Mikä pitää olla kohdunsuun tilanne, että kalvot voidaan puhkaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jossain telkkariohjelmassa just sanottiin että 4 senttii....

mulla ei suostuttu puhkaisemaan ennen 9 senttiä, mutta ei ollu käynnistyksestä kysymys vaan ns. luonnollisesta synnytyksestä.

Mulla ei tainnu olla juurikaan auki, kun lääkäri totesi, että tämä lapsi syntyy tänään tavalla tai toisella ja puhkaisi kalvot..

Syntyihän se sit toisella.. Eli sektioon päädyttiin, kun ei kohdunsuu auennut, lapsi ei laskeutunut, eikä synnytys edistynyt yhtään monen tunnin kärvistelyjenkään jälkeen.

Mulla oli 3,5 senttiä kun puhkaistiin, mutta se johtui siitä, että oli erittäin pitkittynyt luonnollinen synnytys menossa epiduraalia ei annettu ennekuin oli puhkaistu. Puhkaisun jälkeen etenikin todella nopeasti.

4cm oli mulla... menin painokontrolliin ja lekuri siinä totesi että mitäs tässä odottelemaan, lähdetään saliin puhkaisee kalvot niin eiköhän se synnytys siitä käynnisty :D tyttö syntyi 6h päästä!

Miksi noi kalvot ylipäänsä puhkastaan? Mulla ekasta lapsesta puhkastiin (en tiedä missä vaiheessa) ja lapsi syntyi siitä puolen tunnin päästä. Toisessa synnytyksessä menin sairaalaan, samantien saliin ja kalvot puhkastiin, olin 5-6 senttiä auki siinä vaiheessa. Mitään kivunlievitystä en kummassakaan synnytyksessäni saanut ja meinasin alkaa ihan itkemään, kun tuo kalvojen puhkaisu otettiin puheeksi, lapsihan syntyy melkeen heti sen jälkeen? Samoin siis kävi toisen lapsen kohdalla, lapsi syntyi ehkä 20 minsaa noitten kalvojen puhkasujen jälkeen.

Jos vielä kolmas lapsi tulee, niin sanon kyllä, että kalvoja ei puhkasta ennen kun on edes joku kivunlievitys alla. Tuon kalvojen puhkasujen jälkeen kivut on ihan sietämättömät.

4 cm oli kohdunsuu auki. Supistukset epäsäännöllisiä, pitkiä ja lempeitä. Synnytys eteni. Ja sitte mun pääpäässä oli se toinen suu, joka itsepäisesti kieltäytyi oksitosiinitipasta kaikkien lääkäreiden vakuutteluista ja suosituksista huolimatta. Puhkaisivat sitte ne kalvot, siihen suostuin.

Mulla käynnistettiin synnytys ja 3cm oli raja että pääsee saliin ja siellä heti puhkaistiin kalvot (tästä ei käsittääkseni voinut neuvotella). Kivut nousi ihan uusiin sfääreihin puhkaisun jälkeen.

Yhteistyössä