Miten yli valtaisan pettymyksen? -työasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myrtsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myrtsi

Vieras
Olen nyt kohdannut sen luokan pettymyksen, etten tahdo millään päästä asian yli. Koen jopa masennusta asian vuoksi.

Olen puolen vuoden ajan valmistautunut toimeen, joka minulle käytännössä luvattiin. Kävin koulutuksissa ja jopa laajoissa psykologisissa testeissä, joissa soveltuvuuteni todettiin täydelliseksi tähän tehtävään.
Koko ajan olen ollut saman firman palveluksessa, nyt vaan tähtäsin hyvään ylennykseen.

Firman johdon suositukset oli ja kaikki näytti varmalta. En kuitenkaan (luojan kiitos) puhunut töissä tästä lupaavasta tulevaisuudesta.

Kävi sitten niin, että väliportaaseen tuli uusi päällikkö (olisi ollut lähin esimieheni). Hänellä sitten olikin joku henkilö omasta takaa (firman ulkopuolelta) tähän paikalle, jota minulle kaavailtiin. Ja niin meni unelmapesti sivu suun. Olen nyt kuukauden sulatellut asiaa ja ei vaan lähde pala kurkusta.

Pettynyt koko firman johtoon, etteivät sitten ottaneet kantaa tämän uuden sooloiluun. No, toisaalta en tuollaisen suosijan alaisuudessa olisi edes halunnut välttämättä työskennellä.

Nyt en vaan kykene kunnolla vanhaan työhöni :(
Haluaisin vaihtaa kokonaan toiseen työpaikkaan, missä oman henkilökunnan osaamista ja potentiaalia arvostetaan.
Onhan mulla nyt arvokkaat testitulokset takataskussa, mutta olisi ehkä sikamaista käyttää niitä hyväksi uuden työpaikan haussa.

Pakko oli purkaa asia tänne, mieskin on jo ihan ihmeissään miksen pääse asian yli. En muista edes koska olisin viimeksi itkenyt ja nyt kyyneleet kohoaa silmiin päivittäin, niin pettynyt olen.

Elämä vaan ei ole aina reilua, olen pahoillani pettymyksestäsi.

Itse varmaan tuossa tilanteessa etsisin toista työpaikkaa ja samalla antaisin nykyiselle työnantajalle juuri sen mistä he minulle maksavat: en tekisi yhtään ylimääräisiä / kehittäviä hommia enkä varsinkaan ajattelisi työasioita vapaa-ajalla.

Ehkä itsensä täysi ulkoistaminen muista kuin pakollisista työasioista auttaisi pääsemään pettymyksen yli ja sen jälkeen voisi olla mahdollista jatkaa uudella innolla jopa samassa työpaikassa ja muita ei ole tarjolla.

Tsemppiä ja nyt ajatukset väkisin muualle!

Pää pystyyn. Tätä se on. Paskinta on usein se, että et ehkä koskaan saa tietää, mikä meni pieleen, ja sitten alat pohtia ja pyöritellä asiaa itseksesi ja katkeruus vain kasvaa. Jos taas kysyt, mikset tullut valituksi, saat katkeran valittajan maineen. Joskus näissä on kyse ihan typeristä teknisistä asioista; tällä valitulla saattaa olla esim. työvuosia muutama vähemmän, ja hän tulee siksi firmalle halvemmaksi. Sitten on niitä syitä, joita sulle ei tulla ikinä myöntämään, vaikka kysyisit. Niitä on vaikka se, että olet potentiaalisessa lastentekoiässä, ja siksi riskialtis palkattava kun taas paikan saanut työntekijä on mies tai 45-vuotias nainen.

Eli sinuna todellakin olisin sisuuntunut ja käyttäisin testituloksia sumeilematta hyväkseni uuden työn hakemisessa. Tsempit!

Tietysti käytät testituloksia hyväksesi uutta työtä hakiessa. Nykypäivänä työnantaat potkivat ihmisiä surutta pois (esim. yrityskauppojen yhteydessä), vaikka työntekijä olisi kuinka hyvä ja arvokas tahansa työssään. Siksi sinunkin tulee ensisijaisesti ajatella itseäsi eikä työnantajaasi.

Kiitokset tsemppauksista!

Ei kai auta kuin nostaa pää pystyyn. En tosiaan halua kysellä sen tarkemmin, parempi vaan säilyttää kunniani rippeet :)
Lapsiasioista tms. ei ollut kyse, koska mulla on isot koululaiset jo ja itse olen 29 vuotias. Olen aina korostanut kysyttäessä, että lapset on hankittu jo, nyt keskityn uraani. Harmi vaan kun se nyt näin vesittyi :(

Hae vain uutta työtä, vanhaan motivoituminen on varmasti hetken hankalaa. mutta voihan olla että tämä uusi henkilö ei viihdykään tai tulee jotain muutoksia että siinä mielessä ei kannata nykyisessäkään polttaa siltojaan vakket varmaan niin ole tekemässäkään.

uusia haasteita kohti vaan! verkot vesille vaan!

Hankala tilanne, samanlainen on ollut itselläkin aikoinaan. Ei siinä auta muu kuin itkeskellä aikansa ja sitten häntä pystyyn ja kohti uusia seikkailuja. Ihan surutta käyttäisin kyllä hyväkseni testituloksia, olet kuitenkin niihin itsekin käyttänyt aikaasi. Miettisin myös onko nykyisessä työpaikassa lähitulevaisuudessa mahdollisuuksia yletä ja jos on niin tekisin selväksi, että nyt on sinun vuorosi. Riippuen esimiehestä kysyisin myös, mitä tästä tilanteesta voisi oppia.

Tsemppiä! Olet kuitenkin vielä nuori ja aikaa ylennyksiin on.

Tosiaan, vaikea asennoitua nykyiseen työhöni. Joka on sinänsä ihan kivaa, mutta mulle jo liian tuttua kauraa. Ei haasteita, kyllästyttää.

Mol.fi on tullut tutuksi ja heti kun kiinnostava paikka tulee niin haen varmasti ja otan psykologiset lausunnot avuksi. Ja hiljaa mielessäni toivon, ettei tehtävään valittu pärjääkään siinä ja "joutuvat" pyytämään minut apuun :D

Työelämä on raadollista, sen ainakin opit kantapään kautta. Koskaan et voi olla varma tuollaisista valinnoista. Kannattaa koittaa päästä asian yläpuolelle ja hakea uusiin työtehtäviin. Uusi paikka ja uudet haasteet!

[QUOTE="a.p";28942668]Tosiaan, vaikea asennoitua nykyiseen työhöni. Joka on sinänsä ihan kivaa, mutta mulle jo liian tuttua kauraa. Ei haasteita, kyllästyttää.

Mol.fi on tullut tutuksi ja heti kun kiinnostava paikka tulee niin haen varmasti ja otan psykologiset lausunnot avuksi. Ja hiljaa mielessäni toivon, ettei tehtävään valittu pärjääkään siinä ja "joutuvat" pyytämään minut apuun :D[/QUOTE]

Itse kyllä etsisin uuden työn tilanteessasi, toisaaltas omalla alallani(b2b suormyynti) töitä kyllä piisaa ja asiakasrekisterihän on myyntimiehen/naisen paras työttömyysturva.

Suosittelen, että mol.fi sivuston lisäksi otat suoraan yhteyttä kilpaileviin firmoihin, joita työantajallasi on. Sanot että etsit töitä. Luulisi, että tärppäisi. Jos itse soitan kilpaileviin firmoihin, niin jos 5 paikkaan soitan, kaikkiin pääsisin töihin.

[QUOTE="vieras";28943281]Itse kyllä etsisin uuden työn tilanteessasi, toisaaltas omalla alallani(b2b suormyynti) töitä kyllä piisaa ja asiakasrekisterihän on myyntimiehen/naisen paras työttömyysturva.

Suosittelen, että mol.fi sivuston lisäksi otat suoraan yhteyttä kilpaileviin firmoihin, joita työantajallasi on. Sanot että etsit töitä. Luulisi, että tärppäisi. Jos itse soitan kilpaileviin firmoihin, niin jos 5 paikkaan soitan, kaikkiin pääsisin töihin.[/QUOTE]

Kiitos tsemppauksesta! Kauhistuttaa suoraan sanoen edes ajatella irtisanoutumista. Tässä maailmantilassa vakituinen työsuhde on kultaakin kalliimpi. Firma, jossa olen on todella suuri ja vakavarainen. Kilpailijoita ei juuri Suomessa ole.
Olen toki harkinnut kokonaan toisenlaisia tehtäviin siirtymistä...

Pettymys itselläkin takana puoli vuotta sitten. Ei oikein ole kunnolla yli päässyt. Tuli epäluottamus pomoja kohtaan, katkeruus ja vitutus. Entinen työinto ollut ihan hakusessa välillä.
Nyt tosin minulle tarjottiin uutta pestiä, alkuun pariksi kuukaudeksi. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan mulla joku mielenkiinto aidosti tähän on.