Kysytäänkös sitten näin päin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huomio:
:(:( surullisen yksinäinen perhe. mut onhan siulla tää netti (viestien määrästä päätellen) sillaikaa kun lapses on päikyssä. ei tarvitse irl nähdä vaivaa luomalla lapselle sosiaalisia kopntakteja, tädit tarhassa tekee sen sun puolesta.

Ei me yksinäisiä olla - kavereita on paljon, mutta heillä ei ole tismalleen samanlainen elämäntilanne, eli ei ole 4-5 v lasten kotiäitejä tuttavapiirissä. 4-5 v lasten työssäkäyviä äitejä, opiskelevia äitejä, pienempien lasten äitejä, koululaisten äitejä ja vielä lapsettomia ihmisiä mulla on ystäväpiirissä vaikka kuinka, mutta mä olen ainoa joka on kotosalla ja jolla on 4-5 v lapsi.

Ja lapset on kyllä ihan kotona. Kotihoidossa koko kesän aina syyskuun alkuun saakka, ja muutenkin hoidossa vain parina päivänä viikossa. Ollaan ehditty Muumimaailmaan, Korkeasaareen, junalla Helsinkiin ja takaisin, ystäväni luo Espooseen (hänellä 4 v poika), puhumattakaan kaikesta muusta. Mutta ei nuokaan ole sitä lapsiryhmän jäsenyyttä ja ilman äitiä olemista...

Mä ihan itse olen hankkinut niitä samanikäisiä lapsikavereita esikoiselleni viemällä hänet osa-aikahoitoon päiväkotiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
Niin, aika hankalaahan se on kun toisten perheiden valinnat kynsittää sitä persettä niin kovin :(

Tiedoksi perhoiselle ja muillekin; kunnalla on lakisääteinen velvollisuus järjestää hoitopaikka kaikille alle oppivelvollisuusikäisille. Aikaa hoitopaikan järjestämiseen on minimissään kaksi viikkoa. Joten turha inistä mistään pakosta viedä yksityiselle hoitoon, kun laiskat naapurit kuskaa tarpeettomasti omia lapsiaan kunnalliseen hoitoon palatakseen makoilemaan kotisoffalle.

No perkele pakkohan se on viedä yksityiselle jos kunnalta ei paikkaa saa Ja HAETTU ON ???
Olisko mun sitten pitänyt irtisanoa itteni ja jäädä sinne koti sohvalle ite istuu????????????????????

Sulla tuota suuta näyttää olevan pahan kielen kannankin verran, niin miksi et avannut sitä siellä päivähoitotomistossa. Tiedän, että laki velvoittaa kuntia. Asiakas, joka osaa vaatia palveluita ja tietää oikeutensa, hän ne palvelut myös saa. Ota Suomen lakikirja matkaan ja marssi maanantain päivähoitotoimistoon ;)

Juu paha oon suustani.
Oikeasti kaikkea on yritetty ja valitettava totuus on se että koska en saanut kunnalliselta paikkaa ja jouduin sitten yksityiseen kääntyä kunta katsoo että meillä on hoitopaikka,joten en voi enään vaatia kunnalliselle muuta kuin siirtoa ja se on pitkä,ei mikään kiirellisin jono.
näistä asioista on otettu selvää oikeasti!

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Miksi lapsen saa viedä kerhoon kahdesti viikossa, mutta ei päiväkotiin? Onko päiväkodissa kamalampaa kuin kerhossa

On, se kodin ulkopuolinen maailma yleensäkin ja kaikki ihmiset siellä ovat pelottavia, kamalia ja huonoksi lapsen kehitykselle. Näin kehitetään lapselle sitä perusturvallisuuden tunnetta: Kukaan muu ei saa olla lapsen kanssa kuin oma isä tai äiti, kaikki muut ovat epäluotettavia ja aiheuttavat lapselle traumoja. :laugh:
:laugh: :laugh:

Miksi lapsen saa viedä kerhoon kahdesti viikossa, mutta ei päiväkotiin? Onko päiväkodissa kamalampaa kuin kerhossa

Päiväkoti, vaikka vain kahtena päivänä viikossa = äiti on laiska, ei jaksa hoitaa lastansa itse, eikä näe lastaan juuri koskaan edes hereillä.
Kerho, jopa 3 päivänä viikossa, ja siihen ehkä lisäksi pari yökyläilyä isovanhemmilla/kummeilla per viikko = äiti on kotiäiti, joka hoitaa lapsensa itse, ja ymmärtää tämän parhaan.
Näinhän se AINA täällä menee :D

Varmaan siksi, että kaikki ei näytä tajuavan lain tarkotusta ja merkitystä ;) Ollaan niin polleeta, niin polleeta, mutta ei osata loppupeleissä vaatia omia oikeuksiaan kuitenkaan. Syytetään vain niitä kotona makaavia, jotka vievät lapsensa hoitoon, vaikka tarvetta ei heidän mukaan hoidolle ole. Oikeasti, kuka haluaa mielenterveydellisistä ongelmistaan edes kertoa esim. naapureille?? Lapsi voi olla kuntoutuksellisista syistä päiväkodissa, mutta se herkästi näyttää uteliaiden ja kyynisten ihmisten silmissä siltä, että laiskuuttaan vanhemmat roudaa lapsensa hoitoon.

Niin, aika hankalaahan se on kun toisten perheiden valinnat kynsittää sitä persettä niin kovin :(

Tiedoksi perhoiselle ja muillekin; kunnalla on lakisääteinen velvollisuus järjestää hoitopaikka kaikille alle oppivelvollisuusikäisille. Aikaa hoitopaikan järjestämiseen on minimissään kaksi viikkoa. Joten turha inistä mistään pakosta viedä yksityiselle hoitoon, kun laiskat naapurit kuskaa tarpeettomasti omia lapsiaan kunnalliseen hoitoon palatakseen makoilemaan kotisoffalle.

No perkele pakkohan se on viedä yksityiselle jos kunnalta ei paikkaa saa Ja HAETTU ON ???
Olisko mun sitten pitänyt irtisanoa itteni ja jäädä sinne koti sohvalle ite istuu????????????????????

Sulla tuota suuta näyttää olevan pahan kielen kannankin verran, niin miksi et avannut sitä siellä päivähoitotomistossa. Tiedän, että laki velvoittaa kuntia. Asiakas, joka osaa vaatia palveluita ja tietää oikeutensa, hän ne palvelut myös saa. Ota Suomen lakikirja matkaan ja marssi maanantain päivähoitotoimistoon ;)

Juu paha oon suustani.
Oikeasti kaikkea on yritetty ja valitettava totuus on se että koska en saanut kunnalliselta paikkaa ja jouduin sitten yksityiseen kääntyä kunta katsoo että meillä on hoitopaikka,joten en voi enään vaatia kunnalliselle muuta kuin siirtoa ja se on pitkä,ei mikään kiirellisin jono.

Et ole näköjään ottanut tarpeeksi selvää tai sitten sinua vedätettiin kuusinolla. Laki velvoittaa järjestämään hoitopaikan sitä tarvitsevalle kahdessa viikossa! Piste ja aamen.

Juu paha oon suustani.

Et ole näköjään ottanut tarpeeksi selvää tai sitten sinua vedätettiin kuusinolla. Laki velvoittaa järjestämään hoitopaikan sitä tarvitsevalle kahdessa viikossa! Piste ja aamen.

NIin jos työllistyt Äkillisesti tai pääset kouluun,sitten se velvoittaa sen 2vko aikana!
Jos olet jo töissä ja muutat paikkakunnalta toiselle ei velvoita kuin 4kk järjestää!!
että olen kyllä ottanut selvää vähän enemmänkin!

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Oikeassa olet siinä että mä en koe sen olevan pätevä syy lapsen hoitoon viemiseen, että saa kavereita. Mutta tämäkin tietysti johtuu kenties siitä, että asun itse paikkakunnalla jossa virikettä on TODELLA paljon jos äiti vain jaksaa nähdä hieman vaivaa :)

Etkö pysty tai suostu ymmärtämään että joka paikkakunnalla ei todellakaan ole tarjolla virikkeitä lapselle (kerhojen, avoimen pk:n yms muodossa) vaikka sinun paikkakunnallasi niin onkin? :o

Juurihan myönsin tappioni tuossa asiassa, koska haluan todella nähdä sen tuppukylän missä kaikki lapset sijaitsevat vain päiväkodissa!

Isompien lasten kohdalla on usein niin että vanhemmat jo palanneet töihin ja lapset sen takia tarhassa, Ei meidänkään talossa ole ketään "isoa" lasta kotona päivisin leikkikaveriksi ja puistoissa suunnilleen vain alle 3-vuotiaita, kuten myös kerhoissa. Meillä esikoinen aloittaa syksyllä eskarin päiväkodissa ja itse olen kotona vajaa 2-vuotiaan kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Päiväkoti, vaikka vain kahtena päivänä viikossa = äiti on laiska, ei jaksa hoitaa lastansa itse, eikä näe lastaan juuri koskaan edes hereillä.
Kerho, jopa 3 päivänä viikossa, ja siihen ehkä lisäksi pari yökyläilyä isovanhemmilla/kummeilla per viikko = äiti on kotiäiti, joka hoitaa lapsensa itse, ja ymmärtää tämän parhaan.
Näinhän se AINA täällä menee :D

Mahtavaa! Lisään vielä, että: Päiväkoti kahtena päivänä viikossa = Äidillä ei ole yhtään intoa kasvattaa lastaan. Tuskin hän edes kovin paljon tätä rakastaa. Sen lapsen tulevaisuus on kuitenkin jo sinetöity :laugh: :laugh:

Omasta kokemuksesta sanon että kun olin pelkässä kotihoidossa eskariin asti, niin ei sekään ole hyvä juttu. Vaikeampi oli tottua koulunkäyntiinkin. Naapureiden lapset olivat hoidossa kun äitikin töissä ja kaverina vain pikkusisko.

NIin jos työllistyt Äkillisesti tai pääset kouluun,sitten se velvoittaa sen 2vko aikana!
Jos olet jo töissä ja muutat paikkakunnalta toiselle ei velvoita kuin 4kk järjestää!!
että olen kyllä ottanut selvää vähän enemmänkin!

Aivan! Miksi sinä hyvä nainen sitten annat heidän vedättää sinua yli neljä kuukautta?

Ryhdistäydy ja vaadi oikeuksiasi!!

Yhteistyössä