Miten vastata järkevästi lapsille, jotka kysyvät miksei sinulla ole lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimo"

Vieras
Ystävieni lapset kyselevät jatkuvasti miksei minulla ole lapsia.
En enää voi jättää vastaamatta, mutten myöskään voi täräyttää etten niitä halua.
Lapset eivät tätä ymmärrä. Aikomukseni ei ole hankkia lapsia, koska itsenäisyyteni on minulle niin tärkeä. Viihdyn lasten parissa ja lapset pitävät minusta, mutta en niitä itselleni halua. Lapset lisäksi kyselevät miksei minulla ole miestä. Ahdistaa, vaikka tiedän etteivät lapset tarkoita pahaa.

Ehkä voisit vaikka hieman vääntää vitsiä aiheesta? Kuten vaikka että sul ei ole lapsia kun et ole löytänyt niille sopivaa isää. Ja kun kysyvät miksi niin vastaa että olet niin ronkeli. Riippuu tietty lasten iästä meneekö läpi.

Mun mielestäni se on ihan järkevä vastaus, että kertoo, ettei halua lapsia.

En ymmärrä miksei sitä voisi lapsille sanoa. Ei kaikki halua koiraakaan, joten miksi jokaisen pitäisi haluta lapsi?

Mun mielestäni se on ihan järkevä vastaus, että kertoo, ettei halua lapsia.

En ymmärrä miksei sitä voisi lapsille sanoa. Ei kaikki halua koiraakaan, joten miksi jokaisen pitäisi haluta lapsi?

Kerran 10vee lapsi kysyi saman kysymyksen ja vastasin rehellisesti etten halua lapsia, niin myöhemmin hän oli sanonut vanhemmilleen että minä olen sairas ja minua pitää auttaa. :/ Riippuu tietenkin lapsesta..

[QUOTE="Mimo";28885574]Kerran 10vee lapsi kysyi saman kysymyksen ja vastasin rehellisesti etten halua lapsia, niin myöhemmin hän oli sanonut vanhemmilleen että minä olen sairas ja minua pitää auttaa. :/ Riippuu tietenkin lapsesta..[/QUOTE]

No entä sitten? Hänellä varmasti oli fiksut vanhemmat, jotka juttelivat asiasta hänen kanssaan. Olisiko parempi, että satuilisit jotain, mikä ei ole totta?

[QUOTE="Mimo";28885574]Kerran 10vee lapsi kysyi saman kysymyksen ja vastasin rehellisesti etten halua lapsia, niin myöhemmin hän oli sanonut vanhemmilleen että minä olen sairas ja minua pitää auttaa. :/ Riippuu tietenkin lapsesta..[/QUOTE]

Ja? Eikö lapsen jo 10-vuotiaana ole ihan hyvä kohdata erilaisuutta ja tajuta, että vaikka kaikki eivät halua samoja asioita se ei tee heistä sairaita?

No en ottaisi moista kovinkaan vakavasti.

Kun oma lapseni aloitti ensimmäisen luokkansa, opettaja kertoi yhden lapsen aikoinaan kertoneen kotonaan, että opettaja on oikeasti vihreän värinen hirviö.

Lapset satuilee ja silleen.

No sanot että sinä et tahdo isona äidiksi. Että moni haluaa tulla äidiksi ja isäksi. Mutta se ei ole asia mikä sinua kiinnostaa. Ja siihen voinee lisätä että kyse ei ole siitä etteikö lapset voi olla mukavia. Sinä et vaan halua äidiksi. Niin kuin ei kaikki miehet halua palomiehiksi tai naiset lentoemoiksi.

Olisko sopivan simppeliä? Jos aihe jatkuu tuosta niin voi aina kertoa että ihmiset haaveilee erilaisista asioista ja se on ihan normaalia. Jokaisella on oikeus omiin haaveisiin ja toiveisiin. Eikä niistä mikään ole toistaan huonompi toive.

Enkä siinä vaiheessa olisi kannattanut kysyä miksi hän niin oli vanhemmilleen sanonut.

Minusta kans voi lapselle sanoa, että vaikka lapsista tykkääkin niin ei silti halua omia lapsia. Voithan kysyä lapselta vastavuoroisesti, että tykkääkö lapsi vaikka norsuista.. Ja jos tykkää, niin kysy haluaisiko lapsi norsun lemmikiksi omaan huoneeseen, jossa se veisi kaiken tilan eikä mahtuisi leikkimään. Vastaus voisi olla, että ei halua (tai mistäs minä tiedän kun omat lapset sanovat vasta kaksi sanaisia lauseita). :D Silloin voi vastata, että niin kuin sinä tykkäät lapsista ja lapsi tykkää norsuista paljon niin silti kaikkea ei ole pakko saada omaan kotiin. Elää voi silti ja käydä välillä vaan nauttimassa lasten/norsujen seurasta :P

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Itse olen vastannut ihan vain, etten halua lapsia. Se on kuitenkin se pohjimmainen syy. Tuo norsuesimerkki on tosi symppis ja voi havainnollistaa asiaa. Tuo törkeä kymmenvuotias kuulostaa oudolta tapaukselta. Kenenköhän ajatuksia hän puheillaan toisteli?

Yhteistyössä