Miten voi jättää lapsen hoitoon jos ei huoli tuttipulloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No muutama tunti menee vaikka sillä, että jätät hyvin syöneenä ja olet poissa yhden sopivan syöttövälin. Ja hörpyttämistä voisi kokeilla, se sopii monelle joka ei pulloa huoli. Kuka pullosta antamista on kokeillut? Moni vauva ei huoli, jos imettäjä tarjoaa pulloa, mutta onnistuu kyllä, jos on pois paikalta ja joku muu (isä, mummo) antaa pullon.
Sopivasti ajoittamalla ehditte varmaan vaikka leffassa käymään :)
Pidempää hoidossaoloa voi kokeilla sitten kun syömiset sujuvat paremmin :)

lapsi saattaa huolia sen pullon paremmin kuin kotona. näin meidän kuopuksen kanssa oli. tytöllä oli ikää 8kk, kun oli pakko viedä hoitoon ja siellä pullosta kieltäytyjä oli juonut maidon.

Meillä opetettiin noissa main nuorempi lapsi juomaan sellasesta ihan ministä nokkamukista, kun ei pullo alkuun kelvannu. Oli suunnilleen pakko, kun mulla oli meneillään sellainen pitkän tähtäimen juttu joka vaati yhden päivän poissaolon noin pienenä. (Tähän tietty joku sanoo että valintakysymyksiä ettei ole pakko, no niinhän ne joillekin voi olla )

Kuiteskin siis toi nokkamuki meni kun ei imetystä haluttu lopettaa ihan silloin vielä. Vaati tietysti harjottelua etukäteen, muistaakseni pari viikkoa ennen aloin aina kerran pari antamaan rintamaitoa pikkasen siitä mukista ennen syöttämistä. Vähitellen oppi. Varmaan olis siihen pulloonkin samalla tavalla saanu ajan kanssa totutettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä se onnistu. Yhden imetysvälin ajan voi käydä päätä tuulettamassa, vaikka kahvilla. Sekin auttaa jo paljon.

Sano mulle mikä on imetysväli? :D

Meidän kolmikuisella se oli noin 3h.

Vastasyntyneenä ei tietenkään ollut mitään väliä. Mutta lapsi loi siinä parin kk iässä itse itselleen melko tarkan rytmin.

itellä aikoineen sama tilanne..
ei auttanut kuin opettaa. toisin vauva oli jo 5-6kk ja se oli pakko koska yöt roikku tississä ja ite yli väsyin siihen...
aamusta alkoi... ite lähdin koko talosta ettei ollut äidin maidon hajua lähistöllä. lakanat piti vaihtaa ja omat puserot ym pestä. mies jäi mummoni kanssa hoitamaan vauvaa ilman tissiä :)
illalla tulin ja oli lopulta vähän juonut pullosta sit toki lusikalla/ hörpytys mukilla kans oli juonut lypsämääni maitoa.
sit seuraavana päivänä aamusta menin itse ulos ja mieheni antoi lypsämääni maitoa pullosta ja niin joi :)
mut ei tosiaan voi jättää hoitoon ennenkuin on ihan varma että juo!!

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Eipä se onnistu. Yhden imetysvälin ajan voi käydä päätä tuulettamassa, vaikka kahvilla. Sekin auttaa jo paljon.

Meillä ei ainakaan harrasteta semmosia. Oikein perinteinen tissitakiainen täällä. :D

En mä ehdi edes vessaankaan :kieh: :(

Alkuperäinen kirjoittaja hoidossa :
lapsi saattaa huolia sen pullon paremmin kuin kotona. näin meidän kuopuksen kanssa oli. tytöllä oli ikää 8kk, kun oli pakko viedä hoitoon ja siellä pullosta kieltäytyjä oli juonut maidon.
Sama täällä.

Ja pulloharjoitteluakin varten äidin kannattaisi häipyä kauas pois kotoa ja antaa jonkun muun hoitaa homman.

(Jonkun jolla on hiton hyvät hermot... )

oothan kokeillu kaikki erilaiset pullot ja muut kikat? meillä ei aluks kelvannu muu kun tommee tippee ja senkin tuttiosaa piti lämmittää ennen tarjoamista. ja tosiaan äiti ei saanut olla samassa talossa... jotkut toki väittävät että kyllä se vauva juo mistä vaan kun tarpeeksi nälkäinen on, mutta itse en lähtisi kokeilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:

Meillä ei ainakaan harrasteta semmosia. Oikein perinteinen tissitakiainen täällä. :D

En mä ehdi edes vessaankaan :kieh: :(

En kans..Mut ihan hyvä, paino ainakin putoo. :D 4kg vähemmän kun mitä plussattuani.

No ei semmosta oikeen voikaan. Esikoisen kohdalla tein silleen että imetin ja lähdin äkkiä salille. Sitten imetin taas kun palasin. Toimi ihan hyvin.

PS. Kaikki vauvat ei ihan aikuisten OIKEESTI suostu koskaan pullolle, vaikka mitä tekisi. Se on silloin vaan pakko hyväksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kiitos vastauksistanne!

Mies yritti antaa pulloa ja itse olin toisessa huoneessa ja ovi oli kiinni. Tosin miehen hermot ei parhaimmasta päästä ole jos lapsi huutaa kauan.

Ja sitten tapahtuu mitä? Jos lapsi kieltäytyy pullosta ja mies hermostuu siitä, voin luvata että lapsi ei 100% varmuudella enää pulloon koske. Mistäkö tiedän....

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ja sitten tapahtuu mitä? Jos lapsi kieltäytyy pullosta ja mies hermostuu siitä, voin luvata että lapsi ei 100% varmuudella enää pulloon koske. Mistäkö tiedän....

Tiedän tuon. Yritin miehelleni sanoa, että lapsi hermostuu jos isä hermostuu eikä sen jälkeen syö ainakaan. Söisiköhän paremmin mummin käsittelyssä? Kerran lapsi on ollut hoidossa pari tuntia ja silloin söi noin 40 ml mummilassa, mutten tiedä tapahtuiko tuo pitkän huudon jälkeen vaiko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kiitos vastauksistanne!

Mies yritti antaa pulloa ja itse olin toisessa huoneessa ja ovi oli kiinni. Tosin miehen hermot ei parhaimmasta päästä ole jos lapsi huutaa kauan.

kuka pönttö tekee lapsen tommosen miehen kanssa? Miehen kanssa joka voi satuttaa pientä vauvaa. Tai ainakin sun kirjotuksesta sai sellasen kuvan. Huono isä ei voi muuta sanoa. Voi lapsi raukkaa!!!!!!!

Yhteistyössä