Miten työpaikkakiusaaja kuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Työpaikalla on omapiiri muuttunut viimeisen vuoden aikana kireäksi. Yksi "vertaiseni" työntekijä mustamaalaa muita ylentääkseen itseään. Erityisesti hän on ottanut minut hampaisiinsa. Hän on vehkeillyt kaikin mahdollisin keinoin selkäni takana. Valehdellut esimiehelle ja esimies on uskonut tätä kiusaajaa, eikä ole kuunnellut minua, vaikka olen selittänyt, miten asia oikeasti on.

Työsuojelu on poissa pelistä työpaikalla tapahtuneiden muutosten takia. Mikään virallinen taho ei pysty minua auttamaan, koska kyseessä on vain sana sanaa vastaan. Kiusaaja tietenkin kieltää kaiken. Olen puhunut hänelle asiasta kahden kesken, mutta hän esittää tietämätöntä, eikä kiellä mitään.

Työpaikasta en aio lähteä. Se ei ole vaihtoehto. Jotain muuta pitää pitää keksiä.

Miten saan sen haahkan pois kimpustani? Ehdotuksia?

Voisiko pomon kanssa pitää sellaisen keskuistelu, jossa olisi kiusaaja, sinä ja pomo mukana? Kyllähän tuohon nyt joku keino pitää löytyä. Voimia ja jaksamista!

En tiedä,mutta minustakin tuntuu,että olen nyt joutunut kiusaajan kohteeksi.Ainakin tekee juttuja joista en pidä ja puhuu minulle töykeästi ja nolaa aina,kun mahdollista.Itse en ole vielä asialle mitään tehnyt,koska en kyseistä yksilöä joudu sietämään joka päivä..Mutta kyllä se työmotivaatiota syö.

Puhuuko hän sinulle pahaa muista työntekijöistä? Minä hankkisin pienen laitteen, jolla äänittäisin kyseisen haahkan puheita, niin olisi ainakin jotakin, millä osoittaa, että käytöksensä ei ole asiallista.

[QUOTE="voivoi";26435035]Puhuuko hän sinulle pahaa muista työntekijöistä? Minä hankkisin pienen laitteen, jolla äänittäisin kyseisen haahkan puheita, niin olisi ainakin jotakin, millä osoittaa, että käytöksensä ei ole asiallista.[/QUOTE]

Puhui ennen, mutta minä en enää puhu hänen kanssaan muuta kuin pakolliset työasiat, joten ei onnistu. Ennen hän haukkui ja mustamaalasi minulle lähes kaikkia muita työntekijöitä. Tiedän, että hän tekee ihan vastaavaa minusta. Pari muuta työtoveriani on kertonut.

[QUOTE="vieras";26435034]En tiedä,mutta minustakin tuntuu,että olen nyt joutunut kiusaajan kohteeksi.Ainakin tekee juttuja joista en pidä ja puhuu minulle töykeästi ja nolaa aina,kun mahdollista.Itse en ole vielä asialle mitään tehnyt,koska en kyseistä yksilöä joudu sietämään joka päivä..Mutta kyllä se työmotivaatiota syö.[/QUOTE]

Todellakin syö työmotiaatiota. Minua erityisesti kismittää esimiehen epäreilu kohtelu. Sen ansiosta tämä kiusaaja pystyy jatkamaan vehkeilyjään.

Minäkään en onneksi joudu joka päivä olemaan kontaktissa tähän henkilöön, mutta tiedän, että hän mustamaalaa minua silti. Erityisen raivostuttavaa on, kun hän sekaantuu töihini, jotka eivät kuulu hänelle pätkääkään.

[QUOTE="aapee";26435374]Erityisen raivostuttavaa on, kun hän sekaantuu töihini, jotka eivät kuulu hänelle pätkääkään.[/QUOTE]

Tuossa ainakin on jotain, mihin tarttua, jos et ole sitä jo tehnyt. Voisit kysyä esimieheltäsi, kuuluuko työkaverisi puuttua sinun töihisi.

[QUOTE="voivoi";26435503]Tuossa ainakin on jotain, mihin tarttua, jos et ole sitä jo tehnyt. Voisit kysyä esimieheltäsi, kuuluuko työkaverisi puuttua sinun töihisi.[/QUOTE]

Näillä tempuilla työkaveri pyrkii näyttämään esimiehelle, kuinka hyvä työntekijä hän on, kun 'joutuu' tekemään muidenkin töitä ja siinä sivussa osoittaa, etten minä hoida hommiani kunnolla. Tyypillistä on, että minulle ei esimerkiksi ole kerrottu jostain vastuualueellani olevasta ongelmasta ja tämä haahka menee varsin isoon ääneen antamaan uusia ohjeistuksia. Valitettavasti pomo ei näe tämän lellikkinsä läpi.

Onko työpaikkasi isokin talo? Jos on, voit mennä puhumaan esimiehesi esimiehelle. Noita kontrolloijahaahkoja on valitettavasti turhan paljon. Onko mahdollista, että muutkin työntekijät kertovat ko. haahkan käyttäytymisestä niin sanotusti ylemmälle taholle? Jos he ovat tienneet kertoa sinulle selän takana puhumisesta, niin et aivan yksin ole.

Yhteistyössä