miten uskaltaa hakeutua hoitoon jos on lyönyt lastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun terapeutilla tms terveydenhuollon henkilökunnallahan on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmotus...?

mä oon lyönyt lastani. Kahdestikin, kerran aika lujaa. Ja tukistanut ja nipannut. Kyseessä 2-vuotias lapsi. Tiedän että olen kauhea ihminen. Haluaisinkin tappaa itseni jos vaan uskaltaisin. Ja tietäisin että miten.. Inhoan itseäni yli kaiken, mutta en kerta kaikkiaan osaa enkä pysty kontrolloimaan vihan tunteitani.

Apua olen hakenut, mutta pitkät jonot on :( Nyt mietityttää (aika säälittävää edes miettiä tällasta) se, että jos/kun terapeutti tekee noista lastensuojeluilmotuksen niin tehdäänkö niistä myös rikosilmoitus? Ja tuleeko mulla merkintä rikosrekisteriin? Olen itekki opiskelemassa terveydenhuoltoalalle ja varmaan vaikuttais aika paljon tulevaisuudessa töitä hakiessa.

Sinun on nyt haettava apua, siitä tulee melkoisella varmuudella ls-ilmoitus, mutta niin kuuluukin. Saatte sitä kautta apua. Rikosilmoitukseen en osaa ottaa kantaa. Haethan apua! (Olen itse ls-suojelussa töissä)

Tein just lastensuojeluilmoituksen kriisityöntekijän kehoituksesta. Äiti pahoinpitelee lapsia säännöllisesti. Lastensuojelusta soitettiin äidille ja ilmoitettiin ettei asia ole kiireellinne. Joten se siitä.

Hae hoitoon.

Mä kysyin aikoinaan mun psykoterapian alkaessa, että jos mä tunnustan jotain rikoksia, niin tekeeköhän ilmoituksen. Testasin kaikkia erilaisia rikoksia häneltä. En muista, oliko lapsen pahoinpitely yksi niistä mutta hän vakuutteli minulle, että ei kerro eteenpäin mitään, ei yhtikäs mitään. Vaikka kertoisin laittomasta toiminnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja gigimama:
Mä kysyin aikoinaan mun psykoterapian alkaessa, että jos mä tunnustan jotain rikoksia, niin tekeeköhän ilmoituksen. Testasin kaikkia erilaisia rikoksia häneltä. En muista, oliko lapsen pahoinpitely yksi niistä mutta hän vakuutteli minulle, että ei kerro eteenpäin mitään, ei yhtikäs mitään. Vaikka kertoisin laittomasta toiminnasta.

mutta meille on koulussa ainakin just sitä tähdennetty että lasten kaltoinkohtelu ajaa edelle vaitiolovelvollisuudesta. ja sillon pitäis aina tehdä lastensuojeluilmotus jos on tieto/epäily lasten pahoinpitelystä...

Ajattele näin.. Kadulla tulee aikuinen ihminen ja hakkaa lapsesi niin että näkyy jo jälkiäkin. Mieti hetki mille lapsesta tuntuu? Mitä tekisit lapsesi hyväksi sen jälkeen että oikeus tapahtuis? Kerro se tuska sen jälkeen kymmenellä että oma äiti oli se joka teki sen. Se oma äiti jonka pitäisi olla se ihminen johon ainakin voi luottaa jos ei muihin. Oma äiti kestää kiukut ja lapsen potkut. Kodin tulee olla turva-aluetta.
Ehkä saat uskallusta hakea hoitoon. Voimia sinne muutoksenhakuun.

Yhteistyössä