Voih. Olen oikeasti kateellinen. Olisipa mummola jonne voisi hyvillä mielin viedä silloin tällöin- ja vieläpä yökylään!!
Meillä lapset nyt 3v ja 6,5v. Esikoinen ollut siskoni luona yökylässä pienempänä pari-kolme kertaa, yhden yön kerrallaan. Kuopus ei ole koskaan ollut yökylässä (paitsi sairaalassa monet kerrat, mutta sitä ei ehkä lasketa- ei ainakaan ole kovin rentouttavaa kenellekään..).
Oma isäni on nyt viime vuoden aikana hoitanut silloin tällöin muutamia tunteja. Vienyt esikoista+serkkuja esim. Sealifeen jne. Ja joskus ollut meillä hoitamassa lapsia muutamia tunteja/illan tms. Tästä olen kiitollinen.
Oma äitini on hoitanut jompaa kumpaa lasta pari tuntia-puoli päivää ehkä pari-kolme kertaa vuodessa. "Todellisessa" lastenhoitoavussa epäluotettava, saattaa perua viime hetkellä "kun tuntuu että on flunssa tulossa/väsyttää niin/ nyt ei jaksa..". Eli se varahoitaja on joka tapauksessa mietittävä valmiiksi.
Miehen isä on jo iäkäs eikä mitään "lastenhoitajatyyppiä" vaikka lapsenlapsistaan pitääkin, miehen äiti olisi aikoinaan varmasti hoitanut, mutta on nykyään huonossa kunnossa sairaalahoidossa.
Miehen kaksi siskoa on n.1,5vuotta sitten ollut meillä yhden yön, päästiin silloin Turun Caribiaan kylpylään kahdestaan!

Luksusta.
Omalla siskollani on pieniä lapsia itsellään ja melkoinen meno muutenkin, että en häntä voi enempää kuormittaa nykyään.
AP:n tilanteeseen sen verran, että minustakin on liikaa jos työssäkäyvillä isovanhemmilla on joka viikonloppu lapsenlapsia yökylässä. Kerran kuukaudessakin olisi minun mielestä jo aika paljon.
Eikä ole mukavaa jos kohdellaan kovin eritavalla eri lapsenlapsia, joku tasapaino saisi hommassa olla.
Itse olen kateellinen ystäville, joiden vanhemmat hoitavat lapsia tosi usein. Pääsevät helposti lähtemään esim. viikonloppulomalle miehen kanssa kahdestaan.
Meillä se tuntuu aina olevan niin iso urakka saada ketään luotettavaa hoitamaan..Miehen siskot olivat tosi hyvät, mutta heilläkin on viime vuodet ollut niin paljon kaikkea omaa murhetta ja stressiä, etten ole halunnut heitäkään vaivata.
Olkaahan onnellisia mikäli mummolaan pääsee "automaattisesti", se on todellista luksusta jota kaikilla ei ole..!