Miten suhtatuisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten pitäisi suhtautua isovanhempaan, joka tykkää tosi paljon lapsestamme, mutta ei käy meillä tai soittele kuin ehkä 3kk välein? Haluaisimme, että lapsella olisi hyvät välit isovanhempiin, mutta miten se hyvä suhde voi tulla jos ei näe kuin harvoin ja soitellakaan ei..Miten mä uskallan/raaskin jättää lapsen hoitoon mummolle jos lapsi ei edes mummoaan tunne? Mummo kun niin kovasti haluaisi hoitaa..jotekin ristiriidassa noi jutut sillä.

No eipä se mummo taida niin paljon välittää, kuin väittää, mikäli ei viitsi tulla käymään, olettaen että asuu lähistöllä ja on siinä kunnossa, että pystyy tulemaan.

Kyllä voi olla silti ihan hyvä suhde, vaikkakaan ei kovinkaan tiivis.

Ei tietenkään sun tarvitse pientä lasta jättää tuntemattomalle ihmiselle, jätät sitten, kun lapsi isompi ja jo on oppinut muistamaan mummon.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No eipä se mummo taida niin paljon välittää, kuin väittää, mikäli ei viitsi tulla käymään, olettaen että asuu lähistöllä ja on siinä kunnossa, että pystyy tulemaan.

Kyllä voi olla silti ihan hyvä suhde, vaikkakaan ei kovinkaan tiivis.

Ei tietenkään sun tarvitse pientä lasta jättää tuntemattomalle ihmiselle, jätät sitten, kun lapsi isompi ja jo on oppinut muistamaan mummon.

Ei asu lähistöllä, mutta on kyllä tästä meidän ohitse kulkenut, mutta ei ole jaksanut tulla käymään. On tosi hyvä kuntoinen ja pirteä, ei voinnissa ole mitään vikaa, ikääkin vasta 53v. Toivon vaan, että tämä muuttuisi ja alkaisi enemmän pitämään yhteyksiä..

Kontaktien ylläpito on aina kahden kauppaa. Oletko itse ajatellut avittaa sitä ja mennä itse lapsen kanssa kylään ja soitella? Meillä ainakin laitetaan välillä kuvaviestiä tyyliin lapset puistossa tms.

Onko hän sinun vai miehesi äiti? Ainakin jos kyseessä on oma äitisi niin voisit vaikka suoraan sanoa, että olisi kiva jos hän pitäisi enemmän yhteyttä. Kerro siitä ettei lapsi muista, jos näkee jonkun ihmisen kerran puolessa vuodessa.
Jos et kehtaa asiasta suoraan puhua niin koita itse soitella hänelle useammin tai ehdottele vierailuja.

Miehen äiti siis kyseessä. Kyllä mies yrittää soitella aina välillä, mutta kun mummo itse ei sitten soittele. Ja ikinä ei pyydä lastamme puhelimeen (vaikka lapsi onkin vasta 1v niin kyllä hän kuulee ainakin kun mummo puhuu, vaikka ei itse puhuisi ). Olemme pyytäneet käymään kyllä. Ja mä en viitsi sanoa mitään tästä asiasta kun ei ole oma äitini. Mun mielestä miehen asia sanoa. Ja hän on sanonutkin että voisi käydä useammin ja soitella, mutta kun ei auta. Onko asia vain niin, että mummoa ei kiinnosta? Emme haluaisi sitä, että sitten joskus vuosien päästä kun lapsi itse ilmoittaa haluamistaan asioista niin hän ei haluakaan mummolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kontaktien ylläpito on aina kahden kauppaa. Oletko itse ajatellut avittaa sitä ja mennä itse lapsen kanssa kylään ja soitella? Meillä ainakin laitetaan välillä kuvaviestiä tyyliin lapset puistossa tms.

Niin jospa hän odottaa, että sinä annat tavallaan luvan hänelle.. jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kun nykyään tuntuu olevan niin vaikeaa isovanhempienkaan olla meille mieliks, joko ne on liikaa läsnä tai liian vähän. Pyydä käymään rohkeasti ja tarjoa aluks lyhyiks ajoiks lasta hänelle Teillä hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen äiti siis kyseessä. Kyllä mies yrittää soitella aina välillä, mutta kun mummo itse ei sitten soittele. Ja ikinä ei pyydä lastamme puhelimeen (vaikka lapsi onkin vasta 1v niin kyllä hän kuulee ainakin kun mummo puhuu, vaikka ei itse puhuisi ). Olemme pyytäneet käymään kyllä. Ja mä en viitsi sanoa mitään tästä asiasta kun ei ole oma äitini. Mun mielestä miehen asia sanoa. Ja hän on sanonutkin että voisi käydä useammin ja soitella, mutta kun ei auta. Onko asia vain niin, että mummoa ei kiinnosta? Emme haluaisi sitä, että sitten joskus vuosien päästä kun lapsi itse ilmoittaa haluamistaan asioista niin hän ei haluakaan mummolaan.

No ei se kyllä ole sun miehen asia sanoa pelkästään asioista, jos sä todella haluat et anoppi on kuvioissa tiiviimmin. Ihan selvästi pitää eroa teihin, koska sä itse olet niin etäinen. Fiksu mummo!

Niin jospa hän odottaa, että sinä annat tavallaan luvan hänelle.. jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kun nykyään tuntuu olevan niin vaikeaa isovanhempienkaan olla meille mieliks, joko ne on liikaa läsnä tai liian vähän. Pyydä käymään rohkeasti ja tarjoa aluks lyhyiks ajoiks lasta hänelle Teillä hoitoon.

Joo, siis näin olemmekin tehneet. Silloin kun lapsi oli ihan vauva. Mummo hoiti joskus meillä kun me olimme miehen kanssa jossain. Mutta nyt sitten viimeisen puoli vuotta on ollut tosi hiljaista.. Ja hän kyllä tietää, että me haluaisimme, että hän kävisi meillä useammin. kyse on vain mummosta nyt.

Joo, siis näin olemmekin tehneet. Silloin kun lapsi oli ihan vauva. Mummo hoiti joskus meillä kun me olimme miehen kanssa jossain. Mutta nyt sitten viimeisen puoli vuotta on ollut tosi hiljaista.. Ja hän kyllä tietää, että me haluaisimme, että hän kävisi meillä useammin. kyse on vain mummosta nyt.

noh kai se on sitten hänelle suotava. Voihan olla et hänellä on jotain "omaa juttua menossa" eikä nyt liikene energiaa enempää teille päin. Sekin on kuitenkin hänen oikeutensa ja parempi noin kuin pakon edessä leikkiä topakkaa mummia.

Hoitajia saa MLL:stä, mummo ehkä ei halua olla se joka hoitaa lastanne? Pyytäkää muuten vain teille ja olkaa yhdessä kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No ei se kyllä ole sun miehen asia sanoa pelkästään asioista, jos sä todella haluat et anoppi on kuvioissa tiiviimmin. Ihan selvästi pitää eroa teihin, koska sä itse olet niin etäinen. Fiksu mummo!

Ääh, no siis tottakai mäkin välillä saatan soittaa ja olen mummon kanssa kaksistaankin ollut jne. Hyvät välit meillä on, todellakin. Mutta ihmetyttää tosiaan tämä viimeinen puoli vuotta kuinka hän on hiljentynyt. Onko se siksi, että me emme yksinkertaisesti ole ehtineet käymään kuin viimeksi jouluna (tosi kiireinen kevät oli )? Mummon luokse matkaa 250km, eli viikonlopuksi olisi mentävä jos menee, ei ehdi oikein päivässä käydä. Toisen mummon kanssa (minun äiti siis ) lasi on ollut hyvinkin paljon. Lapsi oli mummolassaan muutamia öitäkin tuossa keväällä. Olemme aistineet, että tämä miehen äiti olisi mustasukkainen. On ollut sitä jo kauan, ennen lapsen syntymääkin. On kateellinen kaikesta jne. Emme ymmärrä. Emme ole yhtään väheksyneet tai suosineet kumpaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Hoitajia saa MLL:stä, mummo ehkä ei halua olla se joka hoitaa lastanne? Pyytäkää muuten vain teille ja olkaa yhdessä kaikki.

Siis tottakai olemme pyytäneetkin, siis ihan vain käymään ja oelmaan meidän kanssa yhdessä. Mutta kun just se, että kun ei tule, vaikka ihan ohi meneekin. Pitkä matka siis meiltä heille (250km ), mutta hän meni junalla tästä meidän ohitse parikin kertaa kesällä ja kerran jopa oli meidän kaupungissakin hotellissa (soitti lähtöaamuna, että voisiko tulla käymään äkkiä ennen kuin lähtee kotiin, emme olleet kotona silloin, joten ei käynyt, emme siis tienneetkään, että hän on edes täällä sitä ennen )

Meillä toisia isovanhempia lapset näkevät kerran pari vuoteen. Ihan pikkuista ei tietenkään voi suoraan hoitoon jättää, vaan esim. nyt 2v oli kesällä päivän mummon kanssa, niin mummo tuli useampi päivä aikaisemmin, jotta ehti taas pikkuiseen tutustumaan, ennen hoitopäivää. Mutta silloin kun isovanhempia näkevät ovat ajat pidempiä eli viikosta yli kuukaudenkin, niin isompina lapset muistavat hyvin ja mitään ongelmia ei enään ole, ihan yhtäläheisiä ovat nämä harvemminkin tavatut isovanhemmat, kuin toiset joita näkee vähän useammin.

kuulostaa sille, ettei miehelläsi ja hänen äidillään ole olleet kauhean läheiset välit ennenkään jos äiti on samassa kaupungissa mut ei kerro olevansa siellä.. ja aika virikerikkaalle hänen elämänsä kuulostaa myös, et jos sit vaan annatte hänen olla.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
kuulostaa sille, ettei miehelläsi ja hänen äidillään ole olleet kauhean läheiset välit ennenkään jos äiti on samassa kaupungissa mut ei kerro olevansa siellä.. ja aika virikerikkaalle hänen elämänsä kuulostaa myös, et jos sit vaan annatte hänen olla.

Joo, ei ole pojalla ja äidillän kovinkaan läheiset välit. Tai siis koko suku on sellainen, että ei jutella mistään. Mutta on lapsen lapsestaan tosissaan ainakin näyttänyt välittävän ja oli onnessaan ainakin silloin kun syntyi. Ei hänellä ole liiemmin mitään menoja. Nyt kesällä vain sattui olemaan muutama reissu. Muuten ovat aina vain kotona ja eivät tee mitään. Joten aikaa heillä kyllä olisi tulla meille...

Yhteistyössä