Miten voi olla onnellinen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ronja

Vieras
Kertokaa mulle, kun mä olen sitä ehkä osittain, mutta sitten se olotila taas häipyy jonnekin. Tiedän, että olen nuori ja kokematon, mutta silti ( olen siis 19v. ) Olen huomannut, että nykyaikana useat ihmiset voivat pahoin ja ovat tosi väsyneitä ja masentuneita, mutta mistä tämä johtuu? Rahastako? Mutta rahahan ei tee onnelliseksi, eikö? Näin minulle on ainakin opetettu. Tiedän, että meidän pitäisi tyytyä vähään eikä koko ajan vaatia lisää sekä oppia olemaan onnellisia jo siitä mitä meillä on, mutta se ei ole noin helppoa. Silti tiedän, että elämästäni puuttuu 2 asiaa: rakastava mies ja lapsi. Jos minulla olisi nuo niin olisin varmasti onnellinen.
Osaatko sinä olla onnellinen ilman että olet riippuvainen muista ihmisistä? Ja onko onnellisuus jatkuva vai lyhyt hetkellinen olotila?

Sain tämän ohjeen isält'ni, kun olin pieni: Älä ole itsekäs vaan matkustele paljon, jotta näkisit maailmaa ja sen hyvät sekä huonot puolet. Tee paljon hyväntekeväisyyttä, sillä ihmiset jotka auttavat muita tuntevat hyvää oloa ja ovat paljon onnellisempia kuin sellaiset jotka eivät tee mitään toisten puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronja:
Silti tiedän, että elämästäni puuttuu 2 asiaa: rakastava mies ja lapsi. Jos minulla olisi nuo niin olisin varmasti onnellinen.

Et varmasti olis. Mies olis kuitenkin juoppo kuspää, lapsi kroonisesti sairas kitisijä. Unelmaelämä voi hetkessä vaihtua toiseksi.

Onnellisuus on pienissä hetkissä, onnellisuus on sitä, että osaa arvostaa sitä mitä on eikä haikailla sitä mitä ei ole. Onnellisuus on kuitenkin myös sitä, että pystyy vaikuttamaan elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
samaa mietin. mulla on se mitä olen aina halunnut: mies ja lpsia, asun omakotitalossa ja meillä on kaksikoiraa. ja ei, en tiedä olenko onnellinen.

ja mä tässä oon huomannut sellasen ongelman, että tyytyväisin elämään olen silloin, kun ns. sivuutan miehen ja keskityn elämään lasten kanssa. Niin , että mis tavallaan vaan menee siinä sivussa...

Alkuperäinen kirjoittaja mievaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronja:
Silti tiedän, että elämästäni puuttuu 2 asiaa: rakastava mies ja lapsi. Jos minulla olisi nuo niin olisin varmasti onnellinen.

Et varmasti olis. Mies olis kuitenkin juoppo kuspää, lapsi kroonisesti sairas kitisijä. Unelmaelämä voi hetkessä vaihtua toiseksi.

Onnellisuus on pienissä hetkissä, onnellisuus on sitä, että osaa arvostaa sitä mitä on eikä haikailla sitä mitä ei ole. Onnellisuus on kuitenkin myös sitä, että pystyy vaikuttamaan elämäänsä.

kateellisen panettelua

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
onnellisuus on hetkellinen olotila eikä siihen vaikuta joittenkin asioitten oleminen tai omistaminen.

Aivan. Maksimissaan kestää joitain minuutteja. Ei koskaan yhtäsoittoa esim kokonaista päivää.

Yhteistyössä