[QUOTE="vieras";23591922]No meillä menee siihen jos lähdetään 2v pojan mukaan tuohon pomotukseen "Äiti laittaa" "eikun isi laittaa" .."eikun äiti sittenkin" "ää.. eikun iski" "eikun äiti" sama hampaiden pesussa, syöttämisessä.. Ettei ole kyse pelkästään siitä, että olisi (enää) isin poika tai äidin poika, vaan hän haluaa valtaa tuolla, että saa päättää kuka pukee,ja vetkutella sitä pukemista tällä tavoin. Siksipä ei tuohon lähdetä enää alkuunsa ollenkaan. On sitten syömättä, pukematta hetken aikaa, kunnes huudon kera jompi kumpi pukee lapsen.
Mun mielestä toikaan ei ole kivaa, että vaikka on kuinka isin poikaa, niin sillä varjolla toinen hoitaa kaiken pukemisesta lähtien kun lapsi tahtoo sen toisen aina. Meillä kun meni niin päin, että oli kovasti äidin poikaa vuoden vanhana ja mies sitten aina sysäsi lapsen nukuttamisen ja syöttämisen minulle, kun "muuten alkaa huuto" Mua ahdisti jotenkin, vaikka olihan se varmaan isistä kiva kun sai sillä aikaa katsella telkkaria kun pojan mielen mukaan äiti nukutti illat. En ollut mitenkään imarreltu siis, että vain minä kelpasin, nyt pidän ihan typeränä, että edes suostuin.[/QUOTE]
Niin, no näitä ei mun mielestäni voi verrata jos minä olen ollut kotiäitinä koko ajan ja meillä mies tehnyt 6-7 päiväistä viikkoa töissä, myös pitkää päivää... Minä siis olen pääosin kuitenkin ollut se lasten hoitaja, pukija, leikkijä, ruuanlaittaja... ym. Ja meillä on siis poikaa vuotta nuorempi tyttö, joka sitten taas on enemmän äidin tyttö..
On toki eri asia sitten jos tuollainen menee täysin epätasa-arvoiseksi lastenhoidoksi.. Eli vain toinen tekee kaiken ja ahdistuu asemastaan.