Miksi lapset palaa aina mummolasta kipeinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen?

Vieras
Melkein aina kun lapset ovat olleet mummolassa yökylässä 2-3 yötä niin palatessa ovat jo miltei kipeitä. Ekana kotipäivänä sitten ollaan jo kipeinä. Nuhaa ,yskää ja kuumetta. Tasan tarkkaan ana menee 3 päivää sairasteluun :(
Ihan sama kummassa mummolassa ovat olleet.
Onneksi olemme oppinet etteivät mene yökylään jos meillä suunnitelmissa matka tai jokin muu tärkeä meno.

Enpä osaa sanoa, mutta mulla oli aiemmin ongelma kun lapset meni isälle niin ne palasi sieltä aina kipeenä - aina :/ ja nyttemmin tiedän et huonolla hoidolla olivat et se johtu siitä, ei ruokaa ei perus hoivaa jne. enää eivät ole käyneet vuosiin.

Hometta oisin miäkii ehottanu mut jos kahessa eri mummolassa niin sit pisti mietityttämään.

Miä kun oon joskus yhes mökis puol päivääkin, niin alkaa nenä vuotamaan, silmät vuotamaan, tulee kauhee flunssa olo, ja se mökki on homeessa.

Ja meillä taas ongelmana se, että mummo tutkii ja syynää lapsen niin tarkkaan, että on taas patti siellä, imusolmukkeet turvoksissa, ihottumaa tullut siitä ja siitä ruoka-aineesta, korvatulehdus, silmätulehdus, jalka kipua ja vaikka mitä. Ikinä en ole moisia vaivoja huomannut, joten ahdistaa aina se litania, minkä vuoksi nyt pitäisi varata lääkäri.
Teidän tapauksessa epäilisin hometta...

Epäilen vain, että ei sen kummempaa kuin erilainen lämpötila ja ilman kosteus. Puutalo vs. betonitalo. Nämä muutokset aiheuttavat aikuisillekin pientä oireilua.

Toiset isovanhemmat asuu kerrostalossa ja toiset rivarissa. Sama juttu kummassa vain ovat olleet ja samoin vaikka ovat olleet yhdessä risteilyllä, kylpylässä tai mökillä.
En usko että joka paikassa olisi hometta.

Ihan vahingossa eksyin tälle palstalle, mutta ongelma kuulostaa niin tutulta, että pakko on vastata..!
Meidän kahden lapsen kanssa (jo 14 ja 8v) on AINA ollut tismalleen sama ongelma. Nyt isompi lapsi vierailee jo sairastumatta, mutta nuoremmalla tahtoo vieläkin olla mummolareissujen jälkeen jos jonkinlaista flunssaa, silmätulehdusta tai muuta riesaa.
Itse olen vuosien varrella tulkinnut syyn olevan monen tekijän summa: mummolassa syödään huonosti (paljon sokeria ja paljon lisäaineita - käytännössä lapset saavat syödä mitä haluavat) ja lisäksi vielä valvotaan liian myöhään. Ja kun kaupan päälle kylässä olo jonkin verran stressaa pientä ihmistä muutenkin - niin mukavaa kuin se periaatteessa onkin - niin kotiin tullessa sitten kaikki tuo huonojen kaloreiden, valvomisen ja koti-ikävän velka pamahtaa maksettavaksi.
Uskoisin, että ainakin meillä syy on jotain tuonne päin...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ihan vahingossa eksyin tälle palstalle, mutta ongelma kuulostaa niin tutulta, että pakko on vastata..!
Meidän kahden lapsen kanssa (jo 14 ja 8v) on AINA ollut tismalleen sama ongelma. Nyt isompi lapsi vierailee jo sairastumatta, mutta nuoremmalla tahtoo vieläkin olla mummolareissujen jälkeen jos jonkinlaista flunssaa, silmätulehdusta tai muuta riesaa.
Itse olen vuosien varrella tulkinnut syyn olevan monen tekijän summa: mummolassa syödään huonosti (paljon sokeria ja paljon lisäaineita - käytännössä lapset saavat syödä mitä haluavat) ja lisäksi vielä valvotaan liian myöhään. Ja kun kaupan päälle kylässä olo jonkin verran stressaa pientä ihmistä muutenkin - niin mukavaa kuin se periaatteessa onkin - niin kotiin tullessa sitten kaikki tuo huonojen kaloreiden, valvomisen ja koti-ikävän velka pamahtaa maksettavaksi.
Uskoisin, että ainakin meillä syy on jotain tuonne päin...

Täysi peesi tohon, siks en koskaan viekkään lapsia yökylään anoppilaan. Omalle äitille kyllä vien ja siellä eletään ja syödäänkin NORMAALISTI eikä pelkillä herkuilla.

Yhteistyössä