Mikä näitä "lapsi ei huoli pulloa"- mammoja vaivaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei se huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei se huoli:
Alkuperäinen kirjoittaja 30-vuotias äiti:
Meidän poika ei huolinut pulloa. En katsonut tarpeelliseksi pakottaa lasta ja kiusata nälän kanssa. Puoli vuotta oli mun elämässä niin lyhyt aika, että sen ajan pystyin ihan hyvin olemaan kotona lapsen ruoka-aikana. Biletykset on on biletetty ennen lastenhankintaa, joten ei ollut tarvetta valittaa, ettei pääse mihinkään, koska lapsi ei huoli pulloa.

Äidin iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Fanaatikkoja löytyy joka ikäluokista :(. Ei se huoli pulloa on oiva selitys kiillottaa sitä omaa tiaraa ja ajaa itsensä röyhkeästi esimerkiksi lapsen isän ohi. Ei sitä sille voi jättää, kun ei se huoli pulloa :).

Vauvalle ja isälle voi kehittyä hyvä suhde vaikka äiti imettäisikin. Sehän nyt vasta huono syy imetyksen lopettamiselle olisi, että isä kun ei voi sitä tehdä. Meillä vauva ja isä ovat paljon yhdessä vaikka ravinto tuliskin minusta vielä. Kenen suuntaan mä tiaraani kiillotan? Kunhan imetän koska se toimii meillä ja kaikki on tyytyväisiä.

Mikä ihme tässä on pointti? Kaikki lapset heti syntymästä pulloruokinnalle? Kyllä minä haluan imettää koska äidinmaito on terveellistä ja on niin helppoa liikkua vauvan kanssa joka paikkaan kun ei tarvitse kantaa pullojakaan mukana. Ihan sama mulle mitä muut tekee.. kuten esim sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
ap hokee, että ei se lapsi itseään nälkään tapa, mutta kova hätä sillä on ennen kuin kuolema on lähelläkään. Aikuisen pitää sopeutua pienen vauvan tarpeisiin, eikä tosinpäin.

Juurikin näin.

Minä taasen en ymmärrä niitä mammoja jotka tahallaan huudattaa vauvaansa, koska itse haluavat baariin, shoppaamaan tai kahville ilman vauvaa. Ei se imetysaika niin pitkä ole, etteikö lapsen takia voisi tinkiä omista menoistaan.

No kyllä mä olen pystynyt käymään yksin kaupassa ja kahvilassa ja niin edelleen, vaikka lapselle ei ollut muuta maitoa tai syötävää tarjolla. (Ei ollut äidinmaitoa pumpattuna, eikä ollut sopivaa korviketta vielä löytynyt, ei syönyt kiinteitä). Syötin vauvan kun lähdin, ja vielä kun sai ajoitettua menon niin että lapsi meni juuri nukkumaan, niin sain ihan hyvin oltua useamman tunnin ihan itsekseni. Eikä vauva niin nopeasti ollut maitoa edes huutelemassa, jos en ollut paikalla.

Baarireissu tuolla tavalla nyt ei ehkä onnistuisi :D

Ei se huoli pulloa, älä sentään tukehduta sitä vauvaasi siihen hinkkiisi. Suihkussakin on kätevä imettää kun ei se huoli pulloa. Tiskatessa lapsi menee kainalossa tissi suussa kun ei se huoli pulloa. Jumppaankin voi lapsen laittaa roikkumaan kantoliinaan kun ei se huoli pulloa :).

Onko sun vauvat olleet koko ajan syömässä, jos sä et ole voinut missään käydä? Et edes suihkussa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvalle ja isälle voi kehittyä hyvä suhde vaikka äiti imettäisikin. Sehän nyt vasta huono syy imetyksen lopettamiselle olisi, että isä kun ei voi sitä tehdä. Meillä vauva ja isä ovat paljon yhdessä vaikka ravinto tuliskin minusta vielä. Kenen suuntaan mä tiaraani kiillotan? Kunhan imetän koska se toimii meillä ja kaikki on tyytyväisiä.

Mikä ihme tässä on pointti? Kaikki lapset heti syntymästä pulloruokinnalle? Kyllä minä haluan imettää koska äidinmaito on terveellistä ja on niin helppoa liikkua vauvan kanssa joka paikkaan kun ei tarvitse kantaa pullojakaan mukana. Ihan sama mulle mitä muut tekee.. kuten esim sinä.

Tämä ei edes ollut imetyksen vastainen aloitus, jollet sitä vielä huomannut :). Huvittaa suunnattomasti vaan nämä äidit, jotka käyttää ei se huoli pulloa fraasia lähes kaikkiin ongelmatilanteisiin vastaiskuna. Mitään tosiaan ei voi tehdä, kun ei se huoli pulloa. Pointtini oli, että JOS tarve vaatii, lapsi oppii sen ravintonsa saamaan väliaikaisesti vaikka karahvista. Sille on ihan sama, MISTÄ se maito tulee, kunhan tulee!!!

Alkuperäinen kirjoittaja täysimetystä 6 kk:
Ap taitaa olla niitä äitejä, joilla imetys on epäonnistunut ja nyt hän purkaa pahaa oloaan haukkumalla ja syyllistämällä niitä, jotka pystyvät imettämään. :hug: sulle ap, koita kestää epäonnistumisesi. Se ei ole meidän muiden vika.

Kiitos tyhjästä :). Ei uponnut typerä yrityksesi olla hauska, et ollut. Kaikki ei vaan osaa edes vittuilla. Sääli sinulle :).
Ei se huoli pulloa, älä sentään tukehduta sitä vauvaasi siihen hinkkiisi. Suihkussakin on kätevä imettää kun ei se huoli pulloa. Tiskatessa lapsi menee kainalossa tissi suussa kun ei se huoli pulloa. Jumppaankin voi lapsen laittaa roikkumaan kantoliinaan kun ei se huoli pulloa :).

Onpa sulla paha olla kun täällä noin ilkeilet ja raivoat!

No, toivottavasti jossakin vaiheessa pääset yli tuosta pahasta fiiliksestäsi..

Alkuperäinen kirjoittaja täysimetystä 6 kk:
Ap taitaa olla niitä äitejä, joilla imetys on epäonnistunut ja nyt hän purkaa pahaa oloaan haukkumalla ja syyllistämällä niitä, jotka pystyvät imettämään. :hug: sulle ap, koita kestää epäonnistumisesi. Se ei ole meidän muiden vika.

Kiitos tyhjästä :). Ei uponnut typerä yrityksesi olla hauska, et ollut. Kaikki ei vaan osaa edes vittuilla. Sääli sinulle :).

Entä sitten jos joku haluaa jumpata suihkussa vauva kantoliinassa? Miten se on sulta pois? Mä en imetä enää ketään, mutta silti olen edelleen sitä mieltä, ettei kaikki huoli pulloa. Meillä toinen huoli, toinen ei. Silti pystyin käymään suihkussa ja tiskaamaan. En todellakaan imettänyt tauotta.

Minä taasen en ymmärrä niitä mammoja jotka tahallaan huudattaa vauvaansa, koska itse haluavat baariin, shoppaamaan tai kahville ilman vauvaa. Ei se imetysaika niin pitkä ole, etteikö lapsen takia voisi tinkiä omista menoistaan.

ap hokee, että ei se lapsi itseään nälkään tapa, mutta kova hätä sillä on ennen kuin kuolema on lähelläkään. Aikuisen pitää sopeutua pienen vauvan tarpeisiin, eikä tosinpäin.

Ai eittä olen samaa mieltä tämän kanssa. En ymmärrä tätä aloitusta. Oma lapseni on huolinut molempia, mutta jos ei olisi, ei olisi tullut mieleenikään huudattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiki:

Juurikin näin.

Ei se tapakaan. Ei se uusi ihminen mikään erikoisuus ole. Aivoton möhkäle, joka ei tunne tai tajua mitään. Se on ihan ihminen, pienemmässä koossa vaan :D. Jollei tarjolla ole sitä rintaa, lapsi ottaa sen ravintonsa jostain muualta, jos joku muu sen sille antaa.

Juurikin näin.

Ei se tapakaan. Ei se uusi ihminen mikään erikoisuus ole. Aivoton möhkäle, joka ei tunne tai tajua mitään. Se on ihan ihminen, pienemmässä koossa vaan :D. Jollei tarjolla ole sitä rintaa, lapsi ottaa sen ravintonsa jostain muualta, jos joku muu sen sille antaa.

Mites tuola joku sanoi vauvan ollen ilman 15h että sai tissiä? Kaunkos arvon mammat olis pitäny olla että te uskotte sen jotta kaikki eivät huoli pulloa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämä ei edes ollut imetyksen vastainen aloitus, jollet sitä vielä huomannut :). Huvittaa suunnattomasti vaan nämä äidit, jotka käyttää ei se huoli pulloa fraasia lähes kaikkiin ongelmatilanteisiin vastaiskuna. Mitään tosiaan ei voi tehdä, kun ei se huoli pulloa. Pointtini oli, että JOS tarve vaatii, lapsi oppii sen ravintonsa saamaan väliaikaisesti vaikka karahvista. Sille on ihan sama, MISTÄ se maito tulee, kunhan tulee!!!

Miksi ihmeessä tämä asia sinua niin raivostuttaa? Aika ilkeästi tuolla kuitenkin viittailit niin kauan imettäviin äiteihin kuin heihinkin, jotka eivät koe tarvetta jättää lasta hoitoon väen väkisin pullon kanssa.

Jos pulloruokinta sujuisi helposti niin ehkäpä tosiaan muutamakin äiti voisi käyttää tilaisuutta hyväkseen. Mutta jos lapsi pitää opettaa pulloruokinnalle itkettämällä, en ihmettele että monikaan äiti ei sitä halua tehdä. Ja toisin kuin sinä ajattelet, minä en koskaan halua vauvaani turhaan itkettää. Sillä pakolla pulloon totuttaminen viemällä vaan kylään ja lykkäämällä pullon hoitajan kouraan on kyllä turhaa itkettämistä jos minulta kysytään.

Juurikin näin.

Jep, kyllä varmaan lopulta ottaakin. Joku lapsi helpommalla ja joku hätäännyttyään ja itkettyään pitkänkin ajan.. Kerran jätin tytön neljäksi tunniksi kun lähdin kavereiden kanssa ulos. Takaisin tulinkin aikaisin sillä kotona oli itkusta nääntynyt tyttö, joka oli välillä nukahtanut itkuunsa ja välillä herännyt taas. Tytöllä oli huutava nälkä, mutta pullosta ei ollut syönyt. Mulle on ihan sama mitä siinä kuittailet ja puhelet ilkeitä juttujasi. Koskaan en enää tyttöä jättänyt pullon varaan enkä seuraavaakaan muksua. Opin kerrasta.

Joo...oppii kai kun huudattaa huudattaa ja huudattaa...oppii sänkyyn kun huudattaa ja huudattaa...Miksi pitää itkettää sillälailla vauvaa joka on hädissään eikä ymmärrä miksei saa sitä rintaa/joutuu oleman yksin huoneessa? Omani on syönyt molempia sujuvasti, mutta en raskisi väkisin huudattaa nälässä.

Melkein jätin vastaamatta... Mulla on kolme ihanaa lasta, ensimmäistä imetin vain kaksi kuukautta, sen jälkeen sai korviketta pullosta, toista imetin reilut kahdeksan kuukautta, hän söi kiltisti pullosta tarvittaessa, muuten ei lisämaitoa saanut. Kuopus ei suostunut syömään pullosta ikinä, kaksi kertaa jouduttiin hakemaan lapsi hoidosta pois, kun ei suostunut syömään ollenkaan, ja huusi vain naama punaisena. Ja sitä hengähdystaukoa oli odotettu pitkään, mutta niin vaan neiti oli toista mieltä. Enkä mä siihen kuollut, että jouduin imettämään lähes vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Joo...oppii kai kun huudattaa huudattaa ja huudattaa...oppii sänkyyn kun huudattaa ja huudattaa...Miksi pitää itkettää sillälailla vauvaa joka on hädissään eikä ymmärrä miksei saa sitä rintaa/joutuu oleman yksin huoneessa? Omani on syönyt molempia sujuvasti, mutta en raskisi väkisin huudattaa nälässä.

Näinhän se on.

Synnyttyään vauva pystyy sopeutumaan miltei millaisiin olosuhtaisiin tahansa, mutta se ei tarkoita, että missä tahansa olosuheissa kasvaisi taspainoisia ja onnellisia vauvoja/lapsia

Mutta kun ei kaikki lapset vaan huoli pulloa. Tosi kuin vesi. :attn:

Mä jätin tyttöä silti kyllä hoitoon. Ajattelin, ettei se kuole nälkään parissa tunnissa. Sille oli äiti lusikalla jotain antanut. Mut siis vasta sitten sen pysty jättämään, kun se söi muutakin kuin maitoa, muuten se ois ollut nälässä. Kokeiltiin kyllä monesti niin, että sen oli nälkä ja annettiin pulloa, mutta ei onnannut.

Yritin silleenkin, että annoin ensin tissin suuhun ja muka vaivihkaa livautin pullon tilalle. Ei onnnistunut. Ja siis huudatin sitä pentua joskus parikin tuntia sen pullon kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mä jätin tyttöä silti kyllä hoitoon. Ajattelin, ettei se kuole nälkään parissa tunnissa. Sille oli äiti lusikalla jotain antanut. Mut siis vasta sitten sen pysty jättämään, kun se söi muutakin kuin maitoa, muuten se ois ollut nälässä. Kokeiltiin kyllä monesti niin, että sen oli nälkä ja annettiin pulloa, mutta ei onnannut.

Yritin silleenkin, että annoin ensin tissin suuhun ja muka vaivihkaa livautin pullon tilalle. Ei onnnistunut. Ja siis huudatin sitä pentua joskus parikin tuntia sen pullon kanssa.
Jos sun lapsesi olisi joutunut sairaalaan tai sinä olisit joutunut, niin olisi se lapsi oppinut syömään pullostakin. Huudon kanssa, mutta oppinut kuitenkin.

Mikä SUA vaivaa? Eikö kaverit oo imetykseltään kerinneet leikkimään sun kanssa? ;) Ei se ole fanatiaa nähnytkään, jos äiti laittaa pienen vauvan tarpeet omien menojensa edelle. Jos se nyt sattuu olemaan jonkun äidin syy kieltäytyä sun riennoista niin voi voi sua raukkaa. Jos taas äiti joskus huokaakin, että ois kiva päästä johonkin vaihteen vuoksi ilman vauvaa, se hänelle suotakoon ilman että joku toinen moisesta asiasta vetää herneen nenäänsä.

ok (en lukenut ketjua) mutta mulla oli sitten viallinen lapsi. Lähdin teatteriin kun lapsi oli 8kk vanha, mummo hoitaa.

NELJÄ TUNTIA, siis sen ajan minkä olin pois, lapsi huusi tauotta, ei syönyt, ei juonut, ei rauhoittunut, ei nukkunut, se oli huutanut tauotta 4 tuntia.

Että ei se nyt KUOLLUT, mutta tuskinpa tuo hyväksikään oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Jos sun lapsesi olisi joutunut sairaalaan tai sinä olisit joutunut, niin olisi se lapsi oppinut syömään pullostakin. Huudon kanssa, mutta oppinut kuitenkin.

Ehkä. En vaan tajua, miksi olisin sen huudon kanssa pakottanut lapsen siihen, kun olin kerran ihan terve ja imetyskykyinen. Pariksi tunniksi silloin tällöin pääsin hyvin lähtemään.

Kyllä se olis oppinut, mutta se ois vaatinut monen tunnin huudatusta. Jos lapsi muutenkin huutaa PALJON, niin kyllä kaksi tuntia on minulle maksimiaika tahallaan huudattaa.

Hölönhölön. Ei se klapsi aivoton ole. Jos maitoa annetaan, vaikka se kaadettaisiin suuhun pillillä, kyllä se sen nielee ennen kuin tappaa itseään nälkään.

ei kaikki vauvat huoli silloinkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Jos se lapsi olisi joutunut sairaalaan, niin nokkiksen hän olisi saanut jos ei olisi muuten suostunut pullosta syömään. Ei siellä yleensä huudateta ja käytetä aikaa siihen, että tarjottaisiin pulloa joka ei kelpaa.

Se tosin ei kyllä edesauta sitä pullolle oppimista.

Ja niin kuin vastasin jo aikaisemmin, oma lapseni ei suostunut syömään korviketta. Jätin mainitsematta sen, että tämä alkoi hänen ollessaan sairaalassa. Hän saattoi syödä vain 10 milliä, eikä usein sitäkään ja paastosi siihen asti että sai muuta maitoa, jota syöttöpunnitusten mukaan sitten vetikin ihan liikaa. Kyllä jo pienikin lapsi osaa paastota.

Yhteistyössä