miten "valmiit" paikat pitää olla että voidaan kalvot puhkaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv41+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv41+5

Vieras
Miten kypsät paikat pitää olla että kalvot voidaan puhkaista, jos ajatellaan että synnytys voitaisiin käynnistää kalvojen puhkaisulla?
Pitääkö olla esim. auki sormelle tjt...? kokemuksia?

mulla oli 6cm auki kun kalvot poksutettiin.. ja sekin vain siksi että vaavi saadaan nopeesti ulos romahtaneiden sydänäänien vuoksi ei ne lähde kalvoja puhkomaan jos ei ole avautuminen alkanut kunnolla

olin 4 senttiä auki. Ollut kyllä jo viikon verran, mitään ei alkanut tapahtumaan, tippapullosta huolimatta, ei edennyt synnytys mihinkään, niin päättivät puhkaista kalvot ja johan alkoi tapahtua sillä sekunnilla! :) se oli menoa

Mulla aloitettu tipalla (vaikka auki 3 cm) ja sitten odotettu tuonne 4-5 cm, sitten kalvot puhki ja siitä ei ole mennyt tuntiakaan niin on jo syntynyt. Puhkaisu ei satu, mutta supistukset voimistuu nopeasti.

mulla oli 39+1 2cm auki,seuraavana päivänä käynnistettiin synnytys suunnitellusti kalvojen
puhkaisulla eli tuo riitti.Kunhan sinne pääsee sillä koukulla puhkaisemaan sen kalvon,kai se riittää. Ei käy kipeää mutta tietysti joutuvat vähän kaivelemaan että oikea paikka löytyy.

Kahdelle sormelle olin ollut auki viikon. Yksi tabletti annettiin kohdunsuulle, mutta kun se ei auttanut niin seuraavana aamuna saliin ja kalvot puhkaistiin. Siitä 2h niin vauva oli maailmassa. Puhkaisu ei sattunut, mutta sen jälkeen alkanut avautuminen sattui.

Itse olin 4cm auki kun puhkaistiin kalvot. syy oli se kun vatsan päältä systeemit eivät tallentaneet kunnolla vauvan sydänääniä ja piti saada vauvan päähän "pinni" sykettä mittaamaan. Itse operaatio ei satu, mutta sen jälkeen supistukset voimistui tosi koviksi...

No mulla ei ollu auki ollenkaan ja suunniteltu käynnistys aloitettiin ensin kalvojen puhkaisulla ja ei edennyt silloinkaan yhtään, sitten tipalla saatiin pakosti käyntiin. Kalvot puhkaistiin 41+1 ja tyttö synty sit vasta 41+2.

Mulla oli ekasta ollut supistuksia, ja oltiin sairaalassa jo. Kun supistukset loppui, puhkaistiin kalvot että synnytys lähtisi uudestaan käyntiin. En ollut kuin sen sormelle auki. Mitään ei tapahtunut ja sitten parin tunnin päästä pantiin oksitosiinitippa... Toka kerralla kätilö puhkaisi kalvot hiukan ennen ponnistusvaihetta, eikä siitäkään mitään enää sen kummempaa tapahtunut. Kummallakin kertaa lorahti hiukan vettä vain ulos, supistukset eivät voimistuneet yhtään.

Yhteistyössä