Miten teillä vauvat nukkuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oma sänky, perhepeti? Vanhempien huone, oma huone? Jotain muuta?

Mitkä näet omat systeemisi etuina/miinuspuolina?

Meillä vauva nukkuu omassa huoneessa ja omassa sängyssä, mahdammekohan olla ihan kummajaisia...?

vauva nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä. melko kova homma olis kuunnella ja sännätä hakemaan jos omassa huoneessa nukkuis ja kolmekin kertaa yöllä herää.. alusta asti on nukkunu omassa sängyssä, poikkeuksena muutamia öitä kun heräili mahdottoman useasti, jätin aamuyöstä viereen nukkumaan, jotta helpompi tissille kun väsytti itseäkin.

Vauva on kohta 4kk, nukutaan perhepedissä. Etuna se, että saa olla meitä lähellä ja mun on helppo imettää. Haittaa se, että mun on joskus vaikea nukahtaa, jos vauva on tissillä, nukahdan vasta kun imetys loppuu. Keskellä yötä nukahdan paremmin imetysten aikana...Haittaa myös se, että vauva on melko herkkäuninen ja herää tosi usein syömäään. :kieh:

Meillä lapset ovat nukkuneet vauva- ajan aina vieressä. Etuna se, ettei tarvinnut virallisesti herätä imettämään, senkun heitti tissin suuhun ja jatkoin unia. Sain myös itse paremmin nukuttua kun vauva oli vieressä.

haittoja ehkä se, että miestä on häirinnyt vauvan jo vähän kasvettua se potkiminen ja pyöriminen :saint: Niin ja siis "vauva" on nyt 4,5 -v, nukkuu edelleen, välillä meidän vieressä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
vauva nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä. melko kova homma olis kuunnella ja sännätä hakemaan jos omassa huoneessa nukkuis ja kolmekin kertaa yöllä herää.. alusta asti on nukkunu omassa sängyssä, poikkeuksena muutamia öitä kun heräili mahdottoman useasti, jätin aamuyöstä viereen nukkumaan, jotta helpompi tissille kun väsytti itseäkin.

Meillä nukkuu eri huoneessa ja herää usein kolme kertaa yössä:) ja minusta se on vähän, kun ennen heräs 10-15kertaa yössä kun nukuttiin perhepedissä ja samassa huoneessa:D Tosin meilla on 1v 2kk lapsi.

Meillä vauva/taapero 1v 1kk nukkunut omassa sängyssä 9 kk, siitä sitten siirtyi viereen (alkoi kun oli kipeä, ja päätti, että en menekään omaan sänkyyn enää).
+ Ei herää yöllä kertaakaan
+ ihanaa olla yölläkin lähellä
- on ahdasta
- jos on ottanut illalla siiderin, en uskalla nukkua vieressä ja näin ollen yöllä vauva herää pinniksestä ja kinuaa viereen

Vauva pian 10kk ja nukkuu siskojensa kanssa samassa huoneessa. Heräilee vielä yleensä kerran yössä, välillä ei ollenkaan. Nyt 2vko ollut nukkumisjärjestely tämä, ennen nukkui pinniksessä meidän sängyn vieressä.

Vauva (6kk) siirrettiin n. 5kk ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan, nukkuvat nyt veljensä kanssa samassa huoneessa, tosin isompi kömpii lähes joka yö meidän välii, mut vauva nukkuu hienosti 21-22 menee nukkumaan ja heräilee aamusta 8 aikoihin..

Meillä nukkui muutaman ekan kuukauden äitiyspakkauksen kopassa olkkarissa, kun piti niin kovaa meteliä unissaan, etten olis saanut muuten nukuttua ikinä... Sitten siirtyi omaan sänkyyn meidän huoneeseen ja nukkuu siellä vieläkin, ikää 1 v 4 kk. Kohta muutetaan ja sitten siirretään omaan huoneeseen, kun semmoiseen on mahdollisuus.

Vastasyntyneenä nukuttiin perhepedissä. 3-4kk iässä alettin opetella omaan sänkyyn. Nyt nukkuu vaunukopassa sänkymme jalkopäässä. Hyvä järjestely: ei ole liian kaukana herätessään, ja minä saan nukkua miehen sylissä. (:
Joinain öinä otetaan viereen jos ei meinaa enää nukahtaa omaan petiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä vauva nukkuu omassa huoneessa ja omassa sängyssä, mahdammekohan olla ihan kummajaisia...?

Ette ole kummajaisia :) meillä myös vauva nukkui omassa huoneessa, oli niin huono nukkumaan jos joutui nukkumaan samassa huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ette ole kummajaisia :) meillä myös vauva nukkui omassa huoneessa, oli niin huono nukkumaan jos joutui nukkumaan samassa huoneessa.

Meillä esikoisen kanssa sama homma, perhepedissä tai sivuvaunussa heräsi 5-15 krt joka yö, omassa huoneessa alkoi nukkua täydet yöt heti.

Mulla on herkkäunisia vauvoja, nyt ollaan 8kk:n ikäisen kuopuksen kanssa vissiin viimein löydetty malli joka toimii :D Tähän asti hän on nukkunut perhepedissä ja herännyt kans sen miljoona kertaa yössä. Omaan huoneeseenkin kokeiltiin jossain vaiheessa, mutta siitä ei tullut yhtään mitään. Lempeällä unikoululla totutettiin nyt nukkumaan sivuvaunussa - päästävedettävä sänky meidän sängyn kyljessä - ja viimeinkin näyttäis yöt rauhoittuneen! Huh, johan tässä on taas valvottukin.

meillä kaikki nukkunu perhepedissä kunnes yösyötöt on loppuneet. Kuopus on nyt kuukauden vanha ja nukkuu niinikään mun vieressäni, herää 2-3 kertaa yön aikana syömään, muuten nukkuu. varsinki tää kuopus on ollu sellainen että ei nuku yhtään jos ei ole vieressä. se nukkuu parhaiten kainalossa, omassa sängyssä herää puolen tunnin välein ja haluaa tissille koska kaipaa läheisyyttä niin kovasti. Ja itse oon myös sellainen et jos mun pitäis laittaa vauva nukkumaan omaan huoneeseen omaan sänkyyn niin jäis mulla nukkumatta, en sais unta...

Ette.

Meillä esikoinen oli superherkkäuninen ja kenenkään nukkumisesta ei tullut mtn ennenkuin siirtyi omaan sänkyyn omaan huoneeseen.

Kuopus nukkui aluksi omassa sängyssä, sitten jonkun aikaa mun vieressäni ja lopulta imetyksen loputtua siskon kanssa samassa huoneessa omassa sängyssä.

Minua on ärsyttänyt kun jotkut vakaumukselliset perhepetikannattajat ovat kauhistelleet ja varoitelleet että lapsi saa traumoja yksin nukkumisesta... Tuntuu että perhepeti olisi se ainoa ja oikea vaihtoehto, usein ollaan liiankin fanaattisia. Mitä enemmän ihmisellä lapsia niin sitä helpommin tuntuu unohtuvat se fakta että lapset OIKEASTI ovat ERILAISIA. Se mikä sopii toisille, ei sovi toisille vältti lainkaan.

Maassa maana tavalla.

Yhteistyössä