Miten te ehditte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hui!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En sanonutkaan että olisi joka päivä niin paljon siivoamista, että menee useita tunteja, vai sanoinko? En todellakaan siivoa joka päivä, kuin juuri sen keittiön ja esim lelut tietysti paikoilleen ym. Kysyin vain, miten on mahdollista tehdä tuo kaikki ennen päiväunia. Lähinnä ihmettelen tuota koko talon siivousta, koska siihen saan kyllä menemään vaikka useamman päivän. Koko talon siivous kun minusta tarkoittaa muutakin kuin imuroimista ja lelujen keräämistä.

No itse saisin helpostikkin, kun lapset laittavat päikyille 13-13.30. Heräävät tosin 10, mutta itse herään yleensä 8-9 aikaan.

Okei, selvensi aika paljon kuviota, lapset ovat siis vain kolme tuntia hereillä, ennen päiväunia. Ja mitä mielestänne taas kuuluukaan siihen koko talon siivoamiseen, jos siihen ei mene kuin max pari tuntia?

Anteeksi kuopus laittaa, esikoinen ei nuku mutta on jo niin iso ( 4v ) että osaa siivota omat jälkensä ja yleensä leikkiikin omassa huoneessa.

No siihen kuuluu imurointi, luutuus ja pölyt.

Olen aika monta kertaa aiemminkin ihmetellyt tätä yhtälöä, että 180 neliön koti siivotaan puolessa tunnissa. Eikö teillä oikeasti ole mitään siellä kodissa, muuta kuin lattiaa ja pari pöytää jotka pyyhitään? Eikö teillä ole mattoja lattioilla, eikö ole sohvia, eikö teillä ole sängyissä patjoja ja lakanoita, ei pyyhittäviä tasoja jne?

Olen aika monta kertaa aiemminkin ihmetellyt tätä yhtälöä, että 180 neliön koti siivotaan puolessa tunnissa. Eikö teillä oikeasti ole mitään siellä kodissa, muuta kuin lattiaa ja pari pöytää jotka pyyhitään? Eikö teillä ole mattoja lattioilla, eikö ole sohvia, eikö teillä ole sängyissä patjoja ja lakanoita, ei pyyhittäviä tasoja jne?

No pitääkö ne kaikki tehä silloin ku mies on töissä???? Vaan eikö ole pikkuisen järkevämpää viettää lapsien kanssa aikaa ja sitten tehdä miehen kanssa yhdessä, katsos ku mä en ole yh!

Niin ja jos tosiaan satuit lukemaan, niin sanoin että normaalisti menee n.30min EI silloin kun imuroin ja luutuan. Haluat ilmeisesti muillekkin yhtä vaikeaa kuin itelle, kun vänkkäät vastaan.

- Matot on lattioilla, ne imuri imuroi siinä missä lattiankin. Miksi pitäisi erikseen mainita?? Ei niiden imurointi vie ekstra-aikaa.
- Miten sohvat liittyy tähän - imuri imuroi murut siitäkin.
- On patjat ja lakanat, vaihdetaan 3-4 kertaa kuussa, en tee sitä yksin arkena, vaan yleensä vkl koko perheen voimin.
- tasot pyyhin aika ajoin, en päivittäin

Mattojen tamppaus, lakanoiden vaihto, lattioiden pesu ja ikkunoiden pesu on sellaisia, mitä en laske mukaan, jos sanon, että "siivoan kodin".

No pitääkö ne kaikki tehä silloin ku mies on töissä???? Vaan eikö ole pikkuisen järkevämpää viettää lapsien kanssa aikaa ja sitten tehdä miehen kanssa yhdessä, katsos ku mä en ole yh!

No tuo nyt on ihan eri asia, eikä liity tähän mitenkään. Meillä nyt sattuu olemaan tilanne, että mies on päivisin töissä ja minä illalla.

Kysymys kuului siis miten tuo on käytännössä mahdollista.

No ehtii aina jossain välissä vähän tehdä omia juttuja kun pienin nukkuu ja leikkivät keskenään. Tai illalla kun ovat jo unten mailla. Yleensä se näkyy seuraavana päivänä rästiin jääneinä kotitöinä. Meillä leikkivät kyllä paljon keskenään. Lapset 3, 2 ja kohta 1v.

No tuo nyt on ihan eri asia, eikä liity tähän mitenkään. Meillä nyt sattuu olemaan tilanne, että mies on päivisin töissä ja minä illalla.

Kysymys kuului siis miten tuo on käytännössä mahdollista.

Ai miten on käytännössä mahdollista että mä en siivoa kotiani yksin, no jaa-a? Mä en enään ees ymmärrä mitä sä sepustat.

Sanotaanko yksinkertaisemmalla tavalla ( tämä ei oo palstalla uutta, että joku ei ymmärrä vaikka sivuja ois useita ) että: MYÖS MIEHENI SIIVOAA MEILLÄ; MUN EI TARVITSE TEHDÄ KAIKKEA YKSIN, JOTEN VOIN NAUTTIA JA TEHDÄ KAIKKEA MYÖS LASTENI KANSSA! Jäikö vielä joku epäselväks?
Siksi mulla ei todellakaan meni tunteja kun siivoan, kun en ikinä anna mennä kämpän niihn paskaseksi ja mulla on kaveri joka myös huolehtii talostamme.

Niin ja jos tosiaan satuit lukemaan, niin sanoin että normaalisti menee n.30min EI silloin kun imuroin ja luutuan. Haluat ilmeisesti muillekkin yhtä vaikeaa kuin itelle, kun vänkkäät vastaan.

Ai jaa nyt putosin. Tuolla ensin sanottiin, että joku (en muista kuka) siivoaa koko talon ja pesee pyykkiä jne ennen päiväunia. Minä kysyin, miten tuo on mahdollista, minulta ei onnistuisi. Sitten sanotaan, että 180 neliön talon siivoamiseen menee noin 30 min. Minä kysyn mitä tuohon siivoamiseen kuuluu, ja silloin vastataan että imurointi luutuaminen ja pölyt.

En halua vängätä vastaan, vaan koko ajan olen kysynyt, miten tuo on mahdollista. Miksi sitten pitää kehua siivoavansa 180 neliötä puolessa tunnissa, jos ei sitä tarkoita?

En halua vängätä vastaan, vaan koko ajan olen kysynyt, miten tuo on mahdollista. Miksi sitten pitää kehua siivoavansa 180 neliötä puolessa tunnissa, jos ei sitä tarkoita?

Ai tässä oli tästä kyse, KEHUA? :D :D Siis onko sun mielestä jotenkin kehumisen aihe jos siivoaa? No nyt repesin :D

No kyllä itseasiassa tarkoitan, mulle siivoaminen on sitä ettei sen jälkeen olem enään likaista ja jos mulla on vaan tiskit koneeseen ja kuopuksen lelujen siivoaminen ja sen jälkeen kämppä on siisti niin silloin mä olen siivonnut vai mitä? Mutta KEHUA!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

- Matot on lattioilla, ne imuri imuroi siinä missä lattiankin. Miksi pitäisi erikseen mainita?? Ei niiden imurointi vie ekstra-aikaa.
- On patjat ja lakanat, vaihdetaan 3-4 kertaa kuussa, en tee sitä yksin arkena, vaan yleensä vkl koko perheen voimin.

Mattojen tamppaus, lakanoiden vaihto, lattioiden pesu ja ikkunoiden pesu on sellaisia, mitä en laske mukaan, jos sanon, että "siivoan kodin".

Miten siis luutuat lattian, jos matot on lattialla?

Ihan totta en halua vängätä vastaan, mutta kun joku sanoo luutuavansa lattiat ja pyyhkivänsä pölyt ynnä imuroivansa koko kodin puolessa tunnissa, oletan, että myös matot otetaan pois lattialta, kun luututaan.

Loppujen lopuksi ymmärrän ilmeisesti koko ajan väärin, koska edelleenkin se koko kodin siivous on minusta ihan eri asia, kuin pelkkä imurointi.

taas tää meni ihme vittuiluksi kun toinen kysyy neuvoja arjen pyörittämiseen.

mutta ap, älä stressaa siivoamista ja muita kotitöitä, tee vain se mikä on pakko ja nauti ajasta lastesi kanssa. meillä vilkkaat lapset (TODELLA VILKKAAT) ja olen huomannu että tein enemmän tai vähemmän kotitöitä, koti aina saman näköinen ;) joten nykyään hoidan pyykit, ruuan ja perussiivouksen ja mies hoitaa loput mun kanssa yhdessä! laita miehesi siivoamaan oman osuutensa niin paljon vähempi sinulla töitä kodin kanssa ja jää joskus aikaa omiin juttuihinkin :)

Ihan totta en halua vängätä vastaan, mutta kun joku sanoo luutuavansa lattiat ja pyyhkivänsä pölyt ynnä imuroivansa koko kodin puolessa tunnissa, oletan, että myös matot otetaan pois lattialta, kun luututaan.

Loppujen lopuksi ymmärrän ilmeisesti koko ajan väärin, koska edelleenkin se koko kodin siivous on minusta ihan eri asia, kuin pelkkä imurointi.

Luetkohan sä nyt ollenkaan mitä ihmiset kirjoittaa, katsos ne nimimerkitkin kantsii lukasta :whistle:

Mä en ainakaan ole sanonut että menee about 30min, eikä mun mielestä kukaan kun luutuaa ja myös imuroi, mut ku kauhalla on annettu niin ei sitä voi lusikalla vaatia!

Mä en ole niin nuuka esim. siivousten kanssa. Saatan ihan hyvin innostua ompelemaan, vaikka kämppä olisi mullinmallin ;) Aika menee jokatapauksessa johonkin, niin välillä innostun käyttämään sen johonkin "harrastukseeni".

Se mua kuitenkin ärsyttää tässä hektisessä elämänmenossa, että luovuus on jossain kulmantakana. Olisi ihana kun olisi aikaa vain omille jutuille, niin luovuuskin kenties puhkeaisi kukkaan taas.

Mun siivouksessa pyyhitään lattiat, mutten tosiaan mattoja nostele pois joka kerta :D Ei siellä alla ole likaa ;). Pyyhin lattiapinnat nihkeällä mikrokuitumopilla. Mattojahan ei nykyään suositella edes tampattavan, vaan imurointi on tehokkain puhdistustapa matoille. Kaikki lattiat pestään (ja meillä vahataan) pari kertaa vuodessa. Siis mattojen altakin silloin.

Mulle kodin siivoukseen ei kuulu tuo, mitä tuossa yllä olin boldannut.

Ai tässä oli tästä kyse, KEHUA? :D :D Siis onko sun mielestä jotenkin kehumisen aihe jos siivoaa? No nyt repesin :D

No kyllä itseasiassa tarkoitan, mulle siivoaminen on sitä ettei sen jälkeen olem enään likaista ja jos mulla on vaan tiskit koneeseen ja kuopuksen lelujen siivoaminen ja sen jälkeen kämppä on siisti niin silloin mä olen siivonnut vai mitä? Mutta KEHUA!! :D

Huokaus. No, kyllä se kuulostaa itsensä kehumiselta, jos joku ihmettelee, miten aika riittää siivoamiseen ja siihen vastataan, että "mitä vit.., mitäs sinä oikein nysväät, eihän siihen nyt noin kauan mene." Eikä tässä kukaan mielestäni sillä siivoamisella ole kehunut, vaan sillä nopeudella, jos nyt siihen on pakko takertua..

Ja sinulleko riittää lelujen kerääminen ja tiskikoneen lataaminen siihen että ei ole likaista? Minusta silloin on siistiä, ei välttämättä puhdasta. Järjestely ja siivoaminen ovat eri asioita.

Ja sinulleko riittää lelujen kerääminen ja tiskikoneen lataaminen siihen että ei ole likaista? Minusta silloin on siistiä, ei välttämättä puhdasta. Järjestely ja siivoaminen ovat eri asioita.

No mulla ei tulis mieleenikään kehua siivoamisella, siis kastiin naurettavimpia aiheita.

Onko sulla nyt oikeasti siellä ymmärryksessä joku vika? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun et näytä ymmärtävän mitä sulle kirjoittaa.

MEILLÄ EI OLE MITÄÄN PASKAISTA KOSKAAN, KOSKA ME EI PÄÄSTETÄ KÄMPPÄÄMME MIKSIKÄÄN SIKOLÄTIKSI, JA KYLLÄ TODELLAKIN RIITTÄÄ JOS ASUNTO ON MUUTEN PERUSPUHDAS VAI KUKA STANAN IDIOOTTI IMUROI VAIKKA LATTIALLA EI OLE YHTÄÄN ROSKAA TAI PYYHKII JOKA PÄIVÄ PÖLYT??

Siis sun kanssa on todella vaikea keskustella, kun sulla ei ole minkäänlaista luetun ymmärtämistä. Surullista :/

Luetkohan sä nyt ollenkaan mitä ihmiset kirjoittaa, katsos ne nimimerkitkin kantsii lukasta :whistle:

Mä en ainakaan ole sanonut että menee about 30min, eikä mun mielestä kukaan kun luutuaa ja myös imuroi, mut ku kauhalla on annettu niin ei sitä voi lusikalla vaatia!

No joku nimimerkki Hui! on kyllä 13.57 kirjoittanut viestin, jossa kertoo 180 neliön siivoamiseen menevän puoli tuntia. Että lukisikohan joku muukin nyt mitä itse kirjoittaa.. Tai sitten tämä näyttöni vääristää aika lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ehdin kyllä:
No ehtii aina jossain välissä vähän tehdä omia juttuja kun pienin nukkuu ja leikkivät keskenään. Tai illalla kun ovat jo unten mailla. Yleensä se näkyy seuraavana päivänä rästiin jääneinä kotitöinä. Meillä leikkivät kyllä paljon keskenään. Lapset 3, 2 ja kohta 1v.

Sepä siinä on.
Jos töitä on hiukan enemmän, kodista huomaa heti, että ei ole ollut aikaa sitä hoitaa. Ja sama pätee muidenkin asioiden kanssa. Toinen on aina toiselta pois. =/ Onneksi pääsen kohta töihin, eikä tarvii jatkaa tätä rumbaa ikuisuuksiin. =)

Mulla on aika useasti vauva tuolla selässä kun teen juttuja. Keskimmäinen juoksee jossain kavereiden kanssa ja vanhin on paljon kavereidensa kanssa täällä. Joten apua on paljon. Nuo nuoret yleensä kokkailee täällä ja hauavat hoitaa vauvaa. Minä sitten puuhailen kaikkea muuta, juurikin tuota ompelua ja blogin kirjoittelua. Mutta totuus on se, että kun tässä montaa apulaista on niin aika tylsää välillä....

No joku nimimerkki Hui! on kyllä 13.57 kirjoittanut viestin, jossa kertoo 180 neliön siivoamiseen menevän puoli tuntia. Että lukisikohan joku muukin nyt mitä itse kirjoittaa.. Tai sitten tämä näyttöni vääristää aika lailla.

Siis nyt tämä ei voi olla edes enään totta :o :o :o :o

Luetko sä yhtään mitä sulle kirjoitetaan????? Siis :laugh: :laugh: :laugh:

kun EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI , imuroi tai luutua!! Tuliko tarpeeksi monta kertaa tuo ei, että tosiaan menee sun jakeluus, en tosin enään ylläty kanssasi mistään, eli tuskin meni.

No mulla ei tulis mieleenikään kehua siivoamisella, siis kastiin naurettavimpia aiheita.

Onko sulla nyt oikeasti siellä ymmärryksessä joku vika? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun et näytä ymmärtävän mitä sulle kirjoittaa.

MEILLÄ EI OLE MITÄÄN PASKAISTA KOSKAAN, KOSKA ME EI PÄÄSTETÄ KÄMPPÄÄMME MIKSIKÄÄN SIKOLÄTIKSI, JA KYLLÄ TODELLAKIN RIITTÄÄ JOS ASUNTO ON MUUTEN PERUSPUHDAS VAI KUKA STANAN IDIOOTTI IMUROI VAIKKA LATTIALLA EI OLE YHTÄÄN ROSKAA TAI PYYHKII JOKA PÄIVÄ PÖLYT??

Siis sun kanssa on todella vaikea keskustella, kun sulla ei ole minkäänlaista luetun ymmärtämistä. Surullista :/

Ja tämä on toinen mitä en ymmärrä. Jos päivittäin keräilee leluja ja vaikka imuroi, miten se kämppä ei koskaan kaipaa perusteellisempaa siivousta.

Edelleenkään en ole sanonut, että itse imuroisin tai pyyhkisin pölyjä joka päivä. Olen noin sata kertaa sanonut, että vain ihmettelen ihmisiä, jotka sanovat siivoavansa koko talon joka päivä!!! En siis itse tee niin, enkä ole väittänyt, että sinäkään tekisit niin. Alunperin vastasin jollekin, joka sanoi niin tekevänsä ja nimimerkki Hui! aloitti kommentoimalla "mitä vit.."

Ja kerrohan vielä, missä kohtaa en ole ymmärtänyt lukemaani..?

Ja kerrohan vielä, missä kohtaa en ole ymmärtänyt lukemaani..?

Mä en enään edes viitsi lukea sun tekstiäsi, onnea sait mitalin " olet tyhmin ihminen keneen olen ikinä olemassa oloni aikana törmännyt".

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Onko sulla joku pakkomielle siivoamisesta?

Jos minua tarkoitat, niin ei ole. Ja sadannenensimmäisen kerran, en ole itse sanonut siivoavani/ imuroivani/ pyyhkiväni pölyjä joka päivä. OLEN VAIN IHMETELLYT, MITEN JOKU EHTII NIIN TEHDÄ!!!

Kommentoikaa nyt jo joku muukin, kummallako tässä on se luetun ymmärtäminen vaikeaa, minulla vai tuolla Hui!:lla..

Yhteistyössä