Miten voi muuttua vampyyriksi? Oisko jollakulla jotain vamppyyrituttua?

Katos, moni muukin näköjään tykkää vampyyreistä. :D
Angel :p
True Blood on hyvä sarja ja Eric nams. :p
Tuli kyllä katsottua Baffy ja Pimeyden ritarit sarjaakin.
Tuosta vampyyrin päiväkirjoista en ole oikein pidä yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Voi se on krijoiittanut vaikka miten paljon :D Vampyyrikirjoista luin Veren vangit, Lestatin ja Kadotettujen kuningattaren, ne oli hyviä, siitä seuraavasta Memnoch-kirjasta en kyllä muista mitään, taisinko jättää jopa kesken sen. Sarjaan kuulu kyllä vielä paljon muita kirjoja. Jossain vaiheessa Rice hurahti kristinuskoon ja kirjoitta muistaakseni siihen liittyviä kirjoja, joita en ole kyllä edes vilkaissut. MUtta sen tuotantoon saa kyllä vuoden päivät menemään :)
Tiedän mitä etsin kun olen saanut luettua Black dagger brotherhood sarjan :)
 
"ohmy"
Chef!!

Huomasin juuri, että tänään tulee True Blood telkkarista. Ilmeisesti alkavat näyttää ekaa kautta uusintana. Eli jos omistat tallentavan digiboksin, niin nyt olisi oiva aika hypätä tämän sarjan mukaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
muistaako kukaan muuten sarjaa "dark shadows" jota esitettiin suomessa muistaakseni nimellä
"yön vampyyrit" ? ei hitto että se teki aikoinaan vaikutuksen ! sinetöi sen, minkä pikku vampyyri-kirjat olivat pistäneet alulle...
 
----
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24224781:
muistaako kukaan muuten sarjaa "dark shadows" jota esitettiin suomessa muistaakseni nimellä
"yön vampyyrit" ? ei hitto että se teki aikoinaan vaikutuksen ! sinetöi sen, minkä pikku vampyyri-kirjat olivat pistäneet alulle...
Dark Shadowsista tulee ensi vuonna leffa, jonka pääosassa on Johnny Depp :p
 
"vampyyri"
Täällä ois yksi vampyyri! Tai omistan ainakin vampyyrihampaat ihan luonnostaan ;) Terävät kolmionmuotoiset kulmahampaat, mut sais vaan olla vähän pitemmät niin ois vielä paremmat.
 
"lina"
Joo, myönnetään, olen ihan sekaisin. Mä olen kohta viikon istunut yökaudet töllön ääressä kattomassa Vampyyripäiväkirjoja...tää juontaa juurensa siitä, kun katsoin muutamia viikkoja sitten Twilightit läpi (virhe!) ja nyt ole olen päätänyt, että haluan muuttua vampyyriksi.

Ja jos löytäisin omat Stefanin ja Damonin, niin ei yhtään haittais.

Jotta tuntiskohan joku jonkun vampyyrin, jotta se vois käydä purasemassa musta palan. Mä olen nyt vakaasti päättänyt, että uskon vampyyreihin.
moi mää oon lina ja oon 13-lvuotta uskon tosi paljon vampyyreihin jos tunnet sellaisen voikko lähettä viestiä?? (leena.night@gmail.com)
 
A.B
Aivan ensiksi vastauksena topikkiin:Riippuu täysin siitä, miten määrittelet "vampyyrin". Jos puhut Twilight Vampyyreistä vastaus on ei. Jos puhut perinteisistä vampyyreistä, vastaus on ei. Jos puhut vampyyreistä, kuten heidät ymmärrän, en ketään, jolla olisi kyky muuttaa sinut kaltaisekseen sinua puremalla.

Näitä keskusteluja lukiessa ei pysty muuta kuin ihmettelemään, miten iso vaikutus massakulttuurilla on nuoriin ihmisiin. Kun puhutaan vampyyreista tuntuvat ihmiset olettavan, että ne vastaavat heidän tuntemiaan vampyyri tarinoita. Nuorimmat kuvittelevat vampyyrien olevan Edwardeja ja vanhemmat puolestaan jotain muuta. Ennen kuin alkaa haaveilla oikeasti vampyyriksi tulemistesta olisi ehkä syytä selvittää millainen olento Vampyyri todellisuudessa on. En tiedä onko kukaan oikeasti ihan tosissaan tällä sivustolla pyytelemässä vampyyrin puremia kaulallensa, mutta sitä varalta, että on, sallikaa minun pilata pilvilinnanne. :3
(jatkuu)
 
A.B
(jatkuu)
(NOTE: Tämä ei ole tarkkaa informaatiota vain paloja sieltä täältä, mitään EI voida todistaa suuntaan tai toiseen. Tarkoituksena on tarjota toisenlaista näkökulmaa mainstreamin keskelle)

Vampyyreista on olemassa kymmeniä eri versioita kirjallisuudessa ja vanhemmissa legendoissa. Aiemmin niitä on pidetty hirviöinä, sittemmin viehättävämpinä hirviöinä, jotka saavat ihmisen pauloihinsa ja vieä vähän myöhemmin tulee Twilight. Nämä ovat siis "mainstream" ajatuksia vampyyreistä. Ajaukset niiden tappamisesta ovat muuttuneet yhtälailla. Tästä voitaisiin siis päätellä, että tarkkaa kuvausta vampyyristä tuskin löytyy nykykirjallisuudesta. Tuskin tosin vanhemmastakaan sillä kaikilla lienee tiedossa esimerkiksi se, miten noitia vainottiin aikanaan. Ihmisillä on tapana ylireagoida. Mitä vampyyrit sitten ovat?
(jatkuu..Pitkä teksti tulossa)
 
A.B
(jatkuu)
a)Vampyyreita on joidenkin teorioiden mukaan erilaisia. Yksi mainittava "tyyppi" on PSI. Käytännössä voitanee puhua ihmisestä, joka käyttää ravinnokseen muiden energiaa. Veren juonti mahdollinen preferenssi. Jokainen tuntee yleensä ainakin yhden tällaisen henkilön. Heidän seurassaan kokee monesti olonsa väsyneeksi "kuiviin imetyksi".
b)Alkuperäisten vampyyrilegendojen on spekuloitu alkaneen esim. sarjamurhaajista, joilla on ollut erikoinen tapa kohdella uhrejaan.(aka. juoda heidän vertaan/syödä osia heistä [ks.ihmissudet])
c)On ollut olemassa ja tulee aina olemaan ihmisiä, joilla on erikoisia "kykyjä" tai lahjakkuuksia ja heitä on kautta aikain nimitetty noidiksi, vampyyreiksii ja ties miksi. (Linkki sivustolle, jossa kuvataan tällaista ilmiötä (listäkää kolme W:tä alkuun):.angelfire. com/biz4/vampyreresearch/faq.html#answer%20twenty
NOTE: vampyyrin määritelmä sivustolla"vampires are people who are basically normal with the exception of one or two abnormalities such as hypersensitivity to light, heightened psychic abilities, and the physical need to consume blood" EI "oikea" vampyyri)

Eiköhän siinä ollut pari kolme esimerkkiä tarpeeksi tämän joukon keskelle.
 
A.B
varoituksen sana nuoremmille vampyyrin hakijoille mikäli oma järki ei jo siitä varoita... Oikea vampyyri EI lähes takuuvarmasti tule esittäytymään teille vapaasta tahdostaan ja lähettele teille sähköpostia. Jos joku ehdottaa tapaamista ja väittää itseään vampyyriksi, ei takuuvarmasti ole tulossa kertomaan sinulle "kuolemattoman" elämänsä hienouksista tai muuttamaan sinua kaltaisekseen vain koska itse sitä toivot. Pahoitteluni.
 
minä,
http://www.iltalehti.fi/viihde/2011092014424184_vi.shtml
Outoa valokuvaa kaupataan netissä:
"Nicolas Cage on vampyyri"
Tiistai 20.9.2011 klo 20.54
Netissä kaupitellaan yli 140 vuotta vanhaa valokuvaa hurjalla summalla. Omistaja väittää, että kuvassa on näyttelijä Nicolas Cage.

 

Yhteistyössä