Miten te täydelliset äidit teette tässä tilanteessa melkein 2v kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Surullinen huutaja
  • Ensimmäinen viesti
tossusankareita kaikki tyyni
Alkuperäinen kirjoittaja khg:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Laita lapsi itse siivoamaan sotkunsa ja hiekkalaatikolle ei ole asiaa vähään aikaan, jospa se lapsi unohtais sen heittelyn.
Joskus lapsi alkaa kiusaamaan tahallaan äitiä asioista, joista joutuu huomauttamaan lapselle usein. Lapsi alkaa pompottamaan äitiä, kun huomaa miten äidiltä palaa käämit ja se on lapsen oma hauska leikki. Kierre pitää katkaista jotenkin.
Mutta mä en tajua miten? Siis tätä on havaittavissa, semmosta tahallaan ärsyttämistä.
Ja sitä huomion hakemista. Mutta miksi, tuo saa tosi paljon huomiota muutenkin.
Onks lapsi väsynyt, onko sillä kuuma tai muusta syystä huonolla tuulella? Ihan samoin itsekin saattaa silloin heittäytyä "lapseksi" ja alkaa nalkuttaa tai muuten haastaa riitaa miehen kanssa. :D

Mutta tossa tilanteessa ei itse pidä alentua lapsen tasolle ja tehdä siten toisen ärsyttämisestä leikin.
Jee syyhän löytyy juuri noista aina jonku mielestä :) Ilmankos lapset kiukuttelee turhasta ku vanhemmat on ihan lapsia
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja opetettu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Laita lapsi itse siivoamaan sotkunsa ja hiekkalaatikolle ei ole asiaa vähään aikaan, jospa se lapsi unohtais sen heittelyn.
Joskus lapsi alkaa kiusaamaan tahallaan äitiä asioista, joista joutuu huomauttamaan lapselle usein. Lapsi alkaa pompottamaan äitiä, kun huomaa miten äidiltä palaa käämit ja se on lapsen oma hauska leikki. Kierre pitää katkaista jotenkin.
Mutta mä en tajua miten? Siis tätä on havaittavissa, semmosta tahallaan ärsyttämistä.
Ja sitä huomion hakemista. Mutta miksi, tuo saa tosi paljon huomiota muutenkin.
Juuri siksi että huomioit kaiken ja varmasti myös naureskellen ja ylpeillen myös hölmöissä asioissa. Ne on vain yllykkeitä teoille. Lapsi on tottunut saamaan aina huomion kun haluaa ja jos joku kerta ei heti siinä samassa huomioi niin sit temppuillaan. Itse opetettua
:( miten mä sitten pääsen tästä noidankehästä?
Mä kun luulin että lasta pitää huomioida, eikä aina työntää syrjään.
 
yks kokeilun arvoinen keino
Älä huomio lapsen kiusantekoa. Annat vaikka vesien olla lattialla, muttet huomio ko. käytöstä mitenkään. Kyllä se luovuttaa kun ei siten huomioo saakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks kokeilun arvoinen keino:
Älä huomio lapsen kiusantekoa. Annat vaikka vesien olla lattialla, muttet huomio ko. käytöstä mitenkään. Kyllä se luovuttaa kun ei siten huomioo saakaan.
Aina näin ei voi toimia. Jos vaikka vahingoittaa käytöksellään muita.
 
äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Laita lapsi itse siivoamaan sotkunsa ja hiekkalaatikolle ei ole asiaa vähään aikaan, jospa se lapsi unohtais sen heittelyn.
Joskus lapsi alkaa kiusaamaan tahallaan äitiä asioista, joista joutuu huomauttamaan lapselle usein. Lapsi alkaa pompottamaan äitiä, kun huomaa miten äidiltä palaa käämit ja se on lapsen oma hauska leikki. Kierre pitää katkaista jotenkin.
Mutta mä en tajua miten? Siis tätä on havaittavissa, semmosta tahallaan ärsyttämistä.
Ja sitä huomion hakemista. Mutta miksi, tuo saa tosi paljon huomiota muutenkin.

Mieti miten itse toimit lapsen ollessa "ilkeä". Mieti omat eleesi, ilmeesi , sanasi lapselle, tekosi jne. Ja seuraavaksi teetkin ihan toisella tapaa eli muutat omaa tapaasi toimia. Ja kun lapsi joutuu rätillä vedet kuivaamaan, se ei olekaan kivaa ja toivon mukaan lopettaa.
Tietysti voi käydä niinkin, kun lapsi hoksaa saavansa lisää huomioita siivouksen myötä, alkaa sen vuoksi kaadella uudelleen.
Toinen konsti on jättää lapsi huomiotta, kun toimii väärin. Eli itse taas muutat omaa käytöstäsi ja ohjaat esim. hiekkalaatikolla lapsen sanattomasti pois muuhun toimintaan ja kaadellessa vesiä et sano lapselle mitään vaan äänettömästi korjaat jäljet itse...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja khg:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Laita lapsi itse siivoamaan sotkunsa ja hiekkalaatikolle ei ole asiaa vähään aikaan, jospa se lapsi unohtais sen heittelyn.
Joskus lapsi alkaa kiusaamaan tahallaan äitiä asioista, joista joutuu huomauttamaan lapselle usein. Lapsi alkaa pompottamaan äitiä, kun huomaa miten äidiltä palaa käämit ja se on lapsen oma hauska leikki. Kierre pitää katkaista jotenkin.
Mutta mä en tajua miten? Siis tätä on havaittavissa, semmosta tahallaan ärsyttämistä.
Ja sitä huomion hakemista. Mutta miksi, tuo saa tosi paljon huomiota muutenkin.
Onks lapsi väsynyt, onko sillä kuuma tai muusta syystä huonolla tuulella? Ihan samoin itsekin saattaa silloin heittäytyä "lapseksi" ja alkaa nalkuttaa tai muuten haastaa riitaa miehen kanssa. :D

Mutta tossa tilanteessa ei itse pidä alentua lapsen tasolle ja tehdä siten toisen ärsyttämisestä leikin.
No saattaa ollakkin vaikka väsynyt, mutta tekee tuota kyllä ihan virkeenäkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjaton pyykkivuori:
Ei tollanen pelleileminen lapselta oo mistään kotosin. Jos ei uskota, niin muki pois ja olkoon ilman. Kyllä hän sitten varmasti juo kunnolla ja nätisti kun on jano.
Nojoo, ei paljon auta kun siinä vaiheessa kun olen ottanut heti veke, niin seuraalla kerralla ei tehdä muuta kun kipataan ympäri heti kättelyssä.
Siis ettei ehdi kyllä aina ees ottamaan veke mukia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yks kokeilun arvoinen keino:
Älä huomio lapsen kiusantekoa. Annat vaikka vesien olla lattialla, muttet huomio ko. käytöstä mitenkään. Kyllä se luovuttaa kun ei siten huomioo saakaan.
Joo veden jätänkin, mutta maitoja en tällä helteellä. Samoin jos tekee kiusaa muille tai heittelee sitä hiekkaa tms. niin en mä voi huomiotta jättää. Johan mä saan paskan äidin leiman kun en tommosta huomioi.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Ja mulla kyllä päivittäin meneekin hermot tuon lapsen kanssa. Usein tulee huudettua :(
mä olen myös "huutaja-äiti"... :( mikään ei tehoa, ei jäähyt, ei kiellot, ei lelujen takavarikointi jne... haluaisin lopettaa huutamisen ja joka päivä päätän etten enää niin tee mut silti joka päivä vaan huudan uudestaan ja uudestaan...... :(
 
torut lasta. Katsot silmiin ja ilmeesi ja eleesi antaa ymmärtää, miten tyytymätön äiti nyt on ja tuommoinen ei käy päinsä. Sitten estät kielletyn toiminnan sen enempää showta aiheuttamatta. Ei tarvitse huutaa, olet jämäkkä aikuinen, joka asettaa toiminnalle rajat. Lapsi testaa reaktioitas kuin pikku tutkija ja mitä suurempi pamaus sen parempi koetulos..ärsyttäväähän se on kun itse olet vihainen ja toinen vaan honottaa, mutta älä anna haitata..
 
äiti neljälle
Lapsi pyrkii hallitsemaan omia asioitaan omalla tavallaan. Se itsensä hallitseminen muuttuu kiusanteoksi silloin, kun lapsella ei ole luvallisia mahdollisuuksia hallita itseään.
Toisin sanoen lasta vahditaan joka sekunti ja joka asiasta minkä lapsi tekee seuraa vanhemman kommentti. Eli lapsella ei ole omaa aikaa ollenkaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Ja mulla kyllä päivittäin meneekin hermot tuon lapsen kanssa. Usein tulee huudettua :(
mä olen myös "huutaja-äiti"... :( mikään ei tehoa, ei jäähyt, ei kiellot, ei lelujen takavarikointi jne... haluaisin lopettaa huutamisen ja joka päivä päätän etten enää niin tee mut silti joka päivä vaan huudan uudestaan ja uudestaan...... :(
Sama, aina päätän ja sitten sorrun.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Lapsi pyrkii hallitsemaan omia asioitaan omalla tavallaan. Se itsensä hallitseminen muuttuu kiusanteoksi silloin, kun lapsella ei ole luvallisia mahdollisuuksia hallita itseään.
Toisin sanoen lasta vahditaan joka sekunti ja joka asiasta minkä lapsi tekee seuraa vanhemman kommentti. Eli lapsella ei ole omaa aikaa ollenkaan.
Oho, no täytyykin antaa hälle omaa aikaa :eek:
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yks kokeilun arvoinen keino:
Älä huomio lapsen kiusantekoa. Annat vaikka vesien olla lattialla, muttet huomio ko. käytöstä mitenkään. Kyllä se luovuttaa kun ei siten huomioo saakaan.
Joo veden jätänkin, mutta maitoja en tällä helteellä. Samoin jos tekee kiusaa muille tai heittelee sitä hiekkaa tms. niin en mä voi huomiotta jättää. Johan mä saan paskan äidin leiman kun en tommosta huomioi.
No tietysti jätät huomiotta ne mitä voit ilman, että koituu haittaa kenelläkään!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja katri annikki:
torut lasta. Katsot silmiin ja ilmeesi ja eleesi antaa ymmärtää, miten tyytymätön äiti nyt on ja tuommoinen ei käy päinsä. Sitten estät kielletyn toiminnan sen enempää showta aiheuttamatta. Ei tarvitse huutaa, olet jämäkkä aikuinen, joka asettaa toiminnalle rajat. Lapsi testaa reaktioitas kuin pikku tutkija ja mitä suurempi pamaus sen parempi koetulos..ärsyttäväähän se on kun itse olet vihainen ja toinen vaan honottaa, mutta älä anna haitata..
Tätä tein aikani, mutta ei vaan mene perille :(
Mulla on semmonen pelko, että huutamisella ja hermostumisella aiheutan lapselle jonkun trauman :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yks kokeilun arvoinen keino:
Älä huomio lapsen kiusantekoa. Annat vaikka vesien olla lattialla, muttet huomio ko. käytöstä mitenkään. Kyllä se luovuttaa kun ei siten huomioo saakaan.
Joo veden jätänkin, mutta maitoja en tällä helteellä. Samoin jos tekee kiusaa muille tai heittelee sitä hiekkaa tms. niin en mä voi huomiotta jättää. Johan mä saan paskan äidin leiman kun en tommosta huomioi.
No tietysti jätät huomiotta ne mitä voit ilman, että koituu haittaa kenelläkään!
Joo, näin olen tehnytkin, mutta tulokset ei oo järin hyviä. Onks mulla joku hirviölapsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Ja mulla kyllä päivittäin meneekin hermot tuon lapsen kanssa. Usein tulee huudettua :(
mä olen myös "huutaja-äiti"... :( mikään ei tehoa, ei jäähyt, ei kiellot, ei lelujen takavarikointi jne... haluaisin lopettaa huutamisen ja joka päivä päätän etten enää niin tee mut silti joka päivä vaan huudan uudestaan ja uudestaan...... :(
Sama, aina päätän ja sitten sorrun.
Mulla on nyt toka päivä menossa ilman räyhäämistä. Olen oikeasti ylpeä itsestäni.
Ihan samalla lailla lapsi on temppuillut kuin ennenkin, minä se tässä muutosta tarvitsen.
 
äiti neljääle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Lapsi pyrkii hallitsemaan omia asioitaan omalla tavallaan. Se itsensä hallitseminen muuttuu kiusanteoksi silloin, kun lapsella ei ole luvallisia mahdollisuuksia hallita itseään.
Toisin sanoen lasta vahditaan joka sekunti ja joka asiasta minkä lapsi tekee seuraa vanhemman kommentti. Eli lapsella ei ole omaa aikaa ollenkaan.
Oho, no täytyykin antaa hälle omaa aikaa :eek:

Myös lapset tarvitsevat rauhaa leikkiä omissa oloissaan. Eikä tarkoita, että lapsi jätetään yksin ja valvomatta vaan esim. omassa huoneessa omat leikit ja itse kuuntelet ja salaa vahdit mitä lapsi tekee.
Tietty se lapsen oma tila on järjestty sellaiseksi, ettei vahinkoja pääse syntymään vaan lapsi voi olla siellä turvallisesti. Huomiooiden lelut ym..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljääle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Lapsi pyrkii hallitsemaan omia asioitaan omalla tavallaan. Se itsensä hallitseminen muuttuu kiusanteoksi silloin, kun lapsella ei ole luvallisia mahdollisuuksia hallita itseään.
Toisin sanoen lasta vahditaan joka sekunti ja joka asiasta minkä lapsi tekee seuraa vanhemman kommentti. Eli lapsella ei ole omaa aikaa ollenkaan.
Oho, no täytyykin antaa hälle omaa aikaa :eek:

Myös lapset tarvitsevat rauhaa leikkiä omissa oloissaan. Eikä tarkoita, että lapsi jätetään yksin ja valvomatta vaan esim. omassa huoneessa omat leikit ja itse kuuntelet ja salaa vahdit mitä lapsi tekee.
Tietty se lapsen oma tila on järjestty sellaiseksi, ettei vahinkoja pääse syntymään vaan lapsi voi olla siellä turvallisesti. Huomiooiden lelut ym..
No sit tarttee hommata isompi asunto. Asutaan kaksiossa, joten omaa huonetta ei ole. :( Mutta kyllä tuo saa rauhassa touhuta, mutta ei touhua.
 
lapselle voisi myös järjestää kylppäriin läträyshetkiä, et saa mukeja yms sinne ja saisi luvan kanssa läärätä ja kokeilla. Ja sinnikkyys on hyve näissä asioissa, jos lapsi protestoi itkulla, kun kielletään se vaan pitää kestää, eikä rueta hyssytteleen..
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja katri annikki:
torut lasta. Katsot silmiin ja ilmeesi ja eleesi antaa ymmärtää, miten tyytymätön äiti nyt on ja tuommoinen ei käy päinsä. Sitten estät kielletyn toiminnan sen enempää showta aiheuttamatta. Ei tarvitse huutaa, olet jämäkkä aikuinen, joka asettaa toiminnalle rajat. Lapsi testaa reaktioitas kuin pikku tutkija ja mitä suurempi pamaus sen parempi koetulos..ärsyttäväähän se on kun itse olet vihainen ja toinen vaan honottaa, mutta älä anna haitata..
Tätä tein aikani, mutta ei vaan mene perille :(
Mulla on semmonen pelko, että huutamisella ja hermostumisella aiheutan lapselle jonkun trauman :(
mä pelkään tätä kanssa... ja tiedän että miehen äiti on huutanut lapsilleen paljon ja mies on nyt aikuisena etäinen äitinsä kanssa enkä haluaisi itselle käyvän noin...

no tänään alkoi laihis tai oikeastaan kunnon elämän tapojen muutos jos lisäisi vaan vielä tämänkin muutosten kohteeksi ja lopettaisi huutamisen ja haukkumisen.

väsy on vaan suuri, lapset 1,5v ja 2,5v ja mies tosi vähän paikalla... omaa aikaa ei ole kuin päiväuniaika...
 
Meillä näin
Meillä syödään ensin jonkin verran ja sitten annan vasta mukin käteen. Lapsella on silloin todennäköisesti jo jano, joten juo nätisti. Jos alkaisi pelleilemään, muki ekasta kerrasta kauemmas ja taas vaan janoon saa juoda.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja katri annikki:
lapselle voisi myös järjestää kylppäriin läträyshetkiä, et saa mukeja yms sinne ja saisi luvan kanssa läärätä ja kokeilla. Ja sinnikkyys on hyve näissä asioissa, jos lapsi protestoi itkulla, kun kielletään se vaan pitää kestää, eikä rueta hyssytteleen..
Mä en hyssyttele, usko pois. Olen sillä kannalla että ääntä mahtuu maailmaan. Kaupoissakin jne. Että minä se olen joka lapsen antaa huuta kaupassakin.
Mutta kun kyse ei oo siitä, vaan siitä järjestelmällisestä vänkäämisestä. Mikään ei oo hyvä, mitään ei tehdä niinkuin pyydetään ja missään asiassa ei totella äitiä, eikä isää.

Oon ihan finaalissa.. :( henkisesti
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Ja mulla kyllä päivittäin meneekin hermot tuon lapsen kanssa. Usein tulee huudettua :(
mä olen myös "huutaja-äiti"... :( mikään ei tehoa, ei jäähyt, ei kiellot, ei lelujen takavarikointi jne... haluaisin lopettaa huutamisen ja joka päivä päätän etten enää niin tee mut silti joka päivä vaan huudan uudestaan ja uudestaan...... :(
Sama, aina päätän ja sitten sorrun.
Mulla on nyt toka päivä menossa ilman räyhäämistä. Olen oikeasti ylpeä itsestäni.
Ihan samalla lailla lapsi on temppuillut kuin ennenkin, minä se tässä muutosta tarvitsen.

Hyvä!! :)
Tästä sen on siis lähdettävä! Mun on hillittävä itseni jatkossa, kyllä mä siihen pystyn! Toivottavasti mä voin ajatella samoin vielä maanantaina :)
 

Yhteistyössä