Ä
äh
Vieras
Hermot meinaa mennä kun tuntuu, että lapsi vain pelleilee... :headwall: Harjoitukset ei tuota tulosta, vaikka on kokeiltu olla ilman vaippaa jo kuukauden ajan. Lapsi 2v4kk kyllä tietää, että täytyy käydä tarpeilla potalla tai pöntöllä, mutta ei... tekee pissat sohvaan tai kyykistelee nurkkaan. Kakat tulee myös pikkuhousuihin aika usein. Tosin osaa myös erittäin hienosti tehdä ne pottaan kun vain itse haluaa! Mutta silti usein pissat tulee sinne sohvaan tai muualle kiellettyyn paikkaan, vaikka lapsi tietää ettei niin saa tehdä. Äskenkin kysyin 10min sitten, että "onko pissahätä?", lapsi vastasi "ei ole" ja istui sohvaan lukemaan kirjaa... no itse menin vessaan ja kun tulin sieltä oli mennyt vain muutama minuutti ja lapsi sitten ilmoitti "pissa tuli!" ja niin tosiaan pissat oli sohvassa. :headwall:
MIKSI? Siis miksi hän tekee näin...? Toisinaan lapsi kuitenkin itsekin ilmoittaa, että "äiti, minulla on pissahätä" ja menee potalle. Nyt vain laski allensa, ilmoitti tekonsa ja nauroi päälle kun sanoin, ettei niin saa tehdä...
Pitääkö vain laittaa vaippa ja antaa tehdä siihen 10-vuotiaaksi asti...
Jos otan väkisin pöntölle/potalle, niin alkaa hirveä huuto ja laittaa vastaan niin paljon kuin jaksaa.