miten toimisit?

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
Miehen kanssa tuli riita,kun olimme lähdössä ulos ja 4v. oli haalari jo päällä ja ilmoitti että on kova pissahätä,meni vessaan ja tartti apua haalarin kanssa.No,lapsi tuli multa pyytää apua ja menin auttamaan niin ilmoitti ettei enää olekaan hätä (saattaa tehdä tollasta isänsä läsnäollessa että pelleilee)
No,vein kuitenkin vessaan ja aloin auttamaan että käydään pissalla niin lapsi alkaa itkeä mutta kun ei ole enää hätä!Isä huutaa mulle että ei sen tartte käydä kun voi ulkona pissiä jos tarvis.Itse olen sitä miletä että vessassa käydään,en voi pakottaa mutta yritin jämptisti lapselle selittää että kokeilee pissata,ennen ei lähdetä.Pikkusisarus huutaa taustalla ja isä ja lapsi saa huomiota itkemisellään vaikka asian voisi hoitaa maltilla.
Lopputulos: isä sanoo että alistan lasta (!!!) ja pakotan (!)ei siis ymmärrä vaatimustani lapselle.Ärsyttää,nyt lähti lasten kanssa ilman mua ja suuttui ja vittuili mulle,pitää mua nyt hirveenä.Miten itse olisit toiminut?Enhän mä tehnyt mitään väärää???!

Hmmm. Meillä käydään aina pissalla ennen uloslähtöä.
Jos tulisi tuollainen tilanne, että lapsi huutaa pissahätää kun ollaan menossa ulos, niin kysyisin että onko ihan oikeasti. Jos vastaus on kyllä, niin sitten mennään vessaan ja siellä istutaan kunnes pissa tulee....muahan ei turhaan pompotella, prkl :xmas:
Oppiipa lapsi ainakin sen, että ei huutele pissahätää jos ei oikeasti ole pissahätä.

ap
Vituttaa rankasti,ettei toi mulkku ymmärrä,että "vaadin" lapselta ihan yksinkertaista suoritusta,koska ymmärsin että lapsella todella pissahätä.Yritin myös selittää miehelle,että ei lapsi voi aina manipuloida missä käy pissalla (ulkona-pakkasessa)vaan ennen lähtöä mielestäni 4v. voi vaatia kokeilla pissaamista vaikka itkisikin.Lapsi taisi muutenkin olla hämillään,eikä rauhoittunut koska isänsä alkoi mylviä taustalla-.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vituttaa rankasti,ettei toi mulkku ymmärrä,että "vaadin" lapselta ihan yksinkertaista suoritusta,koska ymmärsin että lapsella todella pissahätä.Yritin myös selittää miehelle,että ei lapsi voi aina manipuloida missä käy pissalla (ulkona-pakkasessa)vaan ennen lähtöä mielestäni 4v. voi vaatia kokeilla pissaamista vaikka itkisikin.Lapsi taisi muutenkin olla hämillään,eikä rauhoittunut koska isänsä alkoi mylviä taustalla-.
Ukkos on sairas. Ei noin iso ala ulkona pissata talvella ainakaan. Jotain rajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Hmmm. Meillä käydään aina pissalla ennen uloslähtöä.
Jos tulisi tuollainen tilanne, että lapsi huutaa pissahätää kun ollaan menossa ulos, niin kysyisin että onko ihan oikeasti. Jos vastaus on kyllä, niin sitten mennään vessaan ja siellä istutaan kunnes pissa tulee....muahan ei turhaan pompotella, prkl :xmas:
Oppiipa lapsi ainakin sen, että ei huutele pissahätää jos ei oikeasti ole pissahätä.
Näin meilläkin!

ap
No ei meillä tällähetkellä kait pakkasta ole,mutta periaate on mulla se että vessassa kokeillaan varsinkin jos sinne pyydetään päästä ja yht'äkkiä ei olekaan hätä.Toi mies alkoi väittää että mä teen asioista aina niin vaikeita kun nyttenkin oltaisiin vain voitu sanoa että "no,käyt sitten ulkona-ei se ole niin vakavaa."Jotain rajaa kuitenkin,en mielestäni ollut mikään hitler-alistaja.Ottaa päähän että tuolaisen takia olen taas riidoissa miehen kanssa:(

Yhteistyössä