Mitenhän sitä selviää ens kuusta :( *turhis valitus*

  • Viestiketjun aloittaja hyppää kaivoon
  • Ensimmäinen viesti
HAluan auttaa sua
Alkuperäinen kirjoittaja hyppää kaivoon;28795048:
Sossusta tuli kielteinen päätös, eivät tajua että en saa mitään tuloa ens kuussa. Vain asumistuen.

Voi vittu sanon minä. Tilanne tuli täysin yllättäen.

Niin siis millä oot elänyt aikaisemminkin? onko ollut pätkätöitä/ loppuko sulla työt, vai miten niin tuli niin yllättäen nyt tämä tilanne?

Suosittelisin menemään sossuun päivystykseen ja selitätät tuuon tilanteen. Jankkaat siellä niin kauan että joku tajuaa.. Riippuu käsitteliästä, jos eivät heti tajua auttaa niin mene uudestaan. Ruokarahaa vaadit sieltä edes.


Vai onko sulla ollut sitten jotenkin suuret tulot? Millä perusteilla ne sossusta antoi kielteisen päätöksen sulle? Millon hait sitä rahaa sieltä? Haithan varmasti elokuulle?
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28795530]No miksi et hae? Eihän sulle mitään makseta, ellet hae sitä tukea elämiseen.[/QUOTE]

Mä saisin sieltä 9e per kuukausi ja nyt kun asumistuki nousi tässä kuussa 7e, niin saisin sieltä 2e.

Siksi en hae, mutta lääkekuluja aika useinkin niin asiakkuus on kyllä voimassa. Sain asumistuen ja työmarkkinatuen, erotus oli 9e. Sen sain toimeentulotukena ennen, aina en tuota hakenut kun niin pieni summa. Silloin kun hain lääkekuluja niin täytin hakemuksen.

Kai mä sieltä hakisin jos saisin joka kuukausi enemmän kuin 9e. Köyhä kun ei rikastumaan pääse. 9e on iso raha, mutta joka kuukausi ei tule sitä haettua.
 
Haluan auttaa sua .
[QUOTE="aloittaja";28795410]Peruna on halpaa, se on totta. Vuokran kun saisi vielä maksettua.[/QUOTE]

No joo, mutta jumalauta ei pelkällä perunalla elä. 90 kg pottua tulisi jo ehdottajankin korvista ulos.. Todella typerää edes ehdottaa tuommoista kun toinen on hätää kärsimässä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="mä vaan";28795534]Haet HUOMENNA, ELOKUULLE toimeentulotukea.pitäishän niiden sitte sieltä jotain antaa.ja varaat ajan sinne etkä vaan vie mitään lappuja.ketään ei voi jättää ilman ruokaa.ja pakko sun on sieltä jotain saada vaikka onkii -20%[/QUOTE]

Onko sillä eroa että hakeeko toimeentulotukea edellisessä kuussa ens kuulle vai samassa kuussa samalle kuulle... Luulin ettei sillä eroa ole vaan aika otetaan huomioon viime kuun tulot.

Eriasia olis jos saisin elokuussa vielä työmarkkinatukea, mutta en saa.

soitan huomenna perusturvaan, jospa asia selviis. Koitan varaa ajan, jotta ne tajuais tän tilanteen.
 
"vieras"
Tuleeko sulle kuitenkin asumistukea seuraavaa vuokraa varten?

Kun tekee edullisia ruokia niin pystyy syömään tosi halvallakin, mutta vuokraa tuosta 75 eurosta on paha maksaa :(
 
"aloittaja"
Niin siis millä oot elänyt aikaisemminkin? onko ollut pätkätöitä/ loppuko sulla työt, vai miten niin tuli niin yllättäen nyt tämä tilanne?

Suosittelisin menemään sossuun päivystykseen ja selitätät tuuon tilanteen. Jankkaat siellä niin kauan että joku tajuaa.. Riippuu käsitteliästä, jos eivät heti tajua auttaa niin mene uudestaan. Ruokarahaa vaadit sieltä edes.


Vai onko sulla ollut sitten jotenkin suuret tulot? Millä perusteilla ne sossusta antoi kielteisen päätöksen sulle? Millon hait sitä rahaa sieltä? Haithan varmasti elokuulle?
Olen ollut työmarkkinatuella jo yli vuoden. En ole ollut töissä koko tuona aikana lainkaan. Kai se tosiaan pitää aika varata ja varaankin. Ens kuussa kun en en tosiaan saa mitään mistään, paitsi asumistuen.

Ei ole suuria tuloja, oli vain asumistuki ja perus työmarkkinatuki jotain sain verojen jälkeen 519e. Laskelma jäi plussa tän kuun tuloissa, normisti olis sen -2e miinuksella. Tai ennen oli sen -9e. Oli yksi 10e pano jonka kattoivat tuloksi.

Hain elokuulle, päätös koskee 1.8-31.8, näin lukee päätöksessä. Hain toimeentulotukea elokuulle viikko sitten. Lähetin hakemuksen viime tiistaina ja päätös tehty eilen.
 
Haluan auttaa sua . ..
[QUOTE="aloittaja";28795285]Tätä mietin myös. Sain postin niin myöhään etten enään tänään voinut soittaa perusturvaan asiasta.

Aloin miettimään vaihtoehtojani.

Voihan se olla ettei virkailia edes lukenut kunnolla hakemustani jossa selitin tilanteeni. Katsoi vaan tulot ja menot ja sillä selvä.[/QUOTE]

Susoittelisin otamaan yhteyttä ensiksi siihen päätösksentekijään. Onhan sen num. siinä päätöksessä?

Se valitus toki kannattaa tehdä, MUTTA itse olen vastaavissa tilanteissa saanut suoraan kielteiset päätökset "käännettyä" myönteisiksi kun olen soittanut sille vittupäälle joka on sen tuen "noin vaan" evännyt. Kysy jos sun pitäisi tuoda jotakin "lisäselvityksiä" siitä, että miksi näin on. Kyllä sun kuuluisi saada se raha ja tiedän ihan vastaavia tapauksia joita ensiksi alkuun pompoteltu mutta rahaa ovat sittenki lopulta saaneet. Nämä sossun asiat kun tuuppaavat menemään iaka epäreilusti ja kaikki on aina vaan niiiiin kiinni sittä, kuka sen pääöksn tekee ja haluaak se, siis TAHTOOKO se ko. henkilö oikeasti AUTTAA asiakkaitaan, vaan onko siellä vaan esittelemässä määrtäntävaltaansa mielivaltaisesti. :( Valitettavastikkin totta.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28795586]Tuleeko sulle kuitenkin asumistukea seuraavaa vuokraa varten?

Kun tekee edullisia ruokia niin pystyy syömään tosi halvallakin, mutta vuokraa tuosta 75 eurosta on paha maksaa :([/QUOTE]

Tulee, huomenna tulee asumistuki ja menee vuokranantajan tilille. Vuokraa jää itelle maksettavaksi vielä noin 100e.

Ruokaan toi 75e voi ehkä riittää, en ole varma riittääkö. Mut se vuokra...
 
vieras minäkii
siinä tapausessa sun KUULUU saada sossusta rahaa ens kuulle ja niiden kuuluu auttaa sua myös siinä vuokranmaksussa.oon itekkii aikoinaa ollu sossun asiakas(anteeks vaan kaikille veronmaksajille).ja menet sinne etkä vaam soita.
 
kokemusta jo vuodesta 2006->
[QUOTE="aloittaja";28795315]Kyllä se oikein on, kysyin siitä Kelasta ja oikein on. Sairauteeni ei vaan saa sairauspäivärahaa tai jotain.[/QUOTE]

Saat työmarkkinatukea jos et saa sairauspäivärahaa. Mene työkkäriin.
Oma mies onm sairaslomalla vuoden 2015 loppuun,mutta kela/vakuutusayhtiö/työeläkelaitos kieltäytyneet maksamasta,riitelee nyt oikeudessa heidän kanssaan.
Saa työmarkkinatukea kelalta,on työkkärin kirjoilla vaikka on sairaslomalla ja työkkäri ei voi tarjota hänelle töitä.
Kelan päätöksestä kannattaa valittaa, ota asianajaja hoitamaan asia,saat ilmaiseksi oikeusaputoimistosta.
 
"aloittaja"
Susoittelisin otamaan yhteyttä ensiksi siihen päätösksentekijään. Onhan sen num. siinä päätöksessä?

Se valitus toki kannattaa tehdä, MUTTA itse olen vastaavissa tilanteissa saanut suoraan kielteiset päätökset "käännettyä" myönteisiksi kun olen soittanut sille vittupäälle joka on sen tuen "noin vaan" evännyt. Kysy jos sun pitäisi tuoda jotakin "lisäselvityksiä" siitä, että miksi näin on. Kyllä sun kuuluisi saada se raha ja tiedän ihan vastaavia tapauksia joita ensiksi alkuun pompoteltu mutta rahaa ovat sittenki lopulta saaneet. Nämä sossun asiat kun tuuppaavat menemään iaka epäreilusti ja kaikki on aina vaan niiiiin kiinni sittä, kuka sen pääöksn tekee ja haluaak se, siis TAHTOOKO se ko. henkilö oikeasti AUTTAA asiakkaitaan, vaan onko siellä vaan esittelemässä määrtäntävaltaansa mielivaltaisesti. :( Valitettavastikkin totta.
Ei ollut muuten numeroa, mut soitan neuvontaan. Päätöksen tehnyt ma.etuuskäsittelijä, mitähän tuo ma. mahtaa tarkoittaakaan. Mutta saan hänet puhelimenpäähän varmaan neuvonnan kautta.

Soitan ensi, sitten teen valituksen jos asia ei etene.

Sossussa täytyy tosiaan aika itse hoitaa kaikki asiat jos jotain haluaa saada.

Pitää huomenna soitella ja selvittää asiaa.
 
Haluan auttaa sua
[QUOTE="aloittaja";28795608]Olen ollut työmarkkinatuella jo yli vuoden. En ole ollut töissä koko tuona aikana lainkaan. Kai se tosiaan pitää aika varata ja varaankin. Ens kuussa kun en en tosiaan saa mitään mistään, paitsi asumistuen.

Ei ole suuria tuloja, oli vain asumistuki ja perus työmarkkinatuki jotain sain verojen jälkeen 519e. Laskelma jäi plussa tän kuun tuloissa, normisti olis sen -2e miinuksella. Tai ennen oli sen -9e. Oli yksi 10e pano jonka kattoivat tuloksi.

Hain elokuulle, päätös koskee 1.8-31.8, näin lukee päätöksessä. Hain toimeentulotukea elokuulle viikko sitten. Lähetin hakemuksen viime tiistaina ja päätös tehty eilen.[/QUOTE]

Siis mitä?

Paljonko sulla menee vuokraan? Maksaako sossu sen vuokran ylijäävän osuuden, joka jääa asumistuen jälkeen?

Siis eihän tämä nyt mene yhtään oikein.. Nyt on kyllä joku virhe sattunut siellä sossun päässä.
 
"aloittaja"
Siis mitä?

Paljonko sulla menee vuokraan? Maksaako sossu sen vuokran ylijäävän osuuden, joka jääa asumistuen jälkeen?

Siis eihän tämä nyt mene yhtään oikein.. Nyt on kyllä joku virhe sattunut siellä sossun päässä.
Mun vuokra on noin 380. Sossu ei ole nyt maksnut ylijäävää osuutta kun olen saanut sitä työmarkkinatukea. Työmarkkinatuesta olen maksanut sen vuokran mikä jaa asumistuen jälkeen.

Mutta nyt kun en saa työmarkkinatukea, niin silloin sossu maksaa sen ylijäävän osuuden. Ainakin syyskuussa.

En tiedä miksi eivät huomioineet laskelmassa sitä etten saa mitään tuloa elokuussa. ainoastaan asumistuen huomenna joka menee vuokranantajan tilille.

Selitin tilanteen hakemuksessa, mutta ei tehonnut ei.
 
vieras minäkii
UNOHDAT nyt sen kelan ja työkkärin.huomenna otat kaikki vuokralaput ja tiliotteet ja kelan päätökset mukaan ja menet sinne sossuu.puhelimessa niiden kanssa on ihan turha jutella.usko mua.
 
"aloittaja"
Sossussa siis virhe, otan yhteyttä heti huomenna. Ehti paniikki vallata jo mielen, ja en uskalla luottaa siihen että saisin jotain sossusta ens kuussa.

ens vuonna palaan työmarkkinatuelle ja haen töitä, jos sairaus sen sallii. En halua nimetä sairautta täällä.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkii;28795703:
UNOHDAT nyt sen kelan ja työkkärin.huomenna otat kaikki vuokralaput ja tiliotteet ja kelan päätökset mukaan ja menet sinne sossuu.puhelimessa niiden kanssa on ihan turha jutella.usko mua.
tiliotteet on jo sossussa, en saanu niitä takas päätöksen mukana. Mutta kyllä, huomenna menen sossuun tai soitan ajan päivystävältä sossulta.

Ei tää asia muuten selvii. Sen jälkeen diakoniin jos ei sossu jousta, mut pakkohan se on.

Kiitos, uskon kyllä.
 

Yhteistyössä