Miten tästä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leppis

Vieras
Olen puoli vuotta seurustellut miehen kanssa, joka on kaikinpuolin hyvä. On mielettömän mukava, tulee toimeen 5 vuotiaan poikani kanssa, tulemme todellahyvin juttuun kaikilta osin. Mies käy toisella paikkakunnalla töissä ja hän on antanut ymmärtää että tulee ihan kivasti toimeen. On useasti mm. ehdottanut yhteistä etelänmatkaa ja puhuu autonvaihdoista ym...

Viikko sitten sain ihan yllättäen tietää, että mies on turvautunut pikavippeihin ja muihin "helppoihin" lainoihin. Lainailee usein rahaa äidiltään ym. Todellisuudessa mies onkin rahavaikeuksissa. Mistään semmoisesta ei ole ollut puhettakaan. Kuulin tiedon luotettavalta taholta ja luonnollisesti en voi miehelle sanoa mitään.

Itse olen kahta työtä tekevä, pienellä palkalla elelevä eronnut äiti, eli oma rahatilanteeni ei ole mikään mairitteleva. Joudun venyttämään joka kuukausi penniä. En ole sitä nyt mitenkään ihmeellisesti hehkuttanut, mutta luulisi jokaisen ihmisen sen tajuavan. En siis odota mitään rikasta prinssiä tähän saapuvaksi, vaan ihan rehellisen ihmisen joka kertoo asioistaan. Olen tosi pettynyt etten ole sitä vertaa luottamisen arvoinen, että mulle vois kertoa moisen asian. Itsekin kun en ole mikään raharikas, luulisi silloin kynnyksen kertomiseen olevan matalampi.

Nyt tuntuu kun katson miestäni, että valehteleeko hän muitakin asioita? Miten voin luottaa että muut asiat on totta? On tuskallista kun tiedän asioita ja en voi sanoa mitään...

Onko teille muille sattunut koskaan mitään vastaavaa? Mitä mun oikein pitäisi asiaan suhtautua...?

Siis toi on nykyelämää.

Toiset eivät vain tajua, ettei se, että tulee lainailemalla toimeen ole normaalia toimeentuloa. Ei kai miehestä iso juttu lainkaan.

Ja onko salaillut vaan vain itsekin uskonut olevansa yhä selvillä vesillä?

Raha ei kyllä ratkaise. Eihän? (enkä hitossa tarkoita, että sun pitäisi maksella, vaan mies ihan itse hoitakoot, mutta, mutta)

Kyllä se menee jos on tuommoista. Mistä velkaantuminen johtuu? Ettei olis alkoholiongelmaa, pelihimoa tms? Sellasia on yllättävän helppo piilotella, rahapula paljastaa usein ensimmäisenä.

lupasin kertojalle etten ikinä kerro asiasta. se ei siis ole vaihtoehto. Ja toki haluaisin että mies kertoisi itse.

Mut jos tollasta asiaa ei pysty kertomaan seurustelukumppanille niin mun mielestä suhde ei ole kovin hyvällä tolalla. Kuitenkin käytännössä asutaan yhdessä.
Myöhemmin asian kertominen vaan varmastikin vaikeutuu. Tuli jo ylipäänsä mieleen, että käykö edes töissä jos tarvitsee pikavippejä.... Kuitenkin miehellä on vaan pieni vuokra ja puhelin ja autokulut(oman kertomansa mukaan) mitkä pitää hoitaa. Ei lapsia esim...

Alkoholli ongelmaa ei ole-ainakaan ollut puoleen vuoteen-. Sitäkin mietin kun mies istui ennen tapaamistamme kavereidensa kanssa tiuhaan tahtiin baarissa muutamia vuosia. Ja sehän on todella kallista. Joten jos silloin on velkaantunut juomisesta.... Mut ottas nyt hitsi vieköön pikavipit vaik multa niin tulis edullisemmaks...

Minulle tulee ainakin kertomasti kuva, ettei mies ole tasapainoinen. Jos hän olisi ok, hänen ei tarvitsisi esittää muuta kuin mitä hän on. Rahaongelmista kertomatta jättäminen on hyväksyttävää, mutta se, että esittää jotain aivan päinvastaista kertoo kyllä sen, ettei mieheen ole muissakaan asioissa luottamista.

Jos jatkatte, niin pidä varasi.

on todella outo olo kun luuli tutustuneensa tietynlaiseen mieheen. Nyt onkin paljastunut jotain ihan muuta. Tuntuu et on hankala katsoa edes silmiin puhuttaessa, kun se asia kummittelee mielessä. Mietin vaan katsoessani et kuka oikein olet. Toivon et asia selviää ja saisin alotettua jonkun aihetta liippaavan asian ja siitä sit aasinsillan velka-asiaan. Nyt on vielä oma ajatus hakoteillä....Toivon myös että tälle asialle löytyy joku järkevä selitys...

Yhteistyössä