Mitenkä teidän 8-9 kk syövät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äittä75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äittä75

Vieras
Meillä 9 kk tyttö:) Syö:
- aamupuuro 0,5 dl kaurahiutaleita+ 1 dl vettä+ luumusosetta
-ruoka liha-perunapiltti 125 g
-ruoka liha-perunapiltti+jos jaksaa hedelmäpilttiä
-iltapuuroa 0,5 kaurahiutaleita+ 1 dl vettä+puoli purkkii hedelmäpilttiä
-tisumaitoa pitkin päivää ja pari kertaa yöllä
Mitenkä teillä:)??
PS.mitä mieltä syödäänkö meillä liian vähän hedelmää? Vitamiinien kannalta saako kaiken tarvittavan tuosta määrästä?

poika 9 kk syö aamulla vähän puuroa+hedelmäsosetta, päivällä yhden lihapiltin 5-6kk, illalla taas vähän puuroa ja sosetta. Lisäksi tissimaitoa päivällä ja yölläkin muutaman kerran

No meillä 10kk, joka saanut kiinteitä 6kk ikäisestä. Viimeisen viikon syönyt pelkkää rintamaitoa flunssan takia, muu ei kelpaa. Sitä ennen söi muutaman viikon kiinteitä niin että päivällä yksi pikkupurkki liha-kasvissosetta, sitten yksi hedelmäsose iltapäivällä ja illalla joko hedelmäsose tai kaurapuuro+hedelmäsose.

SItä ennen söi maksimissaan 2 pikkupurkkia kiinteitä päivässä, mutta usein vain yhden.

Rintamaito on se ykkönen vauvalle sen ensimmäisen vuoden. Ainoastaan 6kk jälkeen pitäisi alkaa saada sitä lihaa raudan takia, muulla ei ole niin väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä 10kk, joka saanut kiinteitä 6kk ikäisestä. Viimeisen viikon syönyt pelkkää rintamaitoa flunssan takia, muu ei kelpaa. Sitä ennen söi muutaman viikon kiinteitä niin että päivällä yksi pikkupurkki liha-kasvissosetta, sitten yksi hedelmäsose iltapäivällä ja illalla joko hedelmäsose tai kaurapuuro+hedelmäsose.

SItä ennen söi maksimissaan 2 pikkupurkkia kiinteitä päivässä, mutta usein vain yhden.

Rintamaito on se ykkönen vauvalle sen ensimmäisen vuoden. Ainoastaan 6kk jälkeen pitäisi alkaa saada sitä lihaa raudan takia, muulla ei ole niin väliä.

no mä en ole vielä alottanutkaan lihaa =0/

meillä syä 9kk näin

-aamu jogurtti 200gr
-liharuoka 200gr
-hedelmäsose 200gr
-liharuoka 200gr
-kaura/vehnä/mysli hedelmäsose 200gr
-maitoa niin paljon kun juo
puuroa ei suostu enään syömään

:o Mä oon luullut et toi kuopus (9kk) on ihan kamalan pieniruokainen mut ei se sit kai ookaan...
Aamiainen 2dl puuroa+1dl hedelmäsosetta
Lounas 1-2dl lihasosetta (tai vastaava määrä sormiruokaa)
Välipala 1,5dl hedelmäsosetta (tai hedelmänpaloja sormiruokana)
Päivällinen 1-2dl lihasosetta (tai vastaava määrä sormiruokaa)
Illallinen 2dl jogurttia+1dl muroja tai leivänmuruja tms.

Mä lopetan ton syömisistä stressaamisen just nyt! :p

Meillä 8kk poika (poikkeuksia on, varsinkin nyt, kun hampaat taitavat taas kiusata...)

Aamupuuro 1dl
Lounas 1 prk liha/kasvis/broilerisosetta + maitoa 1-2 dl
Välipala 1 prk hedelmäsosetta/jogurttia
Päivällinen 1 prk liha/broileri/kalasosetta + maitoa 1-2 dl
Iltapuuro 1 dl + maitoa 1-2 dl

Öisin on viime aikoina pyytänyt maitoa kerran pari, ekan kerran huikkaa, ja siinä aamusella (viiden tienoilla) hörppää välillä parikin desiä. Rintamaidosta luovuttiin puolen vuoden iässä, kun tulin uudestaan raskaaksi.

Yhteistyössä