Ä
äiskä87
Vieras
eli tyttö 1v.2kk sairasteluiden seurauksena tottui nukkumaan meidän vanhempien sängyssä,irroitettiin pinnasängystä yks laita ja siirrettiin isoon sänkyyn kiinni niin tuli lisää lisää.tyttö kuitenkin vaihtaa asento joskus useita useita useita kertoja yössä, ja aina lähemmäs minua(isä suorittaa asepalvelusta;harvoin kotona),mutta suurin ongelma on että ei nukahtaminen illalla onnistu ilman tuttipulloa,ja ainakin kerran yössä herää kerran ja erittäin temperamenttisena tyttönä repiii minua hihasta ylös ja huutaa vihaisena,osoittaa ovelle(keittiöön,vettä?)eikä auta jos yritän rauhoitella,suuttuu vain enemmän,oikein loukkaantuu,ja jos leikin nukkuvaa että tyttökin rauhoittuisi(toimii silloin tällöin iltaisin pullon jälkeen)hän saattaa lähteä itsekseen poispäin sängyltä,jolloin väsyneenä annan periksi ja otan hänet syliin ja anna taas pullon,kun en halua että hän herää liikaa tai pimeässä tippuu sängynreunalta.
ja tosiaan on niin temperamenttinen että väsyneenä tunnen itseni tosi neuvottomaksi ja heikkoluonteiseksi kun en tiedä mitä tekisin,ja luovutan.
eli onko kokemuksia samanlaisesta tilanteesta,miten unikoulu onnistuu jos lapsi vain vihaisena yrittää nostaa minua pystyyn sängystä...?
kaiketi täytyy laittaa pinniksen laita takaisin ja alkaa perinteinen unikoulu,mikä kyllä toimi pienempänä,nyt tytöllä on hurjasti voimaa ja jos hän nousee unikoulun aikana ylös seisomaan ja huutamaan,ja kun on aika rauhoitella ja laittaa uudestaan makuuasentoon,hän vihaisena rääkyy ja sekunnin murto-oasassa on taas pystyssä, eikä näytä rauhoittumisen merkkiä................miten silloin pitäisi toimia?? neuvola on kuukauden päästä,viime käynnillä jo sain taas uusia ohjeita unikoulua varten,mutta sitten tulivat kokoajan uusivat flunssat,kummallekin,ja nyt olen henkisesti väsynyt. olisin ERITTÄIN kiitollinen kannustavista kommenteista........
:attn:
ja tosiaan on niin temperamenttinen että väsyneenä tunnen itseni tosi neuvottomaksi ja heikkoluonteiseksi kun en tiedä mitä tekisin,ja luovutan.
eli onko kokemuksia samanlaisesta tilanteesta,miten unikoulu onnistuu jos lapsi vain vihaisena yrittää nostaa minua pystyyn sängystä...?
kaiketi täytyy laittaa pinniksen laita takaisin ja alkaa perinteinen unikoulu,mikä kyllä toimi pienempänä,nyt tytöllä on hurjasti voimaa ja jos hän nousee unikoulun aikana ylös seisomaan ja huutamaan,ja kun on aika rauhoitella ja laittaa uudestaan makuuasentoon,hän vihaisena rääkyy ja sekunnin murto-oasassa on taas pystyssä, eikä näytä rauhoittumisen merkkiä................miten silloin pitäisi toimia?? neuvola on kuukauden päästä,viime käynnillä jo sain taas uusia ohjeita unikoulua varten,mutta sitten tulivat kokoajan uusivat flunssat,kummallekin,ja nyt olen henkisesti väsynyt. olisin ERITTÄIN kiitollinen kannustavista kommenteista........