Mitkä ammatit teillä on jos nettotulot yhteensä n. 3000€/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammatit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen osa-aikainen vammaisavustaja ja mies lentokoneasentaja. Tosin meillä menee varmaankin yli tuon summan, sillä olen niin paljon töissä ja työtä on niin paljon, että ilmeisesti joudun ottamaan tyttöäni mukaan töihi (jonka kanssa olen kotihoidontuella kotona päivisin) koska kukaan muu ei pääse tekemään kaikkia vuoroja pääasiallisten työntekijöiden ollessa pakollisilla lomillaan.

Meillä on nettotulot tuon 3000e. Mä teen tosin 50%:sta työaikaa. Miehellä on yliopisto-opinnot kesken ja tekee töitä vaan 5-20h/viikko.

Mun mielestä on kiva tehdä 50%:sta listaa. Kuka nyt ei vapaapäivistä tykkäisi:). Lapsi on kerran vain pieni ja on ihana viettää aikaa lapsen kanssa. Meidän perhe rakastaa matkustelua ja lyhennetty työaika takaa, että voidaan reissata paljon.
Mies on ns. aktiiviurheilija ja vapaa-ajasta menee iso osa jalkapalloon.

Meillä on yhtiövastike vain 220e/kk. Saataisiin vaikka 2000e joka kuukausi säästöön jos haluttaisiin. Voin elää aika leveästi ja ostaa melkeinpä mitä vaan haluan.

mulle on aina riittänyt että palkalla saa maksettua laskut ja lopun ajan voi käyttää elämiseen ja olemiseen, perheeseen ja harrastuksiin. Hyvin pärjättiin 3000e käteen jäävällä tulollakin aiemmin, molemmat lähinnä asiakaspalvelun piirissä. Sittemmin tulot ovat nousseet mutta ihan samaan tahtiin menotkin. Yhtään onnellisemmaksi ei rahan määrä ole tuonut, työn vastuun kasvaminen sen sijaan on tuonut stressiä ja muita huolia, pitkiä päiviä ja vapaa-ajan vähenemistä.

Usein haikailen palaavani nuoruuden fyysiseen duunarin hommaan, jossa pää oli täysin vapaa työstä ja oma aika oli omaa aikaa. Ai perhana jos se oliskin näillä menoilla vielä mahdollista, mutta kun ei ole. Väittäisin, että olisin onnellisempi noissa pienempipalkkaisissa duuneissa.

Meillä on nettotulot tuon 3000e. Olemme korkeakoulutettuja ja mahdollisuuksia olisi saada vaikka kuinka hyväpalkkainen työ.

Meillä on rahaa ja omaisuutta niin paljon, että on varaa valita työpaikka muilla kriteereillä. Mä halusin työn, joka kestää max 6h päivässä, jossa on mukavat työkaverit ja duuni suht helppoa. NIinpä minä teen arkisin töitä kello 9-15.00. Soittelen firmoille ja muistuttelen perintään menneistä laskuista.
Mies hoitaa sukulaisensa firman kirjanpidon, tiliasiat jne. Hänellä menee töihin ehkpä 10-20h viikossa.

Muuten meidän perhe harrastaa ja matkustelee paljon.

Koska meillä on niin paljon rahaa, velaton arvoasunto yms, niin ollut varaa valita vain helppo työ. Parempiin palkkoihin olisi mahdollisuus, mutta haluamme helpon työn ja paljon vapaa-aikaa.

[QUOTE="aloittaja";27126049]kannattaako tuollaisia duuneja tehdä jos tulot ovat noin vähän?[/QUOTE]

Niin, paljon parempi jos pienituloiset jättäytyisivät työttömiksi... vai?

[QUOTE="aloittaja";27126049]kannattaako tuollaisia duuneja tehdä jos tulot ovat noin vähän?[/QUOTE]

jos tuollaisilla tuloilla ei tehtäisi töitä, kuka sitten hoitaisi ne parempipalkkaisten lapset näiden työpäivän ajan.

Ja suuri osa perheistä tienaa tuon verran, että nettona jää kahdelta yhteensä käteen 3000 euroa. Ajattele, minulla ja miehellä tällä hetkellä vähemmänkin, tosin itse opiskelen tällä hetkellä. Ja kolme lasta on, eikä ole nälkää tarvinnut nähdä eikä toimeentulotukea hakea.

Yhteistyössä