Miten teillä hoituu taloudenhoito (laskut maksuun jne.)? Onko homma hallinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies maksaa meillä kaikki laskut, ei ainakaan ole karhuja tullut tai sähköjä katkaistu eli kait se on ne ajallaan hoitanut. Meillä on omat tilit ja jako menee niin että mies maksaa kaiken mitä tulee postilaatikosta ja mä sen mitä menee suusta sisälle

Yhteiset rahat, eri tilit.

Minä kun olen kotona päivät niin availen laskut, naputtelen ne nettipankkiin ja maksan pois. Maksan tasapuolisesti molempien tililtä menot. Ihan hanskassa on hommat, tosin mies ei juurikaan tiedän meidän talousasioista mitään... näkee toki paljon rahaa on tilillä kun käy automaatilla jne. mutta ei kyllä tosiaan tietäis jos jättäisin kaikki laskut maksamatta ja tuhlaisin rahat johonkin muuhun! (tokikaan tapanani ei ole tehdän noin, mutta kun täälläkin ollu juttua naisista jotka ei tiedä yhtään missä mennään niin on niitä miehiäkin. Meillä ukolla ei vaan kiinnosta kun hommat hoituu näinkin) Ei edes tiedä omaa nettipankkitunnustaan:/

mulla tulee itseasiassa kaikki laskut kuun puolenvälin jälkeen,niin että eräpäivä osuu hyvin kuun vikaan päivään,tai sitten sovin kys. firman kanssa että maksan silloin.
eli kaikki tulee maksettua siinä samalla.
esim. vuokran,lainanlyhennykset yms. olen laittanu menemään suoravelotuksena niin ei tarvii niitä miettiä.
sitten ostan yleensä kk ruuat pojalle ja täytän pakkasen lihoilla tms. niin ei tarvitse kaupassa juosta muuta kun hakemassa maitoa ja paskapaperia

Hallinnassa on. Muutaman kerran kuussa makselen laskut pois ja yleensä miehen tililtä, johon mullakin on käyttöoikeus. Oon kotihoidontuella ite, joten en hurjia summia tienaa ja "mun" rahat meneekin yleensä ruokaan yms.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
laskut jaetaan varojen mukaan.. en jaksais lähtee leikkiin millään ylimääräisillä tileillä.

se maksaa kellä on rahaa.

Näin meilläkin. Asuntolainalle on erillinen tili, johon laitamme molemmat tietyn summan rahaa, jotta siellä aina on lyhennysten määrä. Muuten maksetaan suht vuorotellen isot maksut, muuten se kenelle asia kuuluu (omat lehdet itse jne). Tällähetkellä kun minä olen kotona lasten kanssa mies maksaa suurimman osan esim. tv-, sähkö- ja automaksuista.

Laitetaan nettotuloista 3/4 yhteiselle tilille (esim. 750e tonnista), josta maksetaan laina ja yhteiset menot. Omalta tililtä maksamme omat menot, vaatteet, lehdet jne.

Toimii todella hyvin. Mies maksaa tällä hetkellä tietenkin prosentuaalisesti enemmän, kun tienaa vähän enemmän, mutta kunhan menen kokopäivätöihin, niin sitten minä tienaan ja myös maksan enemmän. Meillä jää tilille rahaa makaamaan, mutta vanha talo syö sitten remontissa ne jossain vaiheessa.

Tämä mielestäni reilua varsinkin silloin, jos toinen tienaa paljon enemmän. Ja tilille yli jäävät rahat ovat tietenkin yhteisiä. Muuten käy niin että vähemmän tienaava puoliso on koko ajan pa ja vain toinen kartuttaa omaisuuttaan

Meillä on yhteinen taloustili, jolta menevät lainanlyhennykset, sähkö ja muut talouskulut. Ruoan maksan yleensä minä, kun minä siellä kaupassa käynkin.
Yhteiselle tilille laitetaan aina tietty osuus palkasta, niin ei tule mitään yllätyksiä.
Aiemmin lainanlyhennykset meni miehen tililtä ja se oli aika rasittavaa, kun piti aina pitää huolta että siellä varmasti on sitä rahaa tarpeeksi lyhennyspäivänä, mies kun ei pahemmin mieti riittääkö rahat vai ei, jos tilillä on rahaa se hyvinkin saattaa ne käyttää.

Meillä on yhteinen tili, jolle siirretään kuukausittain sovittu summa molemmat omilta tileiltämme. Tuolta yhteiseltä sitten menee suoraveloituksena laskut ja lainat.

Meillä menee osakkeiden tuotot sekä vuokralaiselta saatava vuokra yhdelle tilille josta sitten kerran kuussa laskut maksetaan..
Lisäksi siirretään joka kuukausi ns talo tilille rahaa sieltää
Jos vaikka joskus tulee vesivahinkoa tms..

Hyvin sujuu. Yhteinen elämä mutta omat rahat ja velat. Kumpikin maksaa omalla nimellään tulevat laskut. Joskus siivoojan laskua pallotellaan ja mietitään kumpi on maksanut vähemmän yhteisiä laskuja tai esim lapsen tavaroita. Vuorotellen maksetaan kaupassa. Kumpikin vastaa että oma talous on ok ja rahaa on yhteisiin asioihin. Jos haluaa ostaa jotain kallista ja toisen mukaan maksamaan sitä niin kannattaa neuvotella etukäteen tai varautua maksamaan se kokonaan itse...

Meillä yhteinen tili, mä hoidan yleensä laskut, mutta ne maksetaan kumman rahoista hyvänsä. Säästöön käydään nyt sitten laittamaan kun minäkin töihin menen. Eli on varaa laittaa. Meinasin kyllä että laitan ns. ruokarahat eri tilille, jotta on sitten sitä rahaa jolla ostaa sitä ruokaa.

Yhteistyössä