Miten voi tehdä nimettömän ilmiannon Kelalle?

• Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Jürgen
Ei aloittajalla varmasti ole parempaa tekemistä, kuin kytätä toisten asumisia? Mitäs, jos keskittyisit oman perheesi valvomiseen sensijaan, että kyttäät muita.

Itse Kelalla 14 vuotta työskennelleenä voin sanoa, että nimettömiä "ilmiantoja" tulee päivittäin uskomaton kasa. Niihin reagoidaan yhtä paljon kuin toimistotarvikekauppiaiden esitteisiin = ei mitenkään.

Jos tämä on liian kova pala sulle, ala ite huijaamaan myös. Tai se aika mitä käytät kyttäämiseen, tee silloin töitä, niin voit matkustaa kyttälään joka lomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Kyseessä vuosia jatkunut sosiaalietuukisien väärinkäytös.

Ilmoituksen oltava ehdottoman anonyymi.
Soitat sinne ja annat lausunnon. Meillä ainakin tutkitaan, jos katsotaan et on aihetta. Mä oon niin vittumainen et käräytän huoletta ne luuserit, jotka tiedän kela tai muita huijaavan. mun veroeuroilla ei sellasten paskiaisten elämistä tarvii kustantaa.
Siinähän sit maksavat takaisin kaikki liikaa saadut tuet. mahtaa olla mukavaa.

minä
Soitat sinne tietysti.Ärsyttää että itse pienellä palkallani REHELLISTI pyöritän tätä perhettä yh.na ja sitten tuollaisa on täällä etuuksia väärinkäyttämässä.
Itselle ei tulisi mieleenikään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jürgen:
Ei aloittajalla varmasti ole parempaa tekemistä, kuin kytätä toisten asumisia? Mitäs, jos keskittyisit oman perheesi valvomiseen sensijaan, että kyttäät muita.

Itse Kelalla 14 vuotta työskennelleenä voin sanoa, että nimettömiä "ilmiantoja" tulee päivittäin uskomaton kasa. Niihin reagoidaan yhtä paljon kuin toimistotarvikekauppiaiden esitteisiin = ei mitenkään.

Jos tämä on liian kova pala sulle, ala ite huijaamaan myös. Tai se aika mitä käytät kyttäämiseen, tee silloin töitä, niin voit matkustaa kyttälään joka lomalla.
Juu. Ota miehestäsi ero paperilla ja saat tuet siitä. Mies muuttaa asumaan halpaan yksiöön nimellisesti ja käy välillä postinsa hakemassa sieltä. Tämä kakkosasunto voi toimia bilepaikkana tai jopa kesämökkinä. Huomioi myös, että miehesi saattaa saada tukea tähän asuntoon, varsinkin jos tekee pimeänä työnsä. Jos vaan moraali antaa periksi. Kiinnijäämisen mahdollisuudet ovat häviävän pienet, kunhan et huutele tilanteesta turuilla. Näin kannattaa ainakin tehdä, jos on jäämässä aitiysrahalle, tulot nousevat huomattavasti :eek: Toisia shyviä rahanansaitakeinoja ovat katalysaattori ja rengasvarkaudet, huumeiden myynti, nuorille alkoholin ja tupakan myynti ja koronkiskonta alkoholisteilta. Tietysti moraalista selkärankaa sinulla ei voi olla, mutta eipä täällä näytä sitä olevan kuin harvoilla.

Etti tämä kelan täti itse ole hieman ohjaillut rahavirtoja omiin ja sukulaistensa taskuihin. grrr.

Alkuperäinen kirjoittaja ohje:
Elämän paras ohjenuora: älä puutu toisten asioihin.
samaa mieltä, mua ei ainakaan jaksais pätkääkään kiinnostaa saako joku jonkun satasen enemmän kauheella vaivan näöllä ja taatusti se ei rikastuta ap:tä yhtään,, vai tuleeko tollanene olo :saint:

Päteekö tämä ohje myös siihen jos epäilet naapurisi laiminlyövän lastaan tai jos ystäväsi pitää bileitä vaikka kakarat on kotona tai jos joku näkee sen sinun teinisi makaamassa sammuneena katuojassa yrjöposkella, että vaan ollaan puuttumatta toisten asioihin ? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Soittaa kelaan, ei esittele itseään, tekee ilmiannon, lopettaa puhelun.
Hyvänen aika.
Kyllä siellä on varmaan joku numeronäyttö.

Laitan varmaan tiedot paparille ja vien toimiston postiluukkuun.
sun puhelinta kuunnellaan muutenkin. Siinä postiluukussa on muuten kameravalvonta, muista laittaa sukka päähän ja linkata vasenta jalkaa.
Päivän paras!!!!!!!!!!!! Repesin ihan totaalisesti..

Sama homma..!! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Päteekö tämä ohje myös siihen jos epäilet naapurisi laiminlyövän lastaan tai jos ystäväsi pitää bileitä vaikka kakarat on kotona tai jos joku näkee sen sinun teinisi makaamassa sammuneena katuojassa yrjöposkella, että vaan ollaan puuttumatta toisten asioihin ? :snotty:
No jos tuntee, että on kutsumusta toisen asioihin puuttumiseen, niin eikun hakemusta vaan laittamaan Kerrostalokyttääjien riveihin tai muuhun vastaavaan... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
No jos tuntee, että on kutsumusta toisen asioihin puuttumiseen, niin eikun hakemusta vaan laittamaan Kerrostalokyttääjien riveihin tai muuhun vastaavaan... :whistle:
Huoh. :headwall:

MIten se on pelkästään toisten asioihin puuttumista? koskeehan se nyt kaikkia, jos toiset VARASTAA yhteiskunnan rahoja, jotka mm. minä olen veronmaksajana valtiolle antanut? Pitäisikö vaan katsoa vierestä kun ne kuppaa valtiota? Nekin rahat, mitä nuo luuserit väärin perustein vie, olisivat tarpeen mm. vanhus- ja lapsityössä, mielenterveyspuolella jne jne.
ja turha sanoa että ei siihen yhden perheen varastamat rahat vaikuta, kun niitä perheitä on PALJON. Tolleenko te opetatte lapsiannekin, et jos näätte jonkun varastavan niin älkää nyt sit ainakaan menkö puuttumaan siihen.

Moikka!
Ei se ole helppoa se niin sanottu NÄYTTÖ!
Aina kun mennään käryttämään joutuu tuon esittämään ja ei ne oo monesti pitäny!
Saattaa asua vaikka kummin kaiman luona virallisesti??????
Joten jäitä hattuun!

Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
MIten se on pelkästään toisten asioihin puuttumista? koskeehan se nyt kaikkia, jos toiset VARASTAA yhteiskunnan rahoja, jotka mm. minä olen veronmaksajana valtiolle antanut? Pitäisikö vaan katsoa vierestä kun ne kuppaa valtiota? Nekin rahat, mitä nuo luuserit väärin perustein vie, olisivat tarpeen mm. vanhus- ja lapsityössä, mielenterveyspuolella jne jne.
ja turha sanoa että ei siihen yhden perheen varastamat rahat vaikuta, kun niitä perheitä on PALJON. Tolleenko te opetatte lapsiannekin, et jos näätte jonkun varastavan niin älkää nyt sit ainakaan menkö puuttumaan siihen.
Mun mielestä saaa puuttuakin kun tässä huijataan meidän kaikkien maksamia veromarkkoja, tai siis veroeuroja nykyisin. Ja kun tämä ei ole vain yksittäistapaus, vaan noista väärinperustein maksetuista rahoista kertyy takuulla melko huima summa vuositasolla. :/

ei kuulu muille
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minunmielipide:
ja uskotko kun teet ilmiannon kelalle jäät myös sinä siitä kiinni jossain vaiheessa. mitäs sun ystävä siihen sanoo= eiköhän kannata pitää kiinni omasta elämästä tai vaikka hanki se elämä. turhaan muiden ihmisten henkilökohtaisia asioita täällä huutelet. tollo oot.
Olisit ilmeisesti samaa mieltä, jos tämä naapuri olisi huumeidenmyyjä? Eihän se ole keltään muulta pois, jos toinen myy mitä muut tarvitsevat. Ei tuo niin paljoa eroa ap:n tapauksesta. Ihmeen moraalitonta porukkaa täällä.
Niin just, että mitä sitten kun näiden puolustelijoitten kesämökille tai kellariin murtaudutaan tai pyörä varastetaan...Kun joku kerran tarttee niin mitä se kellekään kuuluu?!!!

Mina vaan
Kylla ihmetyttaan, etta suuri osa teista on valmis hyvaksymaan rikoksen ja viela auttamaan rikollisia, piilottelemalla totuutta! Luulen, etta jo itse olisitte rikoksen uhreja, haluaisitte, etta rikollinen jaa kiinni... en ymmarra!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miete:
Onko se selkään puukotusta, jos ilmiantaa väärinkäyttäjän?

Entä jos ystäväsi olisi tappaja, raiskaaja, eläinrääkkääjä, pahoinpielijä? Olisiko ilmianto selkäänpuukotus?

Laki ja oikeus pitäis olla kaikille sama, samoin tuet ja tuettomuus.
Juuri näin!
Me kaikki maksamme veroja valtiolle ja näillä rahoilla maksetaan myös tämän naapurin etuuksien väärinkäyttö. Sinne menee minun, sinun ja meidän rahat. Tämä naapuri ei todellakaan ole ainoa tässä maassa joka käyttää etuuksia väärin. On lapsellista ja naurettavaa sanoa: "että pidä huoli omistas asioista". Taitaapi nämä tälläiset lauseet tulla sellaisilta ihmisiltä jotka itse väärin yhteiskunnan varoja käyttää.
Ihan samalla lailla kuin varas murtautuessaan kotiisi joutuu tilille varkaudestaan pitää joutua myös se ihminen joka varastaa meidän yhteisestä kassasta laittaa tilintekoon!!
Jos on niin kakara että käyttää väärin mm. tälläisiä etuuksia, niin on erittäin hyvä että joku heidät ilmiantaa!

Onko maailman oikeustaju jo näin vääristynyt. Eivätkö he enää ymmärrä kuka on väärin tekijä??
Vaikka itse en mielellään kyllä ilmoittaisi, on se varmasti oikein!
Mikäli ihmisten mielipiteet asioiden oikeutuksesta on kääntyneet näin -
on kai minunkin aikani kääntää kelkka ja- ilmoittaa.
Ymmärrän mikäli joku tekisi petoksen (sehän se on )niin tosi hädässä, mutta vain hyötyäkseen ja pitääkseen elintason normaalia korkeampana, yhteiskunnan varoin.
Vaikeahan siihen varmasti on puuttua ja valituksia tehdä, jos niitä vastaan ottaa ko. henkilö tai hänen työkaverinsa. Tai mikäli ihmiset asennoituvat kaikki asiaan näin negatiivisesti.
Mitä kaikkia muita lakeja pitäisi teistä saada tehdä ilman seuraamuksia???
Pahoinpitely- ansaitsihan se
Raiskaus- mitä pukeutu hameeseen
Lapsen hyväksi käyttö- äitikin on huora

Varkaus- EHDOTTOMASTI TUOMITTAVA!!!!
Materia on ainoa tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Jos pariskunta ei ole avioliitossa, yksinhuoltaja saa kaikki yh-etuudet Suomessa. Aikastmoista kyttäämistä muuten, taidat olla kateellinen.

Ei muuten saa. Nim. entinen yh, nykyisin avoliitossa elävä ja yh-korotukset menettänyt äiti.

Ei todellakaan saa.Mä olen kans ent.yh ja nykyään avoliitossa ja heti lähti yh-korotukset kun yhteen muutettiin.

Mut vaikka ei olekaan oikein tehdä noin miten ap selitti, niin en ihan tajua miten se ap:n elämää vaikeuttaa?

vieras
Voi hyvänen aika... "Mitä se sulle kuuluu?"... Huh huh, jos kyse on ns. yhteiskunnan rahoista, niin totta helvetissä se kuuluu! Get the big picture!!! Ruikutetaan, että hoitajilla on liian pieni liksa mutta haukutaan, jos valittaa tukien väärinkäytöstä -mikä teitä vaivaa, ettekö te tajua?! Sitä samaa valtion kassaahan noihin käytetään ja huom! se ei ole pohjaton kaivo eikä raha kasva puissa!

Ziisus... :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä se mies sitten muka on kirjoilla? Eikös senkin virallisesti jossain pidä asustaa?

Nimenomaan,kirjoilla pitää jossain olla.Siitä nousee mahdoton haloo jo ihan käytännön asioiden hoitamisessa jos ei ole osoitetta ilmoittaa.
Ikäväkseni minullakin tulee mieleen että ap on saanut sisäpiirin tietoa ja käyttää tätä nyt hyväkseen.Mitenkään puolustelematta sitä etteikö itselle kuulumattomien tukien nostaminen olisi väärin.
Mutta kylläpä se sellainenkin on moraalitonta että lähdetään levittelemään ja penkomaan toisten yksityisasioita.Itse karvaasti kokeneena niin sanotun ystävyyden:kaverin mies oli töissä paikassa jossa hänellä oli mahdollisuus päästä tietoihimme käsiksi.Kaveri onki minulta häikäilemättömästi tietoja ja kertoi ne miehelleen,joka sitten vähän järjesteli meidän asioita uudelleen.Kyse ei ollut mistään etuuksista ja senkin voin kertoa että virallisesti samassa osoitteessa asuimme.(epäilijöille tiedoksi).No,ainakin opin sen että loppupeleissä keneenkään ei kannata luottaa-että kiitos vain opetuksesta elämänkoulussa,entinen "ystäväni".Minulla menee ihan hyvin,omatuntoni on puhdas(onko sinun?)ja olen saanut kauan kaipaamani lapsenkin,joten en ole siinäkään suhteessa"huonompi"kuin sinä.Päinvastoin,minun moraalini ei olisi antanut periksi tehdä sinulle vastaavaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viiden Viritys:
Kyllä munkin ystävän mies periaatteessa asuu ystäväni luona mutta hällä on silti oma vuokra-asunto nimillään ja saa asumistukea muttei HUIJAA siinä ketään?Kai sitä saa silti oma kämppä olla??
Aivan,seurustelusuhteen aloittaessaan ei ole mitään lakisääteistä velvollisuutta muuttaa saman katon alle tai mennä naimisiin.Molemmilla oma osoite ei ole mitään huijaamista,Katsokaas kun kukaan ulkopuolinen ei voi rajoittaa/säädellä/määrätä pariskunnan tapaamiskertoja eikä sitä kummassa osoitteessa he kulloinkin yönsä viettävät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole miehellä lapsia eikä velkoja.

Tunnen erittäin hyvin tapauksen ja olen 100% varma kaikesta.

Sitä paitsi mitä sitten vaikka miehellä olisikin jotain velkoja, ei se oikeuta kusettamaan ylimääräisiä rahoja.

Horjuta ja horjuta, kuka nyt ei tuollaista viittä sataa ilmatteeksi ottais joka kuussa jos ei varmasti jäis kii? Mua kyllä vituttaa suoraansanoen tollanen meininki.
Kunka voi tietää etei jollain ole velkoja? :eek: hanki OMA elämä!

vieraileva tähti
Alkuperäinen kirjoittaja Jürgen:

Onpas teillä kummallinen tyyli, jos nimettömät ilmiannot jätetään huomioimatta. Vaikka niitä tulisikin paljon, onhan ne jokainen käytävä läpi ja katsottava onko aihetta etuuksien tarkistamiseen. Jos riittävä näyttö väärillä perusteilla maksamisesta löytyy, niin takaisinperintään ryhdytään.
Ainakin meidän paikallisessa kelassa tällaiset asiat otetaan vakavasti.

Nimettömän ilmiannon tekeminen ei ole sen kummempi juttu, kuin että soittaa tai kirjoittaa nimettömänä asiasta paikalliseen kelan toimistoon.

Yhteistyössä