V
Voimat loppu...
Vieras
Oon ollut tosi maassa viimeisen puolitoista vuotta, nuorimmaisemme (nyt 2v.) on sairastanut yhtämittaa puolitoista vuotta ja lähes kaikki voimani on mennyt lapsen hoitoon, sairaalareissuihin, lääkityksistä huolehtimisiin, leikkausten jälkinhoitoon... Lisäksi sairastuin itse vakavasti syksyllä ja olen ollut todellakin lopussa...
Sairauslomaa nyt takana puolisen vuotta. Lisäksi nelivuotiaamme sairastui myös astmaan. Mies harrastaa aika paljon eikä suostunut kiukutteluistani, selittelyistäni, pyynnöistäni ja aneluistani huolimatta olemaan enemmän kotona meidän luonamme, jotta olisin jaksanut paremmin. Vihdoin lääkärin vastaanotolla romahdin totaalisesti ja siitähän seurasi yhteydenotto lastenvalvojalle -minun pelättiin masennukseni ja uupumukseni vuoksi tekemään pahaa lapsillemme, vaikka sellaista ei siis ollut tapahtunutkaan. No, myös luonamme asuvat esiteini-ikäiset lapseni ovat etäkodissaan isälleen kertoneet väsymyksestäni, minun ja mieheni riidoista jne., ja sieltäkin on otettu yhteyttä sos.tstoon. Vaikka siis mitään perheväkivaltaa ei ole ollut, kodin puhtaudesta, lasten puhtaudesta, lääkityksistä, ruuista, kouluasioista ym. on aina huolehdittu asianmukaisesti. Sen kuitenkin myönnän, etten ole viime vuoden aikana näihin isompiin lapsiini jaksanut tarpeeksi keskittyä ja nyt siellä etäkodissa sitten kysellään meidän perheasioistamme ja juorutaan niitä pitkin kyliä (pieni paikkakunta) ja lapset ovat aika ikävässä välikädessä siinä... Nyt heidän isänsä, siis exäni, on alkanut phua kuinka jos muuttaisitte tänne niin viikkorahaakin hän maksaisi tuplasti jne. jne. ja lahjoo siis lapsia muuttamaan luotani! Ja lapset tietenkin uskovat nämä lupaukset ja olisivat muuttamassa... Itse haluaisin vielä yrittää sinnitellä tästä ylös ja pitää perheemme koossa, mutta tuntuu että koko ajan tulee lisää ja lisää koettelemuksia enkä enää jaksa!!! Ja sekin hirvittää, miten lapset mahdollisesti siellä asuessaan pärjäisivät; siellä ei ole muistettu aina huolehtia lääkityksistä, lapset ei ole käyneet pesulla vaan tulevat tukat likaisina ja vaatteet haisevina viikonlopputapaamisista, exäni uusi vaimo ryyppää ja makaa krapuloissaan kotona ja siksi lapset on välillä myöhästyneet menoistaan jne....
Tosi sekava sepostus, sorry... En tosiaan oo jaksanut olla niin mallikelpoinen äiti kuin olisi pitänyt, mutta samaa ongelmaa siellä toisessakin kodissa on... Ja nyt exäni on vielä valittanut sossuun, ettei täällä ole lapseille vaatetta, harrastusvälineitä, ruokaa jne., mikä ei todellakan pidä paikkaansa...
Täällä kotona lapsia on rassanneet mun ja mieheni riidat, joita kieltämättä on viime aikoina ollut, mutta senkin suhteen ollaan menossa parempaan suuntaan ja varmaan vielä saisimme asiat kuntoon, jos toi exä ei olis aivopesemässä ja lahjomassa lapsia koko ajan...
Tosi sekava sepostus, sorry... En tosiaan oo jaksanut olla niin mallikelpoinen äiti kuin olisi pitänyt, mutta samaa ongelmaa siellä toisessakin kodissa on... Ja nyt exäni on vielä valittanut sossuun, ettei täällä ole lapseille vaatetta, harrastusvälineitä, ruokaa jne., mikä ei todellakan pidä paikkaansa...
Täällä kotona lapsia on rassanneet mun ja mieheni riidat, joita kieltämättä on viime aikoina ollut, mutta senkin suhteen ollaan menossa parempaan suuntaan ja varmaan vielä saisimme asiat kuntoon, jos toi exä ei olis aivopesemässä ja lahjomassa lapsia koko ajan...