Miten usein teillä on lapsivapaata yön yli?

• Viestiketjun aloittaja geeee
  • Ensimmäinen viesti
ny haukotuttaa jo
itestähän se on kiinni sosiaalinen verkosto, ei sitä kukaan muu tule teille tuomaan. turha haaveilla, että jos seuraavassa elämässä sitten.

noo, mulla on lapsivapaata joka yön yli, kun vaavi nukkuu isänsä vieressä ja mä kukun täällä ku ei uni maita

pissireissulta palatessa saatan kömmähtää niiden väliin tosin, mutta se on sitten jo käytännössä aamu.

No oikeastaan niin usein kun tarvitaan. Ja siis yleensä on kyse tarpeesta. Mulla joko koulua tai joku sellanen meno että on pakko päästä ja mies kun tekee töitä koko ajan niin mummu kutsutaan silloin hätiin. Ilman mummua mä en pärjäis tai saisin luopua kaikesta omasta, jopa koulunkäynistä.

No oikeestann melkein milloin halutaan /tarvitaan. Mulla on ihanat vanhemmat ja sisko, jotka myös itse pyytävät lapsia yökylään :heart:
Tosin, ei lapset silti kovin useesti ole yökylässä, ehkä keskimäärin 1 krt/2kk.

"never"
ei ikinä ole ollut, en ole nähnyt sitä myöskään tarpeelliseksi. Poika on nyt yli 3v ja aina on tullut mukana kaikkiin juttuihin missä ollaan käyty. Mehän kuitenkin olemme perhe ja mieluusti perheenä tehdään juttuja. Ei poika ole hoitopäiviä lukuunottamatta ollut myöskään hoidossa sukulaisilla tai kavereilla (tähän pätee sama perhe-asia).

"vieras"
[QUOTE="never";23229744]ei ikinä ole ollut, en ole nähnyt sitä myöskään tarpeelliseksi. Poika on nyt yli 3v ja aina on tullut mukana kaikkiin juttuihin missä ollaan käyty. Mehän kuitenkin olemme perhe ja mieluusti perheenä tehdään juttuja. Ei poika ole hoitopäiviä lukuunottamatta ollut myöskään hoidossa sukulaisilla tai kavereilla (tähän pätee sama perhe-asia).[/QUOTE]

Eikö isovanhemmat ole halunneet lasta yökylään?

Meillä meni ensimmäistä kertaa yökylään, kun mummo pyysi ja lapsi innostui asiasta. Toisella kerralla lapsi ehdotti jo itse, että eikö hän voisi päästä mummolaan yöksi.

Minä kyllä jotenkin katson, että ne isovanhemmatkin kuuluvat ns. perheeseen...

dfgdf
Mulla ei aikanaan ollut lapsivapaata kuin silloin tällöin ja siksi mä olenkin sanonut omille lapsilleni, että mä hoidan lapsenlapsia mielelläni - ja riittävän usein. Kun mummin luona yökyläily on suht säännöllistä, se auttaa parisuhdettakin pysymään kasassa ja mummi oppii tuntemaan lapsenlapsensa. Ainakaan mä en tuntenut omia isovanhempiani oikeastaan ollenkaan, enkä haluaisi olla yhtä vieras omille lapsenlapsilleni.

[QUOTE="vieras";23229753]Eikö isovanhemmat ole halunneet lasta yökylään?

Meillä meni ensimmäistä kertaa yökylään, kun mummo pyysi ja lapsi innostui asiasta. Toisella kerralla lapsi ehdotti jo itse, että eikö hän voisi päästä mummolaan yöksi.

Minä kyllä jotenkin katson, että ne isovanhemmatkin kuuluvat ns. perheeseen...[/QUOTE]

Meillä myös. Ja ovat muuten lapsille mielettömän tärkeitä. Minua ainakin lämmittää katsoa miten innoissaan lapset ovat mummusta ja mummun miehestä (uusiopappa :D ) ja voi kuinka hekin nauttii lapselapsistaan. Se on kaikille rikkaus.

hyvä jos kerran vuoteen saadaan yö kahestaan. Kerran kuukauessa on vuorotellen vapaa vkonloppu ja toinen sillon hoitaa pojan. Mä oon nyt vapaalla.
Toiset isovanhemmat asuvat 500km päässä eivätkä muutenkaan ikinä tule, mun vanhemmille ei enää voi luottaa hoitoon kun kotvaseksi korkeintaan. Ja siskot jne asuvat kaukana. Kummien kanssa ois tarkotus alotella tota yökyläilyäkin että päästäs edes joskus kaksinkin vapaalle.

Viimeksi muokattu:
Melkeen viikottain on ainaki toinen noista jossain mummolassa :) Eli yökyläilee vaikkei olis edes tarvetta, sekä lasten että isovanhempien tahdosta. Meilläkin isovanhemmat kuuluu perheeseen, ja nähdään muutenkin 2-5krt viikossa.

"äibbä"
Lapsi on isällään pari kertaa kuukaudessa yön yli. Kyseessä 1-vuotias, joten yhdessä on sovittu, että näin toistaiseksi. Molemmat mummulat ottaisivat lapsen mielellään yökylään, vielä ei ole ollut tarvetta.

Noi kerran tai kaksi vuodessa. Lapsia, kun on neljä niin se on jo vähän haasteellista löytää hoitopaikka. Ja nyt, kun nuorin vielä niin pieni, niin ei sitä sillä lailla kaipaakkaan. (1v.5kk) Mutta ihan hyvin meillä hoitaja löytyy, jos tulee tarve.

jarnuska harmaana
Niin usein kun on tarvetta. Mummola on lapsella tärkeä paikka, siellä on tilaa riehua pihalla kunnolla ja ah niin rakas koira kaveri. Noin kerran 2kk herra viettää siellä yön, silloin kun isovanhemmilla on lomaa saattaa olla muutaman yön putkeen.

"vieras"
meillä kaksi jo isompaa lasta, ihan silloin kun periaatteessa tykätään niin järjestyy, mutta lasten harrastukset pitää elämän reippaana, ja ehkä pari kolme kertaa vuodessa käydään miehen kanssa 1-3yötä kahdestaan jossain =)

"Jenna"
Meillä on tähän mennessä ollut lapsivapaa yö / viikonloppu pari kertaa vuodessa, mutta nyt kun kuopuskin on jo 2-vuotias niin näitä viikonloppuja tulee olemaan hiukan enemmän. Toisesta mummista on jo tullut 4-vuotiaallemme erittäin tärkeä ja rakas ihminen ja hänen luokseen lapsi on lähdössä aina enemmän kuin mielellään. Kuopukselta ei edes kysytä vaan hän menee siinä kylkiäisenä :)

rregr
Noi kerran tai kaksi vuodessa. Lapsia, kun on neljä niin se on jo vähän haasteellista löytää hoitopaikka. Ja nyt, kun nuorin vielä niin pieni, niin ei sitä sillä lailla kaipaakkaan. (1v.5kk) Mutta ihan hyvin meillä hoitaja löytyy, jos tulee tarve.
Mulla on myös neljä lasta ja yövapaat on helpoin hoitaa niin,että meille tulee joku yöksi ja mä lähden ulos. Ja joskus tulen yöksi kotiin, joskus menen yöksi kaverille ja tulen aamulla. Lapsetkin on rauhallisempia ja helpommin hallittavissa kun on tuttu paikka.

"shihtzu"
Tällä hetkellä voin siitä vaan haaveilla, ehkä ensi kesänä sitten, jos silloin saisi edes yhden vapaan, katsotaan. Isommasta lapsesta on vapaata aina joskus, kun isänsä sen kerta kahteen kuukauteen ottaa luokseen yöksi, pienemmästä ei siis vielä ollenkaan vapaata.

Karju
Itse olen myös siitä onnellisessa asemassa, että yökyläilyt onnistuisi melkein milloin vaan. Haluan itse kuitenkin olla lasten kanssa niin usein kuin mahdollista. Lapset on muutenkin jo joka toinen viikko äitillään. Aikonaan tilanne oli ihan eri, kun asuttiin kaukana kaikista sukulaisista.

Yhteistyössä