Mites menee? Mennään naimisiin, miehellä ulosotossa paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yyyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yyyy

Vieras
Naisella ei ole mitään velkaa.

Eihän tuo miehen ulosottovelka voi mitenkään eron/kuoleman sattuessa tulla naiselle?

Entä kun ollaan naimisissa ja jos jonpikumpi tekee velkaa, onko se velka toisenkin vastuulla? Ihan sama onko kyse lainasta vai tilannut esim tavaraa jostain.

Molemmilla omia lapsia.

Velat on aina omia ( paitsi ne jossa on molempien kuittaus)

Sä et joudu maksumieheks miehen velkojen kohdalla missään vaiheessa. Sun tulot otetaan huomioon siinä vaiheessa jos miehes menee velkajärjestelyyn.

Viimeksi muokattu:
Mutta jospa minä vaikka päätän tilata 10 000 e tavaraa ulkomailta (oletetaan et meillä ois oma asunto)

No päästän nää ulosottoon ja sit tulee ero. Asunto menee myyntiin, otetaanko siitä tuo mun ulosottovelka pois? Eli mies menettäis tavallaan osan enemmän kun mä oon tehny velkaa

[QUOTE="A.p";27465765]Mutta jospa minä vaikka päätän tilata 10 000 e tavaraa ulkomailta (oletetaan et meillä ois oma asunto)

No päästän nää ulosottoon ja sit tulee ero. Asunto menee myyntiin, otetaanko siitä tuo mun ulosottovelka pois? Eli mies menettäis tavallaan osan enemmän kun mä oon tehny velkaa[/QUOTE]
No kai se sinun velkasi menisi sinun osuudestasi pois eli ensin asuntorahat puoliksi ja sitten omasta osuudesta oma velka pois.

Käytännön kokemusta ei ole kyllä ulosotosta. Voisitteko mennä esim. jollekin lakimiehelle juttelemaan miten asiat menee?

Tehkää nyt ihmeessä avioehto. Maksumieheksi ei kaiketi voi puoliso joutua, mutta erotilanteessa voi tulla takkiin, kun omaisuutta jaetaan (jos sitä omaisuutta siis on kertynyt).

[QUOTE="vieras";27465809]Tehkää avioehto, koska velat vaikuttavat ositukseen erossa.[/QUOTE]
Tai sitten ei. Mies on tyytyväinen, kun pääsee osasta veloista eroon avullasi. Ties vaikka suunnittelisi sitä jo nyt.

[QUOTE="vieras";27465822]Tai sitten ei. Mies on tyytyväinen, kun pääsee osasta veloista eroon avullasi. Ties vaikka suunnittelisi sitä jo nyt.[/QUOTE]Voi olla mutta tuskinpa. Mies todennäköisesti velkaantuu lisää ap:n "avulla". Euromääräisesti mitattuna ylivoimaisesti suurin syy miehien velkaantumiselle on naiset.

Eli älkää hankkiko mitään yhteisomistukseen. Kaikkeen pääsee ulosotto käsiksi jos miehen nimi on jossain mukana. Mm yhteinen pankkitili on ehdoton ei-ei.

Pahoittelen jo etukäteen mutta elämänne tulee olemaan erittäin hankalaa tuon asian takia.

[QUOTE="A.p";27465765]Mutta jospa minä vaikka päätän tilata 10 000 e tavaraa ulkomailta (oletetaan et meillä ois oma asunto)

No päästän nää ulosottoon ja sit tulee ero. Asunto menee myyntiin, otetaanko siitä tuo mun ulosottovelka pois? Eli mies menettäis tavallaan osan enemmän kun mä oon tehny velkaa[/QUOTE]

Oletetaan et teillä on oma asunto.. onko asunto molempien nimissä? Sit jos on niin se sun tekemä velka vaikuttaa myös miehesi osuuteen, eli ensin maksetaan velka ja sit se loppu jaetaan. Jos asunto on vaikka sun nimissä niin kannattaa tehdä avioehto että kummallakaan ei ole oikeutta toisen omaisuuteen joka on hankittuna ennen ja avioliiton aikana.

Mutta ulosottovelallisen ei kannata omistaa mitään asuntoa eikä sen puolesta yhtään mitään. UO on kyllä kiinnostunut kaikesta.

jos olette asuntoa ostamassa niin kannattaa joko tehdä niin et ostat sen yksin tai odotatte et mies on saanut velkansa pois, tosin pankki ei kyllä anna lainaa jos on velkaa uo:lle.

Eli älkää hankkiko mitään yhteisomistukseen. Kaikkeen pääsee ulosotto käsiksi jos miehen nimi on jossain mukana. Mm yhteinen pankkitili on ehdoton ei-ei.

Pahoittelen jo etukäteen mutta elämänne tulee olemaan erittäin hankalaa tuon asian takia.

no ei se nyt sen hankalempaa ole kuin muillakaan.

MEillä on asunto miehen nimissä ja auto. Silti mä makselen osuuksiani vaikka mun nimee ei paperis olekkaan. Uo:llekkin köyhdyn joka kk mutta onneks oon saamassa ne kesään mennes pois.