mitkä herkut muistat hyvinä,mitä ei enään myydä? :)

• Viestiketjun aloittaja toffeee
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
-Chymoksen riisisuklaa
-Jokeri jäätelöt (vai oliko ne noita missä tikussa luki joku vitsi?)
-Jacky makupala missä pohjalla oli suklaavanukasta ja päällä vaniljavanukasta
-Wienintuutit!! :p
-Pirkan rommileivoskeksit
-Kick patukat ne sitruunan makuiset

Pehmeät luu karkit min'äkni muistan ja purkkanenäjäätelön. :)

Fazerin Tofferina-patukka oli todella hyvää.
Samoin turkinpippurit keltaisessa pussissa. Niitä ei enää saa muuta kuin ostamalla turkinpippuripussin, jossa on perusturkkareita ja värillisiä.
Oi muistan tikkarit, joita kastettiin salmiakkijauheeseen. Tikkarit taisi esittää sormea.
Muistaako kukaan salmiakkijauhetta, jossa taisi olla salmiakkimurusia joukossa? Hopeanvärisessä pussissa oli kuva maajussista ja oisko ollu traktori.
Myös neekerinsuukkoa sai ainakin hetken aikaa salmiakkitäytteellä.
Jätskeistä muistan tuttifrutti ja päärynälipsi- mehujäät sekä vaaleanpunakuorisen jätskin joka paukkui suussa.

[QUOTE="vieras";26008699]-Chymoksen riisisuklaa
-Jokeri jäätelöt (vai oliko ne noita missä tikussa luki joku vitsi?)
-Jacky makupala missä pohjalla oli suklaavanukasta ja päällä vaniljavanukasta
-Wienintuutit!! :p
-Pirkan rommileivoskeksit
-Kick patukat ne sitruunan makuiset

Pehmeät luu karkit min'äkni muistan ja purkkanenäjäätelön. :)[/QUOTE]

Ne mehujäät, joissa oli vitsi tikussa, olivat Joke-nimisiä. =)

nams
monia täällä jo sanottukkin mutta.. nämä:

-stratos suklaa
-fanny vanukkaat
-roger rabbit mehujää
-turkinpippuritanko
-pastirollit, varsinkin se omenan makuinen

ai vitsi kun rupee oikein kuola valuun suupielestä kun näitä miettii

"ihan totta"
[QUOTE="vieras";26007529]Mihin katosi salmiakki leijonat :O Muutama kuukausi takaperin niitä oli vielä saatavilla :([/QUOTE]

Joo, siis mä oon huomannut saman ja ne oli käytännössä ainoita karkkeja, joita söin. En tosiaan pitkään aikaan ole niitä enää mistään löytänyt, on vaan jotain muita makuja.

"vieras"
oiskohan ollu joku pirkan toffeen tai karamellin makuinen kaakao ja sitten sellaset kovat toffee (?) karkit jotka oli muistaakseni kolikon mallisia? mmm... ja vaaleanpunainenpantteri pastillit :p

"muija"
[QUOTE="vieras";26007863]Olen syntynyt 1980 ja kaukaisesti muistan lapsuudesta miten ihania MAIJA-TOFFEET oli!! Maistuiskohan ne yhtä hyvälle, jos niitä tulis uudelleen myyntiin... Sit muistan, että mansikkaeskimossa oli mansikanmakuinen kuorrute nykyisen suklaakuorrutteen sijaan..nam :)

Harmittaa myös, et aakkosissa on koostumus ja maku vaihtunu miljoona kertaa. Ne alkuperäiset (tai ainakin 80-luvun) litteät ja sitkaat aakkoset oli ehdottomasti parhaita![/QUOTE]

Muistaakseni Maija toffee on aikalailla saman makuista kuin itse tehty toffee, joka tehdään niin, että sokerista ja maidosta/kermasta keitetään siirappia ja annetaan sitten kovettua leivinpaperilla.

"jojo"
Heti tuli kans hopeatoffee mieleen kun tän otsikon näin!

Muistaako kukaan niitä "jäätelöitä", mitkä oli semmosia pieniä, vähän ku karkkeja ja niitä myytiin semmosessa pussissa ihan jätskialtaassa? Niitä oli siis siinä pussissa paljon, vähän ku karkkipussi. Niitten pinta oli semmonen hassu et niitä pysty syömään ihan sormin. Niin ja ne tais olla vielä eri muotoisia, tyyliin jalan/käden muotoisia..

Sit oli sitä sinistä spiderman-limsaa.

Joku täällä puhu rieseneistä, eikös niitä saa vieläkin? Ihan ku oisin nähny karkkihyllyissä..

"vieras"
monia täällä jo sanottukkin mutta.. nämä:

-stratos suklaa
-fanny vanukkaat
-roger rabbit mehujää
-turkinpippuritanko
-pastirollit, varsinkin se omenan makuinen

ai vitsi kun rupee oikein kuola valuun suupielestä kun näitä miettii
Me ollaan kyl eletty samalla aikakaudella herkkujen perusteella :D

En kyllä ite olis noita muistanut hetikään, mutta kaikkia noita olen syönyt lapsena.

Yhteistyössä