Miten voi tehdä nimettömän ilmiannon Kelalle?

• Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä se mies sitten muka on kirjoilla? Eikös senkin virallisesti jossain pidä asustaa?
Meidän Kelaan meni ainakin heti tieto väestörekisterikeskuksesta/maistraatista että mies oon muuttanut talouteen. Eri asia jos osoite on poste restante(?)

vieras
Missä se mies sitten muka on kirjoilla? Eikös senkin virallisesti jossain pidä asustaa?
Niimpä.. sen minkä kusetuksessaan voittavat, maksaa ukko jonnekin vuokrana... eihän hän voi kuusen juurellakaan olla kirjoilla...

yks vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
en tiedä, montako lasta tällä nimenomaisella naisella on, mutta eikös yksinhuoltajakorotus lapsilisiin ole jotakin 30e/kk/lapsi? siihen asumistuki päälle. voisko tuo 500 olla hiukka ylilyönti, kenties tässä pahimpana on nyt se niinkuulu kateellisten panettelu??
36 ja rapiat. Ja asumistukihan menee suoraan vuokranantajalle Kelasta
Mitä sen on väliä minne se asumistuki menee? Silkkaa säästöä kuitenkin kaikki mitä ei tartte itse maksaa.

Meillä tulee muuten as.tuki tilille, saa itte valita mihin sen haluaa ohjata.

en tiedä, montako lasta tällä nimenomaisella naisella on, mutta eikös yksinhuoltajakorotus lapsilisiin ole jotakin 30e/kk/lapsi? siihen asumistuki päälle. voisko tuo 500 olla hiukka ylilyönti, kenties tässä pahimpana on nyt se niinkuulu kateellisten panettelu??
Eikä mee ellei siihen lappuun niin laita. Kyllä ne ihan itselle saa.

Kuopiolainen
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Jos pariskunta ei ole avioliitossa, yksinhuoltaja saa kaikki yh-etuudet Suomessa. Aikastmoista kyttäämistä muuten, taidat olla kateellinen.
Ei muuten saa. Jos miesystäväni olisi meillä kirjoilla tippuisi yksinhuoltajakorotus pois. Samoin tippuisi asumistuki. Eli lasten ei biologinen isä olisi elatusvastuussa meistä.

Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja Lumenneito:
Okei. Käsitin sitten väärin. Kerran elämässäni sain asumistukea (juuri tuon hetken kun asuin ilman uutta miesystävää yksinhuoltajana) ja Sato-vuokrayhtiöllä "vaadittiin" että se menee suoraa heille Kelasta.

ap
Mies on kirjoilla niin ettei maksa mitään vuokraa mihinkään, sukulaisellaan eri puolella suomea.

Ihmeellistä puolustelua kusettajille!!!!

Taitaa olla aikas paljon kusettajia tässäkin ketjussa, vaikuttaa siltä.

vinkki
eikös ne yh-korotukset oteta huomioon tulona laskettaessa asumistukea?
jos naisella 4 lasta, johan ruoka, vaate jne peruskulut valtavat.
ei ne esim 500e/kk varmaankaan ihan säästötilille mene kuitenkaan.

vieras
Niimpä.. sen minkä kusetuksessaan voittavat, maksaa ukko jonnekin vuokrana... eihän hän voi kuusen juurellakaan olla kirjoilla...
kyllä voi olla ukko ilmoittautunut asunnottomaksi. tai sitten on kirjoilla lapsuudenkodissaan, kaverillaan tai missä vaan. helposti onnistuu suomenmaassa tommonen huijaus ja noitahan riittää.

Kuopiolainen
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Hanki elämä ja lakkaa kadehtimasta!
Ne tuet ja lapsilisän yh-korotukset sun muut on niin pieniä,ettei niillä kyllä kukaan elä leveästi mihinkään suuntaan! Turha niitä on kadehtia.Täytyy sanoa, että jos tunnet tapauksen niin hyvin, että noin hyvin hänen taloutensa tiedät, niin mitä ilmeisemmin raukka pitää sinua ystävänään! Toivottavasti mulla ei ole tollasia ystäviä, jotka käyttää aikansa sen funtsimiseen, mitä sellasta kaverit tekee, mistä vois narauttaa...
Peesi tälle!!

Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies on kirjoilla niin ettei maksa mitään vuokraa mihinkään, sukulaisellaan eri puolella suomea.

Tuota et maininnut heti alussa.

Olet siis ilmeisen läheinen tälle naapurille. En itsekään tykkää kieroudesta ja "varastamisesta" mutta vielä vähemmän "ystävien" selkään puukotuksesta. En voisi ikinä tehdä ystävälleni noin, eri asia vihamiehelleni.. Jos sillekään

höh
On lapsista kulua meilläkin, muttemme kuseta niitä rahoja mistään.

Samalla logiikalla voisi vaikka varastaa kaupasta ruuat itselleen, kun kerran on niin isot menot lapsista.

vieras

Mä en puolustele ketään. Mutta en myöskään ole samanlainen kyylä kuin sinä. Eräs tuttava kusetti yli viisi vuotta kelaa ja sossua. Mulle ihan sama jos joku on sellainen vastuuton kusipää, ei kuulu mulle. Itse maksan verot, tv-luvat sun muut mitkä kunnon kansalaiselle kuuluukin. Mä elän mun elämää, jätän muut rauhaan....

vinkki
vaikka asumistuki tulisi omalle tilille, täytyy se vuokra maksaa. eli sehän nyt on sama mihin se kela sen laittaa.
en mä hyväksy tälläistä, mut en mä kyttää muitten elämää, mulle se on aivan sama, tuskin noita montaa on. epäilen vain arvioimaasi summaa.

miete
Kyllä suurin osa väärinkäytöksistä tulee juuri sukulaisilta tai ystäviltä, eiväthän muut voi totuutta tietää asiasta.

Onko se selkään puukotusta, jos ilmiantaa väärinkäyttäjän?

Entä jos ystäväsi olisi tappaja, raiskaaja, eläinrääkkääjä, pahoinpielijä? Olisiko ilmianto selkäänpuukotus?

Laki ja oikeus pitäis olla kaikille sama, samoin tuet ja tuettomuus.

niin en jaksa kommentoida muuta mutta mitenkä niin kehtaa kinuta ex:ältä elatusmaksui???

itsehän se ex on lasten olemassa oloon ihan yhtälailla "syypää" minusta lasten elatus kuuluu molemmille vanhemmille,sama se kenen luona asuu! tai onko eronnut vai ei.

Kuopiolainen

Toiset jopa kutsuu sitä omaksi elämäkseen. Keinoksi selviytyä pahimman yli. Toisille se on porsaan mentävä aukko.

näin on
Se on vaan valitettavasti niin, että jos mies ei virallisen tahon mukaan ole kirjoilla ko. osoitteessa, niin heitä ei lasketa avopariksi. Se vaan on niin.
Ja kuinkahan paljon tämmöisiä tapauksia on eli "erotaan" sen takia, että toinen joka jää lasten kanssa (papereiden mukaan) saa kaikki tuet ja korotukset. Tosiasiassa asutaan yhdessä kuten ennenkin. Samastahan tässäkin on kyse.

Kun ilmiannon tekee,niin pitäis olla kanttia tehdä se omalla nimellä. Tukien väärinkäyttö ei ole hyväksyttävää, joten jos olet 100% varma asiasta, niin senkus ilmoitat, mutta älä piiloudu nimettömyyden taakse.

vinkki
mitä se tähän kuuluu, hakeeko nainen elareita oikeusteitse, ne kuuluu hänelle jokatapauksessa, huiputti kelaa tai ei. siinä ei pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista. isä on velvollinen osallistumaan lastensa elatukseen. sitten taas toisaalta, jos tämä nainen ei saa biologiselta isältä elareita, eikä muualta, vaan hakee oikeusteitse, on hän kenties vähintäänkin moraalisesti oikeutettu kelala huijjaamaan. eli kun ei saa elareita exältä, hän joutuu yksin lapset elättämään, eli silloin ainakaan ei hän kelan rahoilla humputtele.

yh
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Jos pariskunta ei ole avioliitossa, yksinhuoltaja saa kaikki yh-etuudet Suomessa. Aikastmoista kyttäämistä muuten, taidat olla kateellinen.
ei pidä paikkaansa. yh korotuksen lapsilisästä menettää jos asuu avoliitossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Lumenneito:
Okei. Käsitin sitten väärin. Kerran elämässäni sain asumistukea (juuri tuon hetken kun asuin ilman uutta miesystävää yksinhuoltajana) ja Sato-vuokrayhtiöllä "vaadittiin" että se menee suoraa heille Kelasta.

Oho, onpa jännä..vähennettiinkö se summa sit teijän vuokrasta?

yh
Ei ole miehellä lapsia eikä velkoja.

Tunnen erittäin hyvin tapauksen ja olen 100% varma kaikesta.

Sitä paitsi mitä sitten vaikka miehellä olisikin jotain velkoja, ei se oikeuta kusettamaan ylimääräisiä rahoja.

Horjuta ja horjuta, kuka nyt ei tuollaista viittä sataa ilmatteeksi ottais joka kuussa jos ei varmasti jäis kii? Mua kyllä vituttaa suoraansanoen tollanen meininki.
Mistäs sä tiedät onko miehellä velkoja? Sinun Täytyy olla läheinen tämän perheen kans josta täällä valitat?! Aika "hyvä ystävä" :-0

Yhteistyössä