Mitenhän sitä selviää ens kuusta :( *turhis valitus*

  • Viestiketjun aloittaja hyppää kaivoon
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28795294:
Kannattaa myös varmistaa, että se Kelan kielteinen päätös sairaspäivärahasta on oikein. Kelassakin tehdään virheitä.
Kyllä se oikein on, kysyin siitä Kelasta ja oikein on. Sairauteeni ei vaan saa sairauspäivärahaa tai jotain.
 
"aloittaja"
Kiitos teidän neuvoista, diakoniaan otan yhteyttä ja valitan toimeentulotukipäätöksestä.

Ajatukset oli vaan todella sekaisin kun kielteisin toimeentulotukipäätöksen avasin. Piti saada purkaa tuntoja johonkin ja samalla hakea niitä vinkkejä.
 
[QUOTE="aloittaja";28795315]Kyllä se oikein on, kysyin siitä Kelasta ja oikein on. Sairauteeni ei vaan saa sairauspäivärahaa tai jotain.[/QUOTE]

Mikä sellainen sairaus on? o_O Itse sain masennukseenkin aikoinaan sairauspäivärahaa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Vieras";28795311]Työvoimatoimiston on pakko otta kirjoille jos sairaspäivärahaa et saa. menes uudelleen sinne selvittämään asiaa.[/QUOTE]

Olen kirjoilla, en vain saa työmarkkintukea koska olen sairaslomalla. Seuraava aika työkkäriin sairasloman loputtua. Siihen asti saan toimeentulotukea, tai luulin saavani. En ole kykenevä vastaanottamaan töitä joten en ole oikeutettu työmarkkinatukeen. Joten tällästä se selitti.
 
ACvvv
Mulla on monta lasta, mutta jos mun siskolla olis tollanen tilanne, se vois tulla vaikka lapsineen meille syömään monenakin päivänä. Eli en ehkä rahallista apua vois antaa, mutta voisin tehdä isoja määriä edullisempaa ruokaa, jolloin samasta rahasta riittäis useammallekin.
 
kfkfkf
Tässä taas yks hyvä esimerkki palstamammoille jotka ihmettelevät, että mitä ne yllättävät jutut voi olla minkä takia ei rahaa ole ja sitä toimeentulotukea joutuu hakemaan

Muistakaa nyt tämä ainakin, ni enskerralla ei tartte ihmetellä
 
"vieras"
Kela maksaa työmarkkinatukea sairaalle jos henkilö ei saa sairauspäivärahaa tai kuntoutustukea ( on saanut kielteisen päätöksen ). Sun pitää nyt huomenna selvittää tämä asia työkkärin ja kelan kanssa.
 
"aloittaja"
Miksi ihmeessä et saanut toimeentulotukea? Mitä ne sulla otti tuloina huomioon, jos et mitään tuloja kerran saa? Valitusta kehiin
Ne otti huomioon tän kuun tulot. Mutta eivät sitä etten saa ens kuussa tuloja mistään, paitsi sen asumistuen. Mun pitäis siis elää viimeisellä työmarkkinatuellani jonka sain noin 2 vko sitten yli 6vkoa ja maksaa siitä kaksi vuokraa, heinäkuun ja elokuun.

Heinäkuun maksoin jo mutta entäs elokuu...

Yleensä toimeentulotukilaskelma tehdäänkin edellisen kuun tulojen perusteella, mutta jos hakukuukautena ei saa mistään rahaa niin kyllä sekin pitäis huomioida eikä lykätä kielteisiä päätöksiä.
 
"aloittaja"
Mulla on monta lasta, mutta jos mun siskolla olis tollanen tilanne, se vois tulla vaikka lapsineen meille syömään monenakin päivänä. Eli en ehkä rahallista apua vois antaa, mutta voisin tehdä isoja määriä edullisempaa ruokaa, jolloin samasta rahasta riittäis useammallekin.
Olet ystävällinen kun auttaisit siskoasi noin.

Mulla ei ole lapsia, onneksi ei ole kun tilanne on tämä. Siskolla on varaa ruokkia just ja just oma perheensä ja veljen kanssa välit viileät niin ei viitsi ottaa yhteyttä. Heillä kuitenkin omat lapset ja talolainat yms...

Tietty jos tilanne pahenee, niin sitten se raja pyytää apua pienenee.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28795358]Ostat perunaa. Kilo maksaa 0,80€, joten saat sitä reippaat 90kg ensi kuulle. Kun vetäsee sitten kolmisen kiloa päivässä, niin ei tule nälkä.[/QUOTE]

Peruna on halpaa, se on totta. Vuokran kun saisi vielä maksettua.
 
kfkfkf
[QUOTE="aloittaja";28795376]Ne otti huomioon tän kuun tulot. Mutta eivät sitä etten saa ens kuussa tuloja mistään, paitsi sen asumistuen. Mun pitäis siis elää viimeisellä työmarkkinatuellani jonka sain noin 2 vko sitten yli 6vkoa ja maksaa siitä kaksi vuokraa, heinäkuun ja elokuun.

Heinäkuun maksoin jo mutta entäs elokuu...

Yleensä toimeentulotukilaskelma tehdäänkin edellisen kuun tulojen perusteella, mutta jos hakukuukautena ei saa mistään rahaa niin kyllä sekin pitäis huomioida eikä lykätä kielteisiä päätöksiä.[/QUOTE]

Mut oliskohan sun pitänyt hakea tukea enskuulle, eikä tälle kuulle??

Pistä heti huomenna elokuulle myös hakemus sossuun... Tää selittääkin paljon :) Hait siis tälle kuulle tukea vaikka sulla on tuloja ollut tässä kuussa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28795360]Kela maksaa työmarkkinatukea sairaalle jos henkilö ei saa sairauspäivärahaa tai kuntoutustukea ( on saanut kielteisen päätöksen ). Sun pitää nyt huomenna selvittää tämä asia työkkärin ja kelan kanssa.[/QUOTE]

Täytyy vielä kysellä asiaa. Työkkäri vaan oli niin varma asiastaan, mutta selvitän vielä tätä tilannetta. Kiitti.
 
"aloittaja"
Mut oliskohan sun pitänyt hakea tukea enskuulle, eikä tälle kuulle??

Pistä heti huomenna elokuulle myös hakemus sossuun... Tää selittääkin paljon :) Hait siis tälle kuulle tukea vaikka sulla on tuloja ollut tässä kuussa.
Mä hain tukea elokuulle, en heinäkuulle. En hae toimeentulotukea muuten kuin lääke- ja lääkärimenoihin, en siis saa sitä joka kuukausi.

Hain siis elokuulle ja huomioon otettiin heinäkuun tulot.
 
kfkfkf
[QUOTE="aloittaja";28795433]Mä hain tukea elokuulle, en heinäkuulle. En hae toimeentulotukea muuten kuin lääke- ja lääkärimenoihin, en siis saa sitä joka kuukausi.

Hain siis elokuulle ja huomioon otettiin heinäkuun tulot.[/QUOTE]

No sit haet jo syyskuulle huomenna :) Eikös se näin mene?
Kannattaa soittaa sinne ja kysyä, ei se noin kyllä voi mennä. Virheitä sattuu sielläkin, ihmisiä ne vain on jotka niitä päätöksiä tekee.
Huomenna selviää kun soitat :hug:
 
"aloittaja"
Mut oliskohan sun pitänyt hakea tukea enskuulle, eikä tälle kuulle??

Pistä heti huomenna elokuulle myös hakemus sossuun... Tää selittääkin paljon :) Hait siis tälle kuulle tukea vaikka sulla on tuloja ollut tässä kuussa.
Toimeentulotukihan lasketaan viime kuun tulojen perusteella, mutta eivät nyt huomioineet sitä etten saa elokuussa mitään tuloa. En voi siis heinäkuun tuloilla elää kahta kuukautta.

Mutta hain siis heinäkuussa toimeentulotukea elokuulle. Päätös tuli tänään, hakemuksen pistin postiin viikko sitten.
 
kfkfkf
[QUOTE="aloittaja";28795455]Toimeentulotukihan lasketaan viime kuun tulojen perusteella, mutta eivät nyt huomioineet sitä etten saa elokuussa mitään tuloa. En voi siis heinäkuun tuloilla elää kahta kuukautta.

Mutta hain siis heinäkuussa toimeentulotukea elokuulle. Päätös tuli tänään, hakemuksen pistin postiin viikko sitten.[/QUOTE]

Mut etkös sä voi hakea syyskuulle tukea heti, kun vaihtuu elokuun puolelle?
 
"aloittaja"
No sit haet jo syyskuulle huomenna :) Eikös se näin mene?
Kannattaa soittaa sinne ja kysyä, ei se noin kyllä voi mennä. Virheitä sattuu sielläkin, ihmisiä ne vain on jotka niitä päätöksiä tekee.
Huomenna selviää kun soitat :hug:
Jos haen huomenna jo syyskuulle, niin saan tuen kuitenkin vasta syyskuussa. Se ei auta elokuuta.

Huh, vaikeeta on kun on niin paljon tuota pyrokratiaa...

Kyllä soitan, pelkään vaan jos tilanne ei muutukaan. Mut jospa se muuttuis.

Kiitos :)
 
kfkfkf
[QUOTE="aloittaja";28795466]Jos haen huomenna jo syyskuulle, niin saan tuen kuitenkin vasta syyskuussa. Se ei auta elokuuta.

Huh, vaikeeta on kun on niin paljon tuota pyrokratiaa...

Kyllä soitan, pelkään vaan jos tilanne ei muutukaan. Mut jospa se muuttuis.

Kiitos :)[/QUOTE]

Toivotaan :)
Kauanko sulla sairasloma kestää?
Ei varmaan ois kannattanut puhua sairaslomasta mitään :D
 
"aloittaja"
Toivotaan :)
Kauanko sulla sairasloma kestää?
Ei varmaan ois kannattanut puhua sairaslomasta mitään :D
Pakko sairaslomasta on puhua, ei sellasta oikein voi salata. Mutta tosiaan jos olisin nähnyt etukäteen mikä soppa alkaa, niin varmaan en olis siitä puhutut tai edes hakenut :( :)

Sairaslomaa on loppuvuoden.

Syyskuussa saan toimeentulotukea, haen sitä elokuun aikana. Selvis vaan jotenkin tuon elokuun. Mut vinkkejä täältä sain ja niitä noudatan heti huomenna.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";28795433]Mä hain tukea elokuulle, en heinäkuulle. En hae toimeentulotukea muuten kuin lääke- ja lääkärimenoihin, en siis saa sitä joka kuukausi.

Hain siis elokuulle ja huomioon otettiin heinäkuun tulot.[/QUOTE]
No miksi et hae? Eihän sulle mitään makseta, ellet hae sitä tukea elämiseen.
 
"mä vaan"
Haet HUOMENNA, ELOKUULLE toimeentulotukea.pitäishän niiden sitte sieltä jotain antaa.ja varaat ajan sinne etkä vaan vie mitään lappuja.ketään ei voi jättää ilman ruokaa.ja pakko sun on sieltä jotain saada vaikka onkii -20%
 

Yhteistyössä