Miten usein teillä on lapsivapaata yön yli?

• Viestiketjun aloittaja geeee
  • Ensimmäinen viesti
"jokunen"
Lapsi nyt 1v4kk. Vielä ei ole ollut yökylässä, koska ei ole ollut tarvetta. En usko, että ihan heti annetaankaan. Isovanhemmat tosi tärkeitä, mutta eivät hekään nyt pientä yökylään ole kinuamassa :) Voisin hyvinkin kuvitella, että vasta pari kolmevuotiaan olisi ekan kerran yökylässä.

Suzyanne
Yhden kerran on ollut, poika 1 v. 10 kk. Toinen kerta pitäisi tulla tulevana keväänä, sisko on luvannut ottaa pojan yöksi, ja me miehen kanssa mennään yhdeksi yöksi Tallinnaan, yövytään hotellissa.

öms
lapsi nyt 1,5v eikä ole vielä ollut yöhoidossa. Tarkoitus mennä täs parin kk päästä kun ois pikkukakkosen laskettuaika. Eli tiedossa ei ole mulle kuitenkaan mitään rentouttavaa vapaahetkeä :D

4v,1v ja 1kk
Ihan kokonaan lapsivapaa vuorokaus on ollut viimeksi kesäkuussa 2010.Sen jälkeen esikoinen on ollut 2 tai 3 kertaa yökylässä.

Tänään ois tarjolla sellainen "vapaa", et kaks vanhinta menisivät yökylään, nuorin jäis kotiin.
Mietin vielä otanko tarjouksen vastaan..hankala päättää.
Mies lomailee, joten yhteistä aikaa meille tää ei kuitenkaan olis.

Ei ole mitään säännöllistä yökyläilyä vaan lähinnä sillon kun tarvii, anoppi yleensä pojan kanssa touhuaa ja nukkuu samassa huoneessa vaikka me ollaankin saman katon alla, äidille ollaan joku kerta ihan vartavasten lapsi yöks viety.

Periaatteessa sopimus on että kerran viikossa.
Käytännössä taitaa mennä siihen että kerran kahdessa viikossa - ihan vain siksi että aika on rajallista ja on niin paljon kaikkea sellaista mitä haluaa tehdä myös lasten kanssa tai koko perheen voimin.

"a p"
Onko täällä muita joiden lapsilla ei ole paikkaa minne mennä yökyläilemään? Meillä sellainen tilanne että miehen vanhemmat asuu kaukana, nähdään pari kertaa vuodessa. Mun äiti asuu miehensä kanssa lähellä. Mutta sinne en lasta suostu viemään! saadaan me aina välillä miehen kanssa "omaa aikaa" mutta se vaatii aina meidän lähtemisen johonkin ja mun äiti tulee tänne lasta hoitamaan. Olis toisaalta ihanaa jos olis "mummola" missä lapsi voisi yökyläillä :heart:

Viimeksi noin vuosi sitten...tosin olin sen yön synnyttämässä. Sitä ennen 2 vuotta sitten, mutta olin tuolloinkin synnyttämässä.

Kyllä me saisimme lapset yöksi hoitoon jos kokisimme sen välttämättömäksi, mutta ennemmin olemme lasten kanssa itse. Lapsemme ovat vielä niin pieniä...sitä ehtii myöhemminkin :)

:D
[QUOTE="a p";23230046]Onko täällä muita joiden lapsilla ei ole paikkaa minne mennä yökyläilemään? Meillä sellainen tilanne että miehen vanhemmat asuu kaukana, nähdään pari kertaa vuodessa. Mun äiti asuu miehensä kanssa lähellä. Mutta sinne en lasta suostu viemään! saadaan me aina välillä miehen kanssa "omaa aikaa" mutta se vaatii aina meidän lähtemisen johonkin ja mun äiti tulee tänne lasta hoitamaan. Olis toisaalta ihanaa jos olis "mummola" missä lapsi voisi yökyläillä :heart:[/QUOTE]

Sori tää piti tulla omana aloituksenaan kun aloin tästä ketjusta miettimään asiaa :D

1-2 kertaa vuodessa. Luultavasti kerrat tästä kuitenkin kasvaa kunhan tuo pienempikin kasvaa isommaksi =)
Meillä on onnekas tilanne kun mummut ja ukit ja sisarukset ottavat mielellään lapsia hoitoon yönkin ylitse. Vastavuoroisesti tosin me otamme mielellämme ainoa sisaren lapsen meille yökylään.
Eikä meilläkään sukulaiset (mun siskoa ja isää lukuun ottamatta) kamalan lähellä asu, mutta ollaan varmaan siinäkin tosi onnekkaita että kauempanakin asuvat mummut haluavat ottaa lapsia luokseen ja ovat valmiita kuskaamaan heitä joskus tarvittaessa yökyläilemään (tai tulemaan meille vahtimaan).

"vieras"
Eli useinko lapsenne ovat jossain yökylässä ja saatte olla miehen kanssa kaksin tai jos olet yh niin itseksesi?
Ei koskaan vielä toistaiseksi. Lapset 5v ja 2,5v. Meillä ei ole ketään sukulaisia lähimaillakaan ja kaikilla ystävillä ja naapureilla puolestaan on joten vastavuoroisen hoitoavun saaminenkin on vaikeaa. Lyhyempää hoitoapua saa hätätilanteessa kyllä ja pk on meille tärkeä.

"Kenya"
Mun mielestä on hassua puhua lapsivapaista. Miten otetaan perheestä vapaata? Eikö se ole ihan osa elämää... Toivottavasti kukaan ei lapsilleen sano, että "ihanaa, kun saa vapaan viikonlopun ilman teitä..." tms.

Viimeksi noin vuosi sitten...tosin olin sen yön synnyttämässä. Sitä ennen 2 vuotta sitten, mutta olin tuolloinkin synnyttämässä.

Kyllä me saisimme lapset yöksi hoitoon jos kokisimme sen välttämättömäksi, mutta ennemmin olemme lasten kanssa itse. Lapsemme ovat vielä niin pieniä...sitä ehtii myöhemminkin :)
Siinäpä vasta laatuaikaa miehen kanssa. :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";23230167]Ei koskaan vielä toistaiseksi. Lapset 5v ja 2,5v. Meillä ei ole ketään sukulaisia lähimaillakaan ja kaikilla ystävillä ja naapureilla puolestaan on joten vastavuoroisen hoitoavun saaminenkin on vaikeaa. Lyhyempää hoitoapua saa hätätilanteessa kyllä ja pk on meille tärkeä.[/QUOTE]

Lisäys: mun äiti (joka olisi ollut ihana mummo ja hoitaja :´( ) on kuollut, isääni ei ole yhteyksiä ja sisaruksia minulla ei ole, miehen sukulaiset puolestaan asuvat ulkomailla.

halipupu harmaana
Totaalisesta lapsivapaata öitä on harvoin kun lapsia on kaksi eikä mummi jaksa ottaa kerralla kuin yhden huseeraajan yökylään ja toista yökyläpaikkaa ei ainakaan tällä hetkellä ole. Talvisaikaan mummi ottaa poikia yökylään silloin tällöin, viimeksi viikko sitten, vikon päästä mummi lähtee laivalle 6v.n kanssa ja kuukauden päästä ottaa yökylään kun menee 6v:n kanssa Oopperaan jne...

"Klara"
Tais olla 1995 ennenkuin esikoinen syntyi.
Ei oikeastaan ole ollut tarvettakaan, lapset ei häiritse elämää niin että pitäisi saada vapaata.

Laatuaikaa miehen kanssa järjestetään ihan arjessa. Päivittäin jotain pientä. Toimivampaa kun yhteen yöhön tai viikonloppuun ei lataudu niin paljoa toiveita, odotuksia ja paineita.

Samaa naamaa katseltu huomenna 19v. nopeastipa aika kuluu :)

Yhteistyössä