Miten teillä on varaa tuollaisiin sikakalliisiin taloihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Enpä ole koskaan kuullut mitään noin tyhmää kuin tarmoerkale.

Että muut ovat huonoja paitsi syntymärikkaat?

eikö puolet syntymärikkaista ole hävittäneet perintönsä tai heillä ei ole motivaatiota tehdä mitään? Samalla tavalla tappelevat perinnöistä lehtien palstoilla kuin kuka tahansa?

Ja köyhät eivät useikaan köyhäile, vaan esittävät rikasta. Ostavat uusia vaatteita luottokorteilla ja matkustavat velaksi.

Rikastuneita tunnen joitakin ja heissäkin on monenlaisia. Ei pelksätään öykkäreitä.

Et tunne ketään yhtä tyhmää? Voi venäjä sua. Ottiko mun huumori noin hermoon? Oletko kenties kateellinen lainalla elämäsi rahoittanut, syntymäköyhä katkera yksinhuoltaja?

Voi jösseli. Aika varmaan sammuttaa valot. (Siis sinun.)

tarkoitin sanoa, en ole ennen kuullut mitään noin tyhmää, jota oikein ystävien kanssa yhdessä mietitty.
Olen asuntovelkainen ja syntymäköyhä, mutta meillä on melko pieni laina. En ole yh.
Tuo ei vain vastaa omia kokemuksiani ollenkaan.

Kaikista köyhimmät näyttävät ostelevan oli varaa tai ei. Pakko näyttää, että on varaa uusimpiin vaatteisiin, ja elektroniikkaan, saivat lapset sitten syödä tai ei. Eivät kaikista köyhimmät opiskelijat, yh:t ym köyhäile ollenkaan. Eivät kehu, että on kivaa olla köyhä, vaan yrittävät näyttää rikkailta.

enemmänkin köyhäileviä on sivistyneistössä ja syntymärikkaissa. Korkeakoulutetuissa. Itsetunto koostuu muustakin kuin siitä, on tavaraa.

Ja rikkaat ja heidän lapsensa osaavat tapella rahasta ja tuhlata sitä ja menettää sen ja heissä on ihan yhtä paljon tyhjäntoimittajia kuin ihmisissä keskimäärin. Jollei enemmän.

Nyt tuntuuu ettet sinä ymmärrä misä puhut, oikeasti köyhillä ei ole varaa esittää rikasta. Eihän siihen pystyis millään. Ja miks luulet et ihmiset esittää, ehkä sä elät niin, mut ei kaikki. Tässä ketjussa kukaan ei ole sanonut että elämän sisältö tai itsetunto koostuis siitä et on materiaa, sä nämä ajatukset tänne tuot. Misk se sulle merkitsee niin paljon? On ihmisiä niinkuin toi umbrella ainakin omien sanojensa mukaan, et vaik on rahaa millä mällätä niin se ei ole elämän pääasia. Sulle näyttää olevan, loppujen lpuksi, kun sun kommentteja täällä lukee. Miksi sä koet nää rahakkaat uhkana omalle onnellesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mä kyllä vähän hämmästyin, miten helposti mekin saimme lainan. Miehellä kyllä hyväpalkkainen vakiduuni, itselläni oli määräaikainen työsopimus, kun laina myönnettiin. Takaajat piti tietysti olla, mutta silti saatiin isohko laina ilman ihmeempiä hankaluuksia. Olisivat itseasiassa myöntäneet enemmänkin, mutta ei uskallettu ottaa, säästetään mieluummin ne rempparahat, kun mistään niin akuutista remontista ei ole kyse.

Samaa ihmettelin minäkin, kun lainaa otettiin... Mies oli opiskelija, mä tosin vakiduunissa keskipalkalla. Takaajia ei tarvittu, kun oli muutama kymppitonni omassa taskussa, muttei kuitenkaan sen enempää vanhaa omaisuutta. Lainaa on vaille 100t ja huomattavasti isompaa summaa tarjottiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:

eikö puolet syntymärikkaista ole hävittäneet perintönsä tai heillä ei ole motivaatiota tehdä mitään? Samalla tavalla tappelevat perinnöistä lehtien palstoilla kuin kuka tahansa?

Ja köyhät eivät useikaan köyhäile, vaan esittävät rikasta. Ostavat uusia vaatteita luottokorteilla ja matkustavat velaksi.

Rikastuneita tunnen joitakin ja heissäkin on monenlaisia. Ei pelksätään öykkäreitä.

Et tunne ketään yhtä tyhmää? Voi venäjä sua. Ottiko mun huumori noin hermoon? Oletko kenties kateellinen lainalla elämäsi rahoittanut, syntymäköyhä katkera yksinhuoltaja?

Voi jösseli. Aika varmaan sammuttaa valot. (Siis sinun.)

tarkoitin sanoa, en ole ennen kuullut mitään noin tyhmää, jota oikein ystävien kanssa yhdessä mietitty.
Olen asuntovelkainen ja syntymäköyhä, mutta meillä on melko pieni laina. En ole yh.
Tuo ei vain vastaa omia kokemuksiani ollenkaan.

Kaikista köyhimmät näyttävät ostelevan oli varaa tai ei. Pakko näyttää, että on varaa uusimpiin vaatteisiin, ja elektroniikkaan, saivat lapset sitten syödä tai ei. Eivät kaikista köyhimmät opiskelijat, yh:t ym köyhäile ollenkaan. Eivät kehu, että on kivaa olla köyhä, vaan yrittävät näyttää rikkailta.

enemmänkin köyhäileviä on sivistyneistössä ja syntymärikkaissa. Korkeakoulutetuissa. Itsetunto koostuu muustakin kuin siitä, on tavaraa.

Ja rikkaat ja heidän lapsensa osaavat tapella rahasta ja tuhlata sitä ja menettää sen ja heissä on ihan yhtä paljon tyhjäntoimittajia kuin ihmisissä keskimäärin. Jollei enemmän.

Nyt tuntuuu ettet sinä ymmärrä misä puhut, oikeasti köyhillä ei ole varaa esittää rikasta. Eihän siihen pystyis millään. Ja miks luulet et ihmiset esittää, ehkä sä elät niin, mut ei kaikki. Tässä ketjussa kukaan ei ole sanonut että elämän sisältö tai itsetunto koostuis siitä et on materiaa, sä nämä ajatukset tänne tuot. Misk se sulle merkitsee niin paljon? On ihmisiä niinkuin toi umbrella ainakin omien sanojensa mukaan, et vaik on rahaa millä mällätä niin se ei ole elämän pääasia. Sulle näyttää olevan, loppujen lpuksi, kun sun kommentteja täällä lukee. Miksi sä koet nää rahakkaat uhkana omalle onnellesi?

Jos köyhimmät eivät ole niitä, jotka esittävät rikasta, sitten en tunne niitä oikeasti köyhiä.
Minä olen aina elänyt tulojeni mukaan, aina pitää olla säästöjä. Ostan vain kun tarvitsen.
En koe rahakkaita uhkana, koskan itselläni on kaikki mitä tarvitsen. Hyvä puoliso, ihanat lapset, okt, hyvä ammatti, jossa viihdyn.

Minusta tuollainen tarmoerkaleen yleistys oli vain todella typerän kuuloista. Syntymärikkaita tosin vähän tunnen, mutta lehtiä lukevana heidän elämänsä tuntuu olevan ihan samanlaista kuin kaikkien muidenkin ihmisten iloineen ja suruineen. Ei raha tai sen poissaolo tee ihmisestä erilaista kuin muista.

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Mä sotken itteni tähän ketjuun kanssa..

Osaisko joku kommentoida jotain seuraavaan.. ?

Avopari rakensi talon, arvo tällä hetkellä noin 140 000 ?.. lainaa on otettu 200 000 ? ja pätkääkään ei ole vielä lyhennetty.. nainen päätti erota ja antaa koko roskan miehen nimiin.. miehen tulot ennen veroja on noin 2500 ?/kk.. heillä on kaksi lasta, jotka asuvat äitinsä kanssa.. miehellä on muitakin lainoja ja osa-maksuja + osa jo tilatuista ja toimitetuista rakennustarvikkeista maksamatta.. voiko tää mies oikeesti saada koko lainan nimiinsä?!

Vieläkin odottelen mielipiteitä.. :wave:

Mikä ettei saisi.... Itse sain 1300?/kk nettotuloilla 100 000? lainan ja mies oli opiskelija jonka tuloiksi laskettiin vain se opintotuki. Kysyivät vaan pankissa että emmekö tosiaan ota enempää...

Kun sitten ero tuli, lainaa oli vielä 70 000?, mies sai sen kokonaan nimiinsä, tuloina pelkästään se opintotuki. Ensin sopivat että se maksaa pelkkiä korkoja kunnes valmistuu, sitten alkaa lyhentää lainaa.

peesaan just- nimimerkkiä. Käsittämätöntä bullshittia ja samoin näyttää minusta, että ne, jotka haluavat näyttää, ovat yleensä köyhimpiä ja huonoiten koulutettuja.
Olen samaa mieltä myös, että mielikin laina järkyttävä yhden normipalkan maksettavaksi (varsinkin kun elätettäviä yhteensä 7) ja itsekin olen aina kotihoidontuesta hoitanut ruokapuolen.

Yhteistyössä