Miten teillä hoituu taloudenhoito (laskut maksuun jne.)? Onko homma hallinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Meillä tilipäivänä laitetaan siirretään yhteiselle taloustilille summa, joka koostuu tulevien sähkölaskujen, vakuutusten jne. yhteisestä kuukausisummasta. On sitten jemmassa kun itse lasku tulee. Myös erääntyvät laskut laitetaan maksuun. Loput meneekin sitten ruokaan jne. Homma pelaa ja yllätyksiä ei tule.

Meillä kumpikin maksaa omilta tileiltään omat henk koht menonsa, kotiin liittyvät maksetaan tililtä, jolta hoituu laina, jolle kuukausittain laitetaan rahaa siinä määrin kuin minkäkin kuukauden tili antaa myöten. Suoraveloitusta mahdollisimman paljon.

Hallinassa hyvinkin. Laskuille on sovittu eräpäivät miehen tilipäivän mukaan ja kun tilipäivä koittanee (kerran kuussa) maksetaan KAIKKI laskut pois jotka kerätään kansioon pitkin kuuta...

meillä myös nii et sen tililtä maksetaan mis on rahaa... ts. meillä on aikaslailla yhteiset rahat.. ja yleens heti maksetaan ku laskuja tulee, ettei sit vaa jää maksamatta.. joka kuukausi menee myös muutama satanen säästöö, et jos nii tiukkaa tulee et ei oo mistä maksaa, nii sieltä sit voip ottaa... mut eipä oo viel sellast tilannetta tullu!

Mie maksan omat laskuni, ukko omansa, yhteiset lainat on p**rsmerkattu ja kumpikin maksaa oman osuutensa itse omalta tililtään. Talon yleiset laskut maksetaan yhteiseltä tililtä.

Meillä myös käytössä ns. taloustili, jonne laitan aina palkkapäivänä vakiosumman rahaa. Sieltä maksetaan vakuutukset ja asumiskulut. Molemmat maksaa omat henk. koht menonsa ja ruoat ostetaan suurin piirtein puoliksi. Hyvin toimii homma =)

Meillä yhteinen tili, johon tulee kaikki rahat mitä meille yleensäkkään tulee. Tililtä maksetaan laskut, ruuat ym. juoksevat menot ja sit on toinen tili mihin pyritään laittamaan joka kuukausi pahan päivän varalle/yllättäviin menoihin rahaa, n. 100-200 euroa kuussa. Ja minä hoidan yhteiseltä tililtä kaikki meidän perheen laskut.

Maksetut ja maksamattomat omissa kansioissaan. Sieltä sitten makselen ne meidän yhteiseltä tililtä, kun rahaa jommalle kummalle tulee. (En ole hirveän tarkka eräpäivästä :ashamed: )
Muoks. Ja sitten on ns.säästötili, jonne pyritään aina jotain tallettamaan isompia ostoja varten.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Hallinassa hyvinkin. Laskuille on sovittu eräpäivät miehen tilipäivän mukaan ja kun tilipäivä koittanee (kerran kuussa) maksetaan KAIKKI laskut pois jotka kerätään kansioon pitkin kuuta...

meillä sama homma 2 kertaa kuussa, kummallakin tilipäivät 15. ja vika päivä. Huomioidaan myös laskut, jotka tulevat harvemmin eli vakuutukset, tv-lupa ja sähkö. yllätyksiä ei tule

Hyvin on hallinnassa. Molemmilla on eri tilit, joilta maksetaan laskuja sen mukaan kummalla on enemmän rahaa. Mies tienaa, hän siis maksaa suurimmat laskut sekä asumisen omalta tililtään ja minä hoidan pienemmät laskut sekä suurimman osan ruokaostoksista omalta tililtäni.
Hyvin toimii, ei olla ikinä raha-asioista riidelty.

Ei.Mun on aina katottava ne, jotka on pakko maksasa ja muut jätettävä seuraavaan kertaan...
Liian suuret menot-liian pienet tulot.
Näin on joutunu tekee sen jälkeen ku jouduin jäämään töistä pois ja vielä ukkoki läks joten... :attn:

Laskut maksetaan samana päivänä kun laatikosta tulevat, ei mitään hätää niissä. Mies maksaa asuntolainan, ruoat, ja autojen tankkaukset. Minä maksan muutaman hassun lehti, tai puhelinlaskun jos omat "hurjat" tuloni riittää ;)

Kaikki siis hallinnassa =)

Minä maksan lähes kaikki laskut + lainan yhteiseltä tililtä mihin mies hankkii rahat. Omalta tililtäni maksan aina mahdollisuuksien mukaan. Ja kunhan töihin joskus palailen osallistun huomattavasti enempi maksuihin mitä nyt.

Meillä laskut maksetaan aina heti, kun ne tulevat (tai viimeistään seuraavana päivänä). Se maksaa, joka jaksaa avata nettipankin. Emme katso, kumpi maksaa mitäkin, vaikka meillä ei ole yhteisiä rahoja tai tilejä.

Maksan sitä mukaan kun niitä tulee.Jomman kumman tililtä.
Taloustiliä tms ei ole vaan omat tilit molemmilla.
Omat kulut maksetaan pankkikortilla joten niistä sen enempiä lukua toiselle pidetä.

Yhteistyössä