Miten voi tehdä nimettömän ilmiannon Kelalle?

• Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja Riiviötär:
Kyl mua ainaki veetuttaa yks tuttavapariskunta. Ne kans asuu yhes, mut virallisesti akka on yh. Ukko on ihan järkyn hyväs duunis pimeenä, ja nostelee työkkärirahaa samalla. Kaik yhtuet ja as.tuet juoksee.
Ja tää akka kehtaa kehuskella niillä rahoilla, ja tällä huijaamisella.
Ite yritän parhaani mukaan tulla toimeen, ja tää vaan kehuu, ni kyl se ottaa pattiin.
No se on "akan" omaa hölmöyttä että sillä huijaamisellaan kehuskelee ympäriinsä. Kyllä noi yleensä jossain vaiheessa ilmi tulee, niin kuin oli tuossa edellä puhetta. Useimmiten tulevat tosiaan ilmi ihan ilman ulkopuolisten avustamista...

Joo, mä oonki tässä odottanu, et koska kolahtaa korkeelta ja kovaa. Sillä kun on sellasii kavereita, et ne ei kauaa kattele tota touhuu.
Ja kyllä ne kelassa pian tajuuvat, et ukko on koko ajan asunnoton, eikä ees hae asuntoo, ni ne rupee utelemaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihme kyttäystä! Mullakin on 2 naapuria, jotka ovat muka yksinhuoltajia, mutta miesystävä asuu kuitenkin heidän luonaan, saavat kaikki yh-tuet. Mulle on ihan yks lysti miten kukakin toimii, ei se oo multa pois jos joku saa niitä tukia vaikka sitten huijaamalla, ihan saman verran veroja minä maksan silti. Ja toisekseen, jos ilmoituksen tekisikin, niin ei kela voi mitenkään todistaa että mies siellä asuu jos kirjat on muualla.

Täytyy olla todella kateellinen ja tunneköyhä, jos tuollanen asia noin paljon v****taa. No mutta niinkai se tää suomalaisten perusluonne on!
Eihän se ole sinulta pois, jos elelet itsekin tuilla. Meiltä työssäkäyviltä se on pois verojen muodossa. Kannattaa ehdottomasti ilmoittaa Kelalle. Jos ei muuten niin anna se nimi. Tuommoisten loiseläjien takia meillä ei ole varaa ylläpitää kunnon terveydenhoitoa.

vieras
No ihme kyttäystä! Mullakin on 2 naapuria, jotka ovat muka yksinhuoltajia, mutta miesystävä asuu kuitenkin heidän luonaan, saavat kaikki yh-tuet. Mulle on ihan yks lysti miten kukakin toimii, ei se oo multa pois jos joku saa niitä tukia vaikka sitten huijaamalla, ihan saman verran veroja minä maksan silti. Ja toisekseen, jos ilmoituksen tekisikin, niin ei kela voi mitenkään todistaa että mies siellä asuu jos kirjat on muualla.

Täytyy olla todella kateellinen ja tunneköyhä, jos tuollanen asia noin paljon v****taa. No mutta niinkai se tää suomalaisten perusluonne on!
Eihän se ole sinulta pois, jos elelet itsekin tuilla. Meiltä työssäkäyviltä se on pois verojen muodossa. Kannattaa ehdottomasti ilmoittaa Kelalle. Jos ei muuten niin anna se nimi. Tuommoisten loiseläjien takia meillä ei ole varaa ylläpitää kunnon terveydenhoitoa.
Käyn ihan itsekkin töissä, niinkuin miehenikin, mutta ihan yhtä paljon me niitä veroja maksetaan, huijaa nuo naapurit kelaa tai ei.

Hyvä ap!
Omituista porukkaa liikkeellä. Miten niin "ei oo multa pois" ettekö te kaikki maksa veroja joilla nää kustannetaan?!?! Ja mun mielestä löytyy tarvitseviakin. Mä käräytän kaikki huijarit ja rattijuopot =)
Tsemppia ap!

vieras
Kyllä se ilmiselvästi väärin on nostaa sellaisia tukia, joihin ei ole oikeutettu. Ja on se meiltä kaikilta pois sitten muista palveluista. Itse teen töitä, maksan veroni ja toimin muutenkin rehellisesti. Mieluummin "katsoisin peiliin" itseäni, kun olen toiminut oikein. Ja yönikin nukun paremmin, kun ei tarvitse jobinposteja odotella. Muita en jaksa tutkistella tai tarkkailla, mutta tietysti Kelalta toivoisi jotain seulaa näitä huijaajia ajatellen. Satsattaisiin sitten vaikka enemmän todella tarvitseviin. Ihan varmasta tapauksesta voisin kenties jopa ilmoittaakin, mutta en tiedä, kun ei ole kohdalle osunut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies on kirjoilla niin ettei maksa mitään vuokraa mihinkään, sukulaisellaan eri puolella suomea.

Ihmeellistä puolustelua kusettajille!!!!

Taitaa olla aikas paljon kusettajia tässäkin ketjussa, vaikuttaa siltä.
En minäkään halua puolustella, kunhan ihmettelin, missä mies on kirjoilla. Olen käsittänyt että kaikkien jossain kuitenkin pitää olla kirjoilla. Ja jos on muka esimerkiksi vuokralla toisaalla, niin tulee kuitenkin ylimääräisiä menoja sinne suuntaan. Ihan vaan ajattelin, että oletko itse ottanut huomioon tuollaista seikkaa, ei tarvitse alkaa riehumaan.

Ja missä mies siis on töissä, jos on kerran hyvätuloinen, mutta on kirjoilla ihan toisella puolen Suomea. Eli kulkeeko muka sieltä töissään?

vieras

Käyn ihan itsekkin töissä, niinkuin miehenikin, mutta ihan yhtä paljon me niitä veroja maksetaan, huijaa nuo naapurit kelaa tai ei.
Jos olisi kysymys pelkästään naapureistasi, niin tuo olisi totta. Mutta nykyään tuo on yleistä, joten pienistä puroista kasvaa suuri virta.

vieras
Mies on kirjoilla niin ettei maksa mitään vuokraa mihinkään, sukulaisellaan eri puolella suomea.

Ihmeellistä puolustelua kusettajille!!!!

Taitaa olla aikas paljon kusettajia tässäkin ketjussa, vaikuttaa siltä.
En minäkään halua puolustella, kunhan ihmettelin, missä mies on kirjoilla. Olen käsittänyt että kaikkien jossain kuitenkin pitää olla kirjoilla. Ja jos on muka esimerkiksi vuokralla toisaalla, niin tulee kuitenkin ylimääräisiä menoja sinne suuntaan. Ihan vaan ajattelin, että oletko itse ottanut huomioon tuollaista seikkaa, ei tarvitse alkaa riehumaan.

Ja missä mies siis on töissä, jos on kerran hyvätuloinen, mutta on kirjoilla ihan toisella puolen Suomea. Eli kulkeeko muka sieltä töissään?
Ei tarvitse. Täällä pohjoisessa on monia rehellisiä ihmisiä, jotka ovat kirjoilla täällä ja käyvät etelässä töissä. Yleensä nämä tulevat kotiinsa viikonlopuksi.

vieras
tällänen ihan samanlainen alotushan oli muutama viikko sitten..taitaa AP:tä vieläkin kaivella????????? Vastaan saman kun silloinkin: suosittelen pitämään huolen omista asioista. Väärinhän toi on..satojen eurojen vedättäminen kuukaudessa on väärin mutta just esim toi yh-lisä ei ole paljoa. Joskus avoliitossa se musta saattaa "kuulua" vieläkin äidille/isälle jos avopuoliso ei osallistu lapsen kustannuksiin millään lailla.
Toiseks mä jaksan sitä ihmetellä että jos näitä "viisaita" kusettajia on niin miks ihmeessä ne menee kehumaan ääneen että vedättää???? JOS mä saisin kelalta ylimäärästä rahaa niin en takuuuuuulla mainitsis asiasta kellekkään!!

No huhhuh! Onko ihan oikeesti noin paljon ihmisiä jotka on sitä mieltä että tuo on vaan turhaa kyttäystä ja ihan sama vaikka kelalta kusetetaan monta tonnia vuodesta :eek: :eek: ?!

Tajuatte varmaan että noita tapauksia on vaikka kuin paljon ja tuhannet kusettajat joilla ei olis mitään asiaa noille rahoille, maksavat valtiolle ihan hirveän summan vuodessa!

Sitten ruinataan kun julkiset palvelut kuolee säästötoimien johdosta ja sitä rataa.
En minä ainakaan tuommosta kattelis ja antaisin ilmi jos olisin ihan 100% varma, vaikka olis ystäväkin. Enkä siksi että olen kateellinen, kyllä me tullaan toimeen ihan tarpeeks hyvin että en ala tuollaista kadehtimaan. V*tuttaa vaan tuommonen kusettaminen ja itsekkyys

:kieh:

Mämmi
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
No huhhuh! Onko ihan oikeesti noin paljon ihmisiä jotka on sitä mieltä että tuo on vaan turhaa kyttäystä ja ihan sama vaikka kelalta kusetetaan monta tonnia vuodesta :eek: :eek: ?!

Tajuatte varmaan että noita tapauksia on vaikka kuin paljon ja tuhannet kusettajat joilla ei olis mitään asiaa noille rahoille, maksavat valtiolle ihan hirveän summan vuodessa!

Sitten ruinataan kun julkiset palvelut kuolee säästötoimien johdosta ja sitä rataa.
En minä ainakaan tuommosta kattelis ja antaisin ilmi jos olisin ihan 100% varma, vaikka olis ystäväkin. Enkä siksi että olen kateellinen, kyllä me tullaan toimeen ihan tarpeeks hyvin että en ala tuollaista kadehtimaan. V*tuttaa vaan tuommonen kusettaminen ja itsekkyys

:kieh:

No ehkä sitä kusetusta on juuri sen takia ettei ilman sitä ole rahaa yhtään mihinkään kuin ehkä nipin napin pakollisiin asioihin. Kyllä jos täällä tämä yksi elämä eletään niin ainakin minun mielestäni olisi kohtuullista, että siitä elämästä pystyisi jotenkuten nauttimaankin ilman ainaista kituuttamista. Joskus noiden tukien antamisen perusteet on niin syvältä.

ap
Oikeesti jos ihminen saa 500e kuussa , se tekee 6000e vuodessa.

Samanakaisesti on purettu hyvinvointia niin ettei vanhuksille ole tarpeeksi vaippoja, ulkoiluttajia tai säällistä hoitoa yleensäkään.

Tevveyskeskuksissa ei ole tarpeeksi lääkäreitä.

Päiväkodeissa liian suuret ryhmät ja liian vähän hoitajia.

Leikkausjonot pitkät.

Lastensuojelussa liian pienet budjetit.

Nuorisotyöllä ei rahaa järjestää nuorille ajanvietettä.

Mielenterveystyö aivan ala-arvoista.

JNe jne jne.

Eikö se tosiaan ole keneltäkään pois jos muutamat tuhat tyyppiä
matkustelee kelan rahoilla etelään???

Mitä se kenellekään kuuluu mikä on oma suhteeni kusettajaan???

Lukekaan tämä ketju ja ihmetelkää uudelleen miksi haluan tehdä ilmoituksen anonyymisti!! Ilmoittaja on tässä maassa suurempi "rikollinen" kuin kusettaja!!!

näitähän riittää
valitettavasti tätä on ihan lähipiirissäkin, miehen 23 v. yh tytär hakee kaiken mahd. sossuta, ja kun tässä isänsä myi yrityksen jossa tyttärellä oli pieni osuus, oli suurin huoli mihin ne rahat laitetaan etteivät sossussa nää

ap
Se ei ole suoranaisesti välttämättä JUURI nyt itseltä pois, mutta joltain muulta tarvitsevalta!!! Jessus mitä omanapaisia hedonisteja!!!

Tulee se päivä että omat vanhempasi ovat ilman vaippoja sairaalassa (jos sattuvat vuodepaikan saamaan) tai että itse tarvitset tuke-entä jos silloin on rahatlppu-slut, kun naapurisi´/ystäväsi kusettaa sen rahan moninkertaisesti.

Esim. tämä nainen, johon alkuviestissäni viitasin, hän on jo 5v kusettanut, tekee karkeesti 30 000e. Sillä sais muutamankin vaipan kroonikoille tai palkattua vuodeksi hoitajan päiväkotiin tai maksaisi terapiaa joitakin kuukausia tarvitsevalle potilaalle.

Oikeesti jos ihminen saa 500e kuussa , se tekee 6000e vuodessa.

Samanakaisesti on purettu hyvinvointia niin ettei vanhuksille ole tarpeeksi vaippoja, ulkoiluttajia tai säällistä hoitoa yleensäkään.

Tevveyskeskuksissa ei ole tarpeeksi lääkäreitä.

Päiväkodeissa liian suuret ryhmät ja liian vähän hoitajia.

Leikkausjonot pitkät.

Lastensuojelussa liian pienet budjetit.

Nuorisotyöllä ei rahaa järjestää nuorille ajanvietettä.

Mielenterveystyö aivan ala-arvoista.

JNe jne jne.

Eikö se tosiaan ole keneltäkään pois jos muutamat tuhat tyyppiä
matkustelee kelan rahoilla etelään???

Mitä se kenellekään kuuluu mikä on oma suhteeni kusettajaan???

Lukekaan tämä ketju ja ihmetelkää uudelleen miksi haluan tehdä ilmoituksen anonyymisti!! Ilmoittaja on tässä maassa suurempi "rikollinen" kuin kusettaja!!!
Nimenoman näin! Tätä mäkin yritin sanoa.
Ihan turha puolustella sitä et kerran vaan eletään ja siitä pitäis nauttia.

Kuinka paljon nauttii se ihminen, joka ei pääse henkensä pelastavaan leikkaukseen sen takia kun on tuollaisia kusettajia jotka aina vaan haluaa vähän paksummin sitä makkaraa leivän päälle entisten lisäksi?!

Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset vähän muutakin kun sitä omaa napaa.
Ja myös sitä että täällä tulee olemaan elämää meidänkin jälkeen. Kun esim. lasten ja nuorten hyvinvoinnista joudutaan tinkimään rahapulan vuoksi.. Ja samalla joku naapurin irma-leena nostaa valtion rahoja monta tonnia vuodessa ylimääräistä!

Kyllä on ikävä todeta kuinka välinpitämättömiä ihmiset on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmi:
Ehkä siellä päiväkodissakaan ei olisi niin tungosta jos lapsen kotona hoitaminen olisi paremmin tuettua.
Ehkä sitä voitais tukeakin enemmän jos olis enemmän rahaa käytettävissä ja vähemmän esim juuri tälläisiä kusettajia kun tässä ketjussa. Tai puolustelijoita, koska ei se puolustelu ainakaan yhtään tilannetta auta.

Yhteistyössä