haluan kyllä vielä sen sanoa, että todellakin ihan mun omilla ja miehen rahoilla maksetaan toi laina pois. Ei ole ainakaan tähän päivään asti ketään sponsoria näkynyt..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkuli:mitenköhän sitten käy, jos korot nousee esim 2% tai 5%. Korot on ollut joskus 18% asuntolainoissa ja ne on ihan mahdollisia tulevaisuudessa, vaikka kovasti vakuutellaan...
Kuka olis uskonut kuinka paljon voi sähkön hinta nousta -syynkin voivat sähköyhtiöissä aina keksiä minkä haluavat -Norjan veden korkeus, Ruotsin sateiden vähyys, sähkön tukkuhinnan nousu ym ym.
Myynnissä olevat asunnot on pääasiassa sähkölämmitteisiä. Varmasti lämmityskustannukset niin korkeat...
Tyydymme ehkä asumaan vielä tässä nykyisessä asunnossa ja asuntomme jo maksettu 5 vuoden päästä =)
Maksuajat tuntuvat nykyään olevan 25 tai 30 vuotta. Mielettömän pitkä aika ja korot tosiaan voi nousta. Odotamme itse varmaan asuntojen hintojen romahdusta ja ostamme sitten unelmamme. Tämän voimme ehkä jättää pesämunaksi ja laittaa vaikka vuokralle =)
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja meidän kämppä ei todellakaan ole mikään ihmeellinen luxustalo, ihan perus rivarineliö. Ne maksaa minkä maksaa, ja jos sellaisen haluaa, täytyy kanssa siitä maksaa.
En ymmärrä miksi toisilla verenpaineet nousee kun muut täällä vastaavat ap´n esittämiin kysymyksiin..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on juuri otettu 220te laina. Lyhennys 1100e/kk
Minulla nettotulot 1400e/kk, miehellä 1900e/kk. Lapsilisät 200e.
Asumiskulut kk on n. 200e (mukana myös esim tv lupa)
Eli asumisen jälkeen jää 2200e/kk muuhun.
Liikaa ei ole, mutta pärjätään.
Ja siis huomaatte, ettei mitään suurituloisia olla! Ei lähelläkään "keskipalkkoja".
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on juuri otettu 220te laina. Lyhennys 1100e/kk
Ja siis huomaatte, ettei mitään suurituloisia olla! Ei lähelläkään "keskipalkkoja".
Teidän laina-aika täytyy olla tosi pitkä. Yli 30 vuotta?
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja meidän kämppä ei todellakaan ole mikään ihmeellinen luxustalo, ihan perus rivarineliö. Ne maksaa minkä maksaa, ja jos sellaisen haluaa, täytyy kanssa siitä maksaa.
En ymmärrä miksi toisilla verenpaineet nousee kun muut täällä vastaavat ap´n esittämiin kysymyksiin..
Minulla ei nouse verenpaine jos vastaa ap:n kysymykseen. Ymmärrän hyvin, että monilla on voittoa, kun myy vanhan asunnon, ja on maksanut sitä pois, eli on säästöjä. Ymmärrän, että joillakin ennakkoperintöjä, ja vanhemmat avustavat asunnon ostossa. Ymmärrän, että joillakin on oma yritys, ja ottavat palkan sijasta tulot pääomatuloina, eli maksavat veroa tuskin mitään verrattuna palkkaverotukseen, tai tienaavat siis niin mielettömiä summia, tyyliin ostavat halvalla, myyvät kalliilla, tai tienaavat hyvin, kun on iso firma, työntekijöitä, ja itse käärivät voiton kun muut raatavat.
Minä en kauhistele sitä, että jollakin on 200 000 laina. Se on varmasti monille rikkaille aivan mitätön laina. Otettu ihan huvin vuoksi, koska yrittäjällä tosiaan kannattaa olla lainaa, säästää verotuksessa sitä kin kautta. Suomessakin tuloerot ovat valtavat verrattuna miten ennen oli. Se ei ole monille laina eikä mikään. Ihan naurettava verrattuna monien miljoonatuloihin.
Mutta minua ärsytti se, että väität, että NORMIDUUNIN PALKALLA maksetaan helposti tuota yli 200 000 lainaa ja autolainaa.
Koska ei todellakaan makseta normipalkalla. Joka on 2000- 3500 mielestäni. Sillä ei makseta tuollaista lainaa ja autolainaa 20 vuodessa.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on juuri otettu 220te laina. Lyhennys 1100e/kk
Teidän laina-aika täytyy olla tosi pitkä. Yli 30 vuotta?
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja meidän kämppä ei todellakaan ole mikään ihmeellinen luxustalo, ihan perus rivarineliö. Ne maksaa minkä maksaa, ja jos sellaisen haluaa, täytyy kanssa siitä maksaa.
Minulla ei nouse verenpaine jos vastaa ap:n kysymykseen. Ymmärrän hyvin, että monilla on voittoa, kun myy vanhan asunnon, ja on maksanut sitä pois, eli on säästöjä. Ymmärrän, että joillakin ennakkoperintöjä, ja vanhemmat avustavat asunnon ostossa. Ymmärrän, että joillakin on oma yritys, ja ottavat palkan sijasta tulot pääomatuloina, eli maksavat veroa tuskin mitään verrattuna palkkaverotukseen, tai tienaavat siis niin mielettömiä summia, tyyliin ostavat halvalla, myyvät kalliilla, tai tienaavat hyvin, kun on iso firma, työntekijöitä, ja itse käärivät voiton kun muut raatavat.
Minä en kauhistele sitä, että jollakin on 200 000 laina. Se on varmasti monille rikkaille aivan mitätön laina. Otettu ihan huvin vuoksi, koska yrittäjällä tosiaan kannattaa olla lainaa, säästää verotuksessa sitä kin kautta. Suomessakin tuloerot ovat valtavat verrattuna miten ennen oli. Se ei ole monille laina eikä mikään. Ihan naurettava verrattuna monien miljoonatuloihin.
Mutta minua ärsytti se, että väität, että NORMIDUUNIN PALKALLA maksetaan helposti tuota yli 200 000 lainaa ja autolainaa.
Koska ei todellakaan makseta normipalkalla. Joka on 2000- 3500 mielestäni. Sillä ei makseta tuollaista lainaa ja autolainaa 20 vuodessa.
Mikä on sun mielestä sit normiduuni??
Mun mielestä mies tekee normitöitä, vaikka sattuukin olemaan päällikkötason duunissa. Silti se on ihan normiduunia, mihin on päässyt kokemuksen ja koulutuksen takia, ei siis todellakaan mikään ihmeellinen tuhkimotarina siinä(kään) taustalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
Ja laina ei meilläkään ole Handelssista(Handelssilla piti vähän "uhkailla" kun päätettiin tästä kahden asunnon loukusta =) ) Neuvottelukysymyksiähän noi lainat on.Eikä mun ukko tee normiviikkoa vaan paljon ylitöitä,nimenomaan pyhiä jne.Keskimääränen palkka 16-19e/h riippuen urakoista yms. eikä koulutusta löydy ensinkään,mutta duunarina ollut vuosia! =)
Onhan tämä raskasta välillä,mutta näin meillä kelataan,että mitään ei saa jossei edes yritä! =)
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkuli:mitenköhän sitten käy, jos korot nousee esim 2% tai 5%. Korot on ollut joskus 18% asuntolainoissa ja ne on ihan mahdollisia tulevaisuudessa, vaikka kovasti vakuutellaan...
Kuka olis uskonut kuinka paljon voi sähkön hinta nousta -syynkin voivat sähköyhtiöissä aina keksiä minkä haluavat -Norjan veden korkeus, Ruotsin sateiden vähyys, sähkön tukkuhinnan nousu ym ym.
Myynnissä olevat asunnot on pääasiassa sähkölämmitteisiä. Varmasti lämmityskustannukset niin korkeat...
Tyydymme ehkä asumaan vielä tässä nykyisessä asunnossa ja asuntomme jo maksettu 5 vuoden päästä =)
Maksuajat tuntuvat nykyään olevan 25 tai 30 vuotta. Mielettömän pitkä aika ja korot tosiaan voi nousta. Odotamme itse varmaan asuntojen hintojen romahdusta ja ostamme sitten unelmamme. Tämän voimme ehkä jättää pesämunaksi ja laittaa vaikka vuokralle =)
toihan nyt on ihan typerää tommonen jossittelu. totta kai korot voi nousta, voi ne myös laskea. mut että alkaa odottelemaan vuosikausia hintaromahdusta joka ei ehkä tulekkaan, niin ei siinäkään paljon järkeä ole.
mutta onneksi olkoon melkein maksetusta asunnosta :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkuli:mitenköhän sitten käy, jos korot nousee esim 2% tai 5%. Korot on ollut joskus 18% asuntolainoissa ja ne on ihan mahdollisia tulevaisuudessa, vaikka kovasti vakuutellaan...
toihan nyt on ihan typerää tommonen jossittelu. totta kai korot voi nousta, voi ne myös laskea. mut että alkaa odottelemaan vuosikausia hintaromahdusta joka ei ehkä tulekkaan, niin ei siinäkään paljon järkeä ole.
mutta onneksi olkoon melkein maksetusta asunnosta :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkuli:mitenköhän sitten käy, jos korot nousee esim 2% tai 5%. Korot on ollut joskus 18% asuntolainoissa ja ne on ihan mahdollisia tulevaisuudessa, vaikka kovasti vakuutellaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
Ja laina ei meilläkään ole Handelssista(Handelssilla piti vähän "uhkailla" kun päätettiin tästä kahden asunnon loukusta =) ) Neuvottelukysymyksiähän noi lainat on.Eikä mun ukko tee normiviikkoa vaan paljon ylitöitä,nimenomaan pyhiä jne.Keskimääränen palkka 16-19e/h riippuen urakoista yms. eikä koulutusta löydy ensinkään,mutta duunarina ollut vuosia! =)
Onhan tämä raskasta välillä,mutta näin meillä kelataan,että mitään ei saa jossei edes yritä! =)
Varo, nyt sut lynkataan täällä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
Mää luulen kans!..alkaa jo pelottaa!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:On varmaan joillekin nyt epäselvää nämä talousasiat.
Ajatelkaa kun ottaa lainaa vaikka 500 000? ja rakentaa talon sillä, sitten jos tulee vaikeuksia maksaa se laina kun talo on valmis.. Niin voi myydä sen talon ja tuurilla arvo on noussut.
Riski siinä on, mut oikeasti viime vuosina on hankkinut tuolla hommalla.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:On varmaan joillekin nyt epäselvää nämä talousasiat.
Ajatelkaa kun ottaa lainaa vaikka 500 000? ja rakentaa talon sillä, sitten jos tulee vaikeuksia maksaa se laina kun talo on valmis.. Niin voi myydä sen talon ja tuurilla arvo on noussut.
Onkohan tää nyt kamalan vaikea ymmärtää. Mun mies on rakennusalan yrittäjä, rakentaa taloja elääkseen ja osaa myös hieman matematiikkaa. Rakennettu talo on aina edullisempi kuin sen myyntihinta, niin se vain menee. Vaikka sen rakennuttaisi. Itse rakensimme hartiavoimin kaiken itse, siksi tuleva voitto on 130 000?, mikä riski siinä silloin on? Voitto on mielestäni aika kohtuullinen. Ja tällä alueella talot menevät kuin kuumille kiville, meiltä ollaan koko ajan ostamassa tätä taloa, ihan oikeasti tarjouksia satelee jatkuvasti vaikka emme vielä ole edes myymässä.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
En nyt lynkkaa. Toivon vain, että miehesi on yhtä iloinen kuin sinä. Huh. Kamala laina noin huonolla palkalla.
Mutta ehkä teillä myös muita tuloja, jos tosiaan huvittelet omat tukesi, etkä maksa esim. ruokia niistä, kuten itse olen aina tehnyt. Muuten ei normipalkka olisi koskaan riittänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:On varmaan joillekin nyt epäselvää nämä talousasiat.
Onkohan tää nyt kamalan vaikea ymmärtää. Mun mies on rakennusalan yrittäjä, rakentaa taloja elääkseen ja osaa myös hieman matematiikkaa. Rakennettu talo on aina edullisempi kuin sen myyntihinta, niin se vain menee. Vaikka sen rakennuttaisi. Itse rakensimme hartiavoimin kaiken itse, siksi tuleva voitto on 130 000?, mikä riski siinä silloin on? Voitto on mielestäni aika kohtuullinen. Ja tällä alueella talot menevät kuin kuumille kiville, meiltä ollaan koko ajan ostamassa tätä taloa, ihan oikeasti tarjouksia satelee jatkuvasti vaikka emme vielä ole edes myymässä.
höpöhöpö. Rakennetun talon myyntihinta ei ole automaattisesti kalliimpi kuin sen rakennuttaminen. Siihen myyntihintaan vaikuttaa ainoastaan se, paljonko ostaja siitä haluaa maksaa, joka taas on tähän saakka riippunut lähes ainoastaan sijainnista. Sijainnista sijainnista ja sijainnista.
Perähikiällä talon rakennuttaminen voi olla hyvin paljon kalliimpaa kuin hinta, jonka siitä saisi sen myydessään.
Älä puhu asioista, joista et mtään tiedä.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
Mää luulen kans!..alkaa jo pelottaa!![]()
No tosiaan, meillä oli vain 160 000?:n talolaina ja mut ensinnäkin lokeroitiin varakkaaksi ellei jopa rikkaaksi ja seuraavaksi siis jo leuhkin täällä rikkauksillani jne. Eli hui, mitä sulla viel on edessä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
En nyt lynkkaa. Toivon vain, että miehesi on yhtä iloinen kuin sinä. Huh. Kamala laina noin huonolla palkalla.
Mutta ehkä teillä myös muita tuloja, jos tosiaan huvittelet omat tukesi, etkä maksa esim. ruokia niistä, kuten itse olen aina tehnyt. Muuten ei normipalkka olisi koskaan riittänyt.
Ihan kuinka vaan,meille ei lasten vaatteet ja harrastukset ym.ole kuitenkaan mitään HUVITTELUA!
Ja kyllä nimenomaan ukkoni halusi näin ja on ihan onnellinenkin!Tai ainakin nämä viimoset 11 vuotta! =)
Järkytämpä maailmaasi vielä kertomalla ettei mulla ole ikinä ollut luottotiedot kunnossa!Koska 18v täytettyäni tyhmänä menin takaamaan äitini lainoja!!Eikä miehellänikään ole ollut luottotiedot kunnossa kuin viimiset 7v!! =)
Mutta katsos,kun on elänyt köyhää elämää ja tietää mitä se on niin uskaltaa ottaa riskejä,tietäen että tää perhe kuitenkin kestää vaikka mitkä olot!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Meillä on tällä hetkellä 300 000e asuntolainaa kahdesta kämpästä eli kahden asunnon loukussa ollaan.Minä kotona mukuloitten kanssa ja odotan viidettä,ukko tehtaalla töissä.Mun kotihoidontuista tai lapsilisistä ei mene senttiäkään lainoihin eli ukko hoitaa palkastaan,kuten myös maksaa elämisen jne. noi mun tuet menee lasten harrastuksiin,vaatteisiin yms.
Ihan kuinka vaan,meille ei lasten vaatteet ja harrastukset ym.ole kuitenkaan mitään HUVITTELUA!
Ja kyllä nimenomaan ukkoni halusi näin ja on ihan onnellinenkin!Tai ainakin nämä viimoset 11 vuotta! =)
Järkytämpä maailmaasi vielä kertomalla ettei mulla ole ikinä ollut luottotiedot kunnossa!Koska 18v täytettyäni tyhmänä menin takaamaan äitini lainoja!!Eikä miehellänikään ole ollut luottotiedot kunnossa kuin viimiset 7v!! =)
Mutta katsos,kun on elänyt köyhää elämää ja tietää mitä se on niin uskaltaa ottaa riskejä,tietäen että tää perhe kuitenkin kestää vaikka mitkä olot!![]()
Hmmm. Mielenkiintoinen näkökulma. Moni köyhää elämää viettänyt ja toisten lainoja maksellut taas ajattelee ihan päinvastoin. Ei halua tieten tahtoen ottaa huvikseen kahden asunnon lainoja maksettavakseen pienillä tuloilla.