MIten teillä nukutaan?

Bubblemachine

Jäsen
19.04.2011
631
17
18
Eli pinoa siitä miten teillä nukutaan? Lapsiperheitä meinaten ;) Vauva omassa sängyssä? Perhepeti? Miten yöheräämiset?

Meillä vauva nyt omassa sängyssä samassa huoneessa, yöllä herää 1-2 kertaa tissiille jolloin otan hetkeksi viereen. Ennen nukkui pinnasängyssä jossa laita poistettu ihan sänkymme vieressä "perhepedissä". Nyt ekan yön nukkui omassa sängyssä ja heräsi viidelta syömään :) Ja vauva siis 6kk.

Meillä nukutaan huonosti perhepedissä. Vauva 7kk heräilee vähän väliä. Kokeiltu on nukuttaa omaan sänkyyn,tuloksena se,että unet vielä levottomammat ja katkonaisemmat. Liikkumaan opettelee tuo vauva,että se varmaan rikkoo noita öitä.

Perhepeti oli meille vauva-aikana paras ratkaisu. Itseasiassa lapsi nukkui vieressäni (olin yh) yli 3-vuotiaaksi.
Omaan sänkyyn lapsi siirtyi kun aloin seurustella ja uumoilin, että yhteen muutto on edessä.

Edelleenkin 5-vuotiaana lapsi kipittää joka yö kainaloon. Eikä minua haittaa.

Kaikki samassa huoneessa. 2v omassa sängyssään puoleen yöhön asti, mistä se sitten kömpii meidän väliin joka ikinen yö :) Ja vauva sivuvaunussa, pinniksessä, josta poistettu yksi laita.
Näin siis menyt tähän asti, viikonloppuna muutto uuteen isompaan kotiin ja tarkotus olis yrittää saada tota 2-vuotiasta omaan huoneeseen.

Meillä nukutaan nykyisin huonosti. Vauva,noin 5kk, nukkui ennen omassa sängyssään parisängyn vieressä ja heräsi syömään kerran-kaksi yössä. Nyt melskaa ja pyörii ja viuhtoo eikä ole omassa sängyssään yli tuntia. Syö ainakin neljä kertaa yöllä. Kikattelee ja läpsii äitiä. Herää keskellä yötä juttelemaan ja yrittää seurustella. Pari viikkoa ollaan nukuttu perhepedissä ja tilanne on rauhoittunut hieman. Ei kerkeä herätä samalla tavalla kuin omassa sängyssään ja uudelleen nukahtaminen on helpompaa.

Sängyssä on tosiaan tungosta, koska siellä nukkuu aika usein myös noin 3-vuotias isoveli. On alkanut pelkäämään kaikkea, siirsimme pojan sängyn makkariimme raskausaikana, koska muuten sain rampata kaikki yöt lohduttamassa poikaa, joka heräili yli kymmenen kertaa yössä. Hetken nukkui omassa sängyssään huoneessamme hyvin, mutta nyt on alkanut tulemaan isän kainaloon lähes joka yö. Välillä isä palauttaa lapsen takaisin omaan sänkyyn, mutta viime aikoina olemme olleet kaikki niin väsyneitä, että olemme antaneet isommankin jäädä sänkyyn. Ja siellä sitten maataan kuin sardiinit purkissa. Juhannuksesta alkaa miehen kesäloma ja sitten viimeistään puutumme tähän nukkumisasiaan, ollaan tosi väsyjä koko porukka.

Poika nukkuu omassa huoneessa omassa sängyssään, siirrettiin sinne n.7kk ikäisenä kun yöt meni levottomaks kun heräili meidän kuorsaukseen ja pyörimiseen, joskus nukkuu yön ilman mitään, joskus täytyy käydä tutittaa kerran tai pari..

Meillä nukutaan mitä parhaiten tällä hetkellä! Lapsi vajaa 2-vuotta nukkuu "perhepedissä" minun vieressä. Ollaan lukemattomat kerrat yritetty siirtää omaan sänkyyn, mut se on yhtä hulinaa. Nukkukoon vieressä sitten, jos saa siinä parhaiten unta. Mies nukkuu teoriassa meidän kanssa, mutta käytännössä siirtyy usein jossain vaiheessa patjalle (joka on makuuhuoneessa).
4-vuotias lapsi nukkuu hienosti omassa huoneessaan omassa sängyssä.

Nukutaan kaikki yhes koos. Ensin reunassa mies, sitten vauva (9kk), minä ja seinän vieressä esikoinen (3v.). Vauva syö jos haluaa, siinähän mä olen tisseineni vieressä. Kelloa en katso, enkä kertoja laske, en yleensä vaivaudu heräämään itse jos/kun vauva syö.

Taisi olla että 3 veehen nukku meidän huoneessa omassa sängyssään ja sitten oma huone. Jos oltaisi vaihettu aikasemmin, niin ois takuulla tullut kuitenkin sieltä pois meidän sänkyyn nukkuu. Nyt tyttö melkee 7 ja sillo tällö nukkuu meidän kanssa...Jos sairaana niin aina saa nukkuu meidän kanssa jos haluaa...Tytöllä kerrossänky joten turhaa häntä siellä pitää jos meinaa oksutkin lentää....

Yhteistyössä