Mitenhän hyvin lapsi vaistoaa, jos äidillä on paha olla?

26.12.2007
933
0
16
Mietin, vaan että mitenhän hyvin tuo munkin lapsi tajuaa sitä että äitillä on paha olla? Nytkin oon vaan koko päivän ollu ihan apaattisena tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Sit tulee ittelle niin paska olo, kun saattaa ihan turhasta tolle lapselle ärähtää :(

Täällä on ollut aika vaikea olo äidillä. Ja kyllä on lapsetkin huomanneet. Ja äiti miettii, että lasten elämä menee pilalle, kun äiti on masentunut. Vaikka tiedän, että olo aina helpottaa jossain vaiheessa, ajattelen, että ne huonot hetket ovat turmiolliset lapsille. :(

lapset vaistoaa ja ainakin meillä viimeisimmän perhekriisin jälkeen ja sen aikana lapset oli hetken jotenkin ihan hukassa :| Yltiötunnelatauksia,halailivat ja pyysivät syliin ,olivat tosi kiltisti,mikä ei ole normaalia meillä.Siis toki hellyyttä osoittavat mutteivät normaalisti leikeiltään niin paljoa kerkiä.

Tän viimeisimmän riidan jälkeen mä päätin että teen kaikkeni jotta ei meidän asiat menis enään tuollaiseen pisteeseen.

Hyvin ne tuntuu äidin pahan olon hoksaavan. Itse aikoinaan avioerovaiheessa kun olin todella surullinen,niin lapsi saattoi tulla, ottaa kaulasta kiinni ja sanoa että kerro mulle äiti sun kaikki huolet...siinä oli kyllä sitten ihan pakko ryhdistäytyä ja lähteä vaikka pulkkamäkeen. lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkukultasiipi:
Tuntuu vaan niin pahalle, kuinka toi lapsi joutuu kattomaan miten mä oon ihan paskana :'( Toki tässä on yritettävä jotenki leikkiä reippaampaa mitä on.

No ei sulla aina voi olla vain hyvää olo,lapsille pakko kaikki tuntet näyttä ei vaan ilo,toinen asia jos olisit vuosia masentunut,eikä jaksanut lapsien kaa olla,teillä kaikilla on niin pienet murhet,unohda jo ja anna tunteiden tulla :hug:

MItä tuolla tarkoitit AnnaBell,että pienet murheet...ei täällä tunnu pieniltä ainakaan:(
Mutta kiinnostaisi tietää millaisia syitä pahaan oloon muilla on? Itsellä tulee paha olo,vaikka kaiken pitäisi olla hyvin,huono itsetunto,epävarmuus elämässä...Ja sitten välillä on ihan syytäkin, kun raha ja parisuhde onnettomasti...

Yhteistyössä