Mites sit, jos se ei annakaan lupaa?! :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahistaa ja kovasti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahistaa ja kovasti.

Vieras
Oon 17v, saan oman asunnon, tai siis sellanen tuki-solu-asunto, jossa asuu toinenkii. Ens viikolla pitää päättää palaverissa, että otanko minä sen asunnon, sitä ennen käyn kattoo sitä.
Äiti on sanonu monta kertaa, ettei aio antaa lupaa siihen asuntoon.
Sossu sano, että siihen tarvii sen luvan, mut entä jos se ei anna? Vois kai sit iskältä se sossu sen luvan pyytää, mut haluisin, että iskä ei puhu sen sossun kanssa yhtään mitään.

Sit toinen probleema; sinne asuntoon ei saa ottaa eläimiä koska; "siihen voi joskus joku seuraava asukas muuttaa, joka on allerginen eläimille"-sossu. Pitää kävellä tai tulla linkulla joka päivä sellanen 5-6-kilsan lenkki tänne äitin luo ja hoitaa kani ja kissa ja käyttää noitten koira ja mun koira ulkona.

"Se, et sulla on eläimiä, vaikeuttaa asunnon saantia. Yksiön saamiseen voi mennä puolikin vuotta"-asunnosta kertoja sanoi. Minä kun tein ite asuntohakemuksen, niin en mä siihen laittanu, että on eläimiä.

Jotenkii ahistaa koko muutto. Kun en osaa ajatella, että millasta siellä on asua, kun asuu se toinenkii ja kun se tukihenkilö käy siellä 5krt viikossa. Ja kun äiti uhkaa hävittää mun eläimet.

Meiän eläimet, joita on ollut useita, ei ole (1koiraa lukuunottamatta) koskaan joutuneet vaihtamaan kotia luovutusiän jälkeen, enkä tod etsi niille kotia sen takia, että muutan omaan asuntoon. Ja tuo kisukin on aina ollut meillä, syntymästään asti. Ei se vanharouva enää mihinkään uuteen omistajaan sopeutuisi, niin arkakii uusia kohtaan.

Ja jostain syystä tuntuu, että olisin muuttamassa (taas) laitokseen. Vaikka ei se tod mikään laitos ole.

Oon itkeny monta yötä sitä, kun joudun jättämään eläimeni tänne äitin ja siskon hoidettavaks. Tai minähän niitä kuulemma vaan hoidan, paitsi että käyn sellasessa jutussa 3krt viikossa, ja on mulla varmaan siellä asunnossakii jotain tekemistä. Kuitenkii nuo ei sitten ikinä ruoki mun eläimiä.. Olis niin paljon helpompaa, jos sais asunnon, johon sais eläimet mukaan, mut sen aika ei näköjään ole vielä.

Tos on toi jonka kirjotin jotai viikko sitten, jos joku haluaa lukea, niin ei tartte tätä koko juttua ihmetellä: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2085738-jotku-varmaa-muistaa/

On niitä. Oon laittanu kahteen eri niihin asuntoja vuokraaviin juttuihin hakemuksen. Aluksi ainakii varmaan muutan sinne soluun, kun pitää opetella kuulemma kaikkia juttuja, kun äitin mielestä en osaa mitään. Mut sit kun siitä muutan, niin eläimet mukaan. Ja kun muutan sinne, niin pääsenpähän nopeemmin täältä äitin luota(*helvetistä*) pois, vaikka joudunkii käymään täällä päivittäin.

Yksi haet sellaisen asunnon johon saat eläimet mukaasi, on yksi stressi vähemmän elämässä. Miksi äitisi ei ole valmis antamaan lupaa muuttoosi?

Luultavasti siksi, että haluaa kiusata minua ja sit kun muutan, niin sille ei jää tänne ketään, jota haukkua ja halveksia. Sitä se tekee kokoajan. Eilen tulin siskon luota, jossa olin 2 yötä, kävin netissä, meni max 10min. Sit joskus 9aikaan lähin siskon kanssa koirapuistoon, tultiin sit kymmenen aikoihin takas, niin kävin koneella olin 15-25min, niin sit äiti ja sisko meni nukkumaan. Jotai se sitten huuteli, että "oot taas s**anan läskiperse istunu kokopäivän siinä koneella. Vaikka kun aamuisin herään 10-11 aikoihin niin äiti se siinä koneella on. Yhtenäkii päivänä kävin koneella, kun sitä ennen se oli istunu varmaan 2tuntia koneella, olin ollut siinä 15min, "Annapa kun minä tulen siihen koneelle, etköhän oo jo tarpeeks ollu siinä."

Ei se 14v siskoa tolla tavalla kohtele. Tosin uhkailee sitäkii laitoksella, jos ei käytä koiraa ulkona.

Kyllä sinä selviät. Harvinaisen fiksusti näet jo tuossa iässä mitä äitisi touhuaa. Itse en vielä kyennyt ihmisten ilkeyttä tuossa iässä noin hahmottamaan. Olin vain hämmentynyt.

Yhteistyössä