turkinpippureita joita on siinä värisekoituksessa, mutta mä haluaisin pelkästään niitä enkä niitä värillisiä ollenkaan). Oi, Turkinpippuritangot! En muistanutkaan!

Mmmmm
Salmiakkitikkari, melko iso, jonka keskusta oli valkoinen ja siinä oli keltainen tähti.

Pähkinän makuinen tuutti, myöhemmin tuli se missä oli pähkinävoita, mutta se vanhempi versio oli parempaa.

Aniskarkit, soikeat kovat karkit, jotka olivat pinkkivalkoisia.

Roope-sedän kolikot. Tulivat jo takaisinkin, mutta ovat kadonneet uudelleen. :(

aloittajan kanssa samaa mieltä
oi oi oi, kun luin tuon otsikon niin ajattelin ensimmäisenä ennen ketjun avaamistä että ehdottomasti stratos suklaapatukoita kaipailen. Miksi, oi miksi noita ei enää myydä???

"moi"
[QUOTE="tiipii";26007822]Oliko toi Tom ja Jerry jätski semmonen "putkilo", jota työnnettiin siitä alaosasta ylöspäinä syödessä?? Kukaan ei mun kavereista muista sitä, ja mä aina joudun vänkäämään, että semmonen on ollut!!![/QUOTE]

muistan tälläisen, siinä oli jotain kivaa ja niin nostalginen

"Hanna"
Tom & Jerry-mehujäät, olivat jomman kumman hahmon muotoisia ja maistuivat sille pinkille fantalle. Nam. Ja sitten oli sellasessa auton muotoisessa muovipikarissa oleva jäätelö jossa ehkä oli sellaista hyytelömäistä vihreää hilloa, nekin oli hyviä. Joskus 15 vuotta sitten fazer teki hetken aikaa samanlaisia rakeita kuin esim. mariannerakeet, mutta niissä oli pinkki kuori, ja sisällä vadelman makuista jugurttitäytettä, sitä samaa kuin on nyt niissä suklaapatukoissa täytteenä. Edelleen ketuttaa että niiden valmistus lopetettiin.

Namm
Oi että kun muistu moni herkku mieleen!
Muistaako joku ihan pieniä salmiakkijauho pusseja joissa muistaakseni oli pojan kuva punanen lippis päässä, sormi kasteltiin pussiin.
Sit oli kaakao ja mansikkajuomajauheita pusseissa.
Nää on ollu joskus -80 luvulla :) sillon ku kioskilta sai vielä ostaa 50pennillä noita, ja sit noita kans 50pennillä... :)

Yhteistyössä