Mitkä välikausipuvut/haalarit ja toppapuvut parhaimpia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ölömölö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ölömölö

Aktiivinen jäsen
12.07.2008
1 057
0
36
Olis uuden puvun osto edessä, mutta kun noita ties mitä techejä ja supria on ties mitä... Koetin googlettaa, mutta kun yhdet on yhtä mieltä ja toiset toista.
Kriteerit (ei tärkeysjärjestyksessä):
1. vedenpitävä - pitää pystyä istumaan pienessä lätäkössä ja sohjossa ilman että vuotaa. Lapsi ei tule köllöttelemään mahallaan näissä, joten yläpuolen ei tarvitse olla vedenpitävästi saumattu.
2. kulutuksenkestävä - no olis hyvä että kestää yhden syksyn, talven ja kevään, ja kun lumi ei välttämättä nykyään enää suojaa kulutukselta, vaan on sitä loskaa ja hiekkaa ympäri vuoden...
3. liikkuvuus - lapsi on menevä joten ei kauhean jäykkää vaatetta
4. hengittävyys - ei siis oikeastaan tarvita toppavaatteita koska silloin harvoin kun kylkmää on , niin voidaan laittaa villapuku alle. Mutta tuulta ja märkää siis pitää pitää, ilman että on hiostava (onkohan sellaisia edes olemassa ;) ?)
Hinta ei ole tässä ongelma, vaan se että lötyisi hyvä ja kestävä puku! Niin ja lapsi on 2,5 v. jos sillä on mitään merkitystä...
Kiitokset kaikista vastauksista arvon raadille :) !

No kulutukselta mä kannatan Lassien supratech pukua. Mutta sitten vedenpitävyydeltä ja kuosiltaan ticketin pukua. Ja on se kulutuksenki kestänyt meillä. Tosin on ollut kotikäytössä ns.parempana tuo ticket kun taas lassie on tosiaan ollut käytössä päiväkodissa. Tämä on mun mielipide!!

Minä olen mieltynyt Lennen välikausipukuihin. Viime talvena oli Remu toppapukuna ja muuten tosi hyvä, mutta ehkä vähän jäykkä. Taitaa varmaan kaikki toppavaatteet kyllä olla hiukan jäykkiä :/ Piti vettä hyvin ja oli hengittävä ja lämmin sekä kesti kyllä kulutuksen hyvin.

Meillä on todettu kaikista parhaimmaksi Legon ulkoiluvaatteet, niin välikausipuvut kuin talvivermeet. Täyttää kaikki sinun vaatimat ehdot. Reimat ja lassietkin kokeiltu, eikä mikään muu ole ollut yhtä kestävä ja hyvä. Käyttäjällä ikää 4v, joten polvet ja peppu erityisen kovalla koetuksella eikä mitään ole koskaan tarvinnut paikkailla. Toisin kuin kaikissa muissa.

Minä kyllä ostan useamman kuin yhden asun talveksi kaksi tai kolme. Todennäköisimmin valitsen ulkonäön perusteella jotain näistä: Reimatec (ihan hyviä), Remu, Ticket, Lego tai ehkä Lenne. Tosin tuo meidän viimevuotinen Lennen puku ei ehkä ole kestävyydeltään tai vedenkestoltaan noiden edellisten luokkaa. Varmasti lämpimin ja aivan ihana, paras puku pakkaseen ja lumeen.

Mun silloin reilu kaksi vuotiaalla oli viime talvella Jonahtanin cordura-haalari ja olin todella tyytyväinen :) Poika pysyi lämpösenä ja kuivana kelillä kun kelillä (esim kaksi tuntia puistossa räntäsateella) ja haalari kesti hyvin kulutusta. Olin itsekin ihmeissä, että haalari on vieläkin kun uusi, vaikka poika koko talven siinä rämpi. Ja ei ollut mitään kevyttä kulutusta, mm pyllymäkeä betoniliuskalla ja möyrimistä sepelisellä pihalla :)

Jonathanit ovat hyväksi todettuja, meillä oli pojalla viime keväänä se ja päiväkodissa eivät laittaneet edes kuriksia sen päälle, kun oli niin hyvin vettä pitävä. Ei ollut tähtimalli.

Nyt tein kyllä halvan löydön Ellokselta ja ostin molemmille lapsille tämmöiset:

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9239&productId=203046&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Olivat tänään käytössä päiväkodissa, kun koko päivän satoi ja asteita oli n.+11. Menevät kyllä kylmemmälläkin hyvin, kun niissä on ihana pehmeä fleecemäinen osittainen vuori.
Nyt heillä ei ollut alla kuin ohuet trikoot ja ohut pitkähihainen paita.

Päiväkodin täditkin olivat erittäin tyytyväisiä, kun oli yksi lapsi vähemmän, jolle vetää erikseen kurikset päälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin viimetalvena lassie suprafill oli loistava, loskakeleillä tyttö oli aina kuiva, vaikka tosiaan tyyliin istui kuralammikoissa.
reimatec pakkaskeleillä

Pakkaskeleille on ihan perus reima parempi kuin tec!

Mä tykkään Rasavil ja Greenhill puvuista. Tytön toppahaalari oli Greenhill ja meni kaks talvee eikä tullu ku vähän kulumaa polviin ja aavistus peppuun. Kuivana pysyi kelillä ku kelillä. Rasavil kesti kans kaks talvea yhtä vähillä vaurioilla, mutta tupla hinta eli tästä eteenpäin meillä vaan Greenhilliä ( pojalle ostettukin jo talveks kevään alesta ).

Välikausipuvuissa paras on ollu Travalle Remu waterfree.

Yhteistyössä