Miten usein teillä lapset saa nakkeja ja makkaroita?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja älä:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ette tee koskaan makkarakeittoa tai nakkikeittoa tai kastikkeita? Tai uunimakkaraa? Kesällä grillimakkaraa?
kesällä grillataan lihaa, lapsetkin tykkää kunnon lihasta. uunimakkaraa ei tehdä koskaan. makkarakeittoa tai kastiketta siis kerran kuussa. itse voisin lisäaineettomia makkaroita kokeilla, mutta ei ole vielä kiinnostanut. olen ollut makkaratehtaassa laboranttina 92 ja meni makkaran syöntihalut jo silloin.
Kerro lisää miksi syöntihalut meni, niin vois päästä omastakin makkaraperunahimostaan irti :D
well, tulis pitkä tarina. maksamakkara on aivan out ja nakit: yääk. niihin laitetaan jämälihat, silmät ja muut. lisäaineita mahottomasti. itse asiassa metwursti on paras makkara, parasta lihaa siis. aikanaan ku tutkin myös kananlihaa, en voinut vuoteen sitä syödä...kaikkea sitä
puhu paskaa ei mitää silmiä laiteta.Mä oon duunissa tälläisessa paikassa joten tiedän
Mitä sinne sitten laitetaan?
Onko suuremman lihapitoisuuden makkarat laadultaan parempia oikeasti? (ainakin ne ovat paremman makuisia)
Tän haluisin tietää.
 
Meillä on ehkä 2-3kk aikana yksi makkara (tai nakki) ruoka. Mun mielikuvituksella niistä ei loihdita muuta kun uunolenkkiä tai ranskalaisia ja nakkeja (en tykkää nakkikastikkeista yms).
Leivänpäällismakkaraa on tosin useammin tarjolla ja niitä tuo lapsikin syö leivänpäällä.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Olen itse kasvissyöjä enkä ole tajunnutkaan että noi nakit on erityisen vaarallisia? Meidän lapset syö mielellään, ja pari kertaa viikossa syödään. Pitääkö vähentää..
No pelkkää e-koodia ja tyydyttynyttä rasvaa sekä jauhoja. Voit itse miettiä haluatko korvata kalalla tai kanalla..
Ääks pitäiskö noillekin syöttää vaan kasvismömmöjä. Nyt kun alkoi muutenkin miettimään taas miks ei itsekään syö..
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Olen itse kasvissyöjä enkä ole tajunnutkaan että noi nakit on erityisen vaarallisia? Meidän lapset syö mielellään, ja pari kertaa viikossa syödään. Pitääkö vähentää..
No pelkkää e-koodia ja tyydyttynyttä rasvaa sekä jauhoja. Voit itse miettiä haluatko korvata kalalla tai kanalla..
Ääks pitäiskö noillekin syöttää vaan kasvismömmöjä. Nyt kun alkoi muutenkin miettimään taas miks ei itsekään syö..
No ei pitäisi, mutta syötä kunnon lihaa. Ei mitään teollista/valmismarinoitua kökköä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ette tee koskaan makkarakeittoa tai nakkikeittoa tai kastikkeita? Tai uunimakkaraa? Kesällä grillimakkaraa?
En lukenut ketjua mutta vastaan että meillä ei tehdä. Eikä myöskään syödä ranskalaisia ym. uuniperunahöttösiä. Eikä tule poikakaan ainakaan kotona niitä syömään.
 
juu
Viime kesänä syötiin kait kaksi kertaa nakkeja/makkaroita. Ei sellainen yleensä kuulu meidän kotiruokaan. Kesällä joskus grillattavaksi hankitaan jos ei jakseta laittaa oikeeta ruokaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ette tee koskaan makkarakeittoa tai nakkikeittoa tai kastikkeita? Tai uunimakkaraa? Kesällä grillimakkaraa?
kesällä grillataan lihaa, lapsetkin tykkää kunnon lihasta. uunimakkaraa ei tehdä koskaan. makkarakeittoa tai kastiketta siis kerran kuussa. itse voisin lisäaineettomia makkaroita kokeilla, mutta ei ole vielä kiinnostanut. olen ollut makkaratehtaassa laboranttina 92 ja meni makkaran syöntihalut jo silloin.
Kerro lisää miksi syöntihalut meni, niin vois päästä omastakin makkaraperunahimostaan irti :D
well, tulis pitkä tarina. maksamakkara on aivan out ja nakit: yääk. niihin laitetaan jämälihat, silmät ja muut. lisäaineita mahottomasti. itse asiassa metwursti on paras makkara, parasta lihaa siis. aikanaan ku tutkin myös kananlihaa, en voinut vuoteen sitä syödä...kaikkea sitä
Laitetaanko makkaroihinkin silmiä?? :eek:
 
Kyllä meillä ainakin syödään makkarakeittoa ja -kastiketta sekä uunimakkaraa millon minkäkin lisukkeen kanssa. Ei nyt välttämättä viikottain mutta ainaki kerran kahessa viikossa. Ja joskus saatetaan taas syödä vaikka parikin kertaa viikossa.
 

Yhteistyössä