Alkuperäinen kirjoittaja huomio:surullisen yksinäinen perhe. mut onhan siulla tää netti (viestien määrästä päätellen) sillaikaa kun lapses on päikyssä. ei tarvitse irl nähdä vaivaa luomalla lapselle sosiaalisia kopntakteja, tädit tarhassa tekee sen sun puolesta.
Ei me yksinäisiä olla - kavereita on paljon, mutta heillä ei ole tismalleen samanlainen elämäntilanne, eli ei ole 4-5 v lasten kotiäitejä tuttavapiirissä. 4-5 v lasten työssäkäyviä äitejä, opiskelevia äitejä, pienempien lasten äitejä, koululaisten äitejä ja vielä lapsettomia ihmisiä mulla on ystäväpiirissä vaikka kuinka, mutta mä olen ainoa joka on kotosalla ja jolla on 4-5 v lapsi.
Ja lapset on kyllä ihan kotona. Kotihoidossa koko kesän aina syyskuun alkuun saakka, ja muutenkin hoidossa vain parina päivänä viikossa. Ollaan ehditty Muumimaailmaan, Korkeasaareen, junalla Helsinkiin ja takaisin, ystäväni luo Espooseen (hänellä 4 v poika), puhumattakaan kaikesta muusta. Mutta ei nuokaan ole sitä lapsiryhmän jäsenyyttä ja ilman äitiä olemista...
Mä ihan itse olen hankkinut niitä samanikäisiä lapsikavereita esikoiselleni viemällä hänet osa-aikahoitoon päiväkotiin =)