Miten takoa kakaran päähän että koiraa EI kiusata!!! HERMO MENEE!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurkku myöteMntäynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurkku myöteMntäynnä

Vieras
Tuo kohta viisi vuotias tyttö näyttää olevan joku tuleva sadisti! Ihan jatkuvaa koiran kiusaamista ja tahallaan satuttamista. Isosisko (ja me vanhemmat) on kauhuissaan tilanteesta ja tämä alkaa jo olla niin hermoja raastavaa että kohta muutan tuon piskin kanssa muualle asumaan!

Mikä hemmetti saa tenavan tekemään tuollaista? Meillä on ehdoton kielto kaikelle väkivallalle mikä kohdistuu ihmisiin, eläimiin yhtään mihinkään! Tosin tällä hetkellä minusta tuntuu että kumpa tuo lehmän hermoinen rakki purisi kunnolla tuota tenavaa josko sitten uskoisi, edes hetken?!!

Kaikki mukava yhteinen vapaa-aika menee tuon täystuhon perässä kävelemiseen kun koira ei saa olla rauhassa ulkona, tarhassa sisätiloista puhumattakaan! Onko minun oikeasti pakko luopua ihanasta elukasta sen takia ettei mukula opi tavoille. On selitetty, opetettu ja kovastiki komennettu, mutta ei auta ei perkele kun silmä välttää nipistetään, revitään karvoista tai tökitään koiraa jollakin. Ärsytetään miten ikinä pystytään. Mitään tarra/tikkariplkinto systeemiä on turha ehdottaa. Lapsen pitää mielestäni jättää luontokappaleet rauhaan ilman tikkaria.

Millä tuon mukulan saa kuriin, alkaa oikeasti hermo mennä :( Olen ennen kaikkea surullinen, koira on ihana ja toiselle muksulle mieluinen kaveri sitten on tämmöinen kumipää joka ei usko. Tilaa meillä on pienen maatilan verran , koiran lähella ei ole pakko olla mutta siten mennään perään kun silmä välttää.. =( Onko muilla ollut tälläistä ja kuinka kummassa tämän saa loppumaan ennen kuin tulee oikeasti se niitti että koira suuttuu? Tuntuu että olen jo kokeillut kaiken !

Miten tuon ikäinen ei usko puhetta? Koira ressu :(

Eristäminen koirasta täysin, ja - kamala sanoa, seuraavan kerran kun kielloista huolimatta repäisisi turkista, saattaisimpa ottaa tukkapäästä,

Onko koiralla jokin oma alue, jonne ei lapsilla ole asiaa tai jossa ollessaan koira saa olla ihan rauhassa. Sellaisen nyt alkajaisiksi miettisin jos ei vielä ole. Ja lapsen passittaisin joka ikinen kerta omaan huoneeseensa kun koiraa kiusaa, ihan joka ikinen kerta. Voisin kuvitella, että kun muutaman kerran joutuu jäähylle ja muu perhe syö vaikka jätskit sillä aikaa, tms. kivaa mistä lapsi jää paitsioon, niin alkaa menemään muksulle asia perille.

[QUOTE="sipsi";30031931]Miten tuon ikäinen ei usko puhetta? Koira ressu :(

Eristäminen koirasta täysin, ja - kamala sanoa, seuraavan kerran kun kielloista huolimatta repäisisi turkista, saattaisimpa ottaa tukkapäästä,[/QUOTE]

Tukkapölly on kiellettyä koska se katsotaan nykyään pahoinpitelyksi. Samoin luunapit. Tuotahan se sitten on kun kakaroita ei saa enää komentaakaan.

Ja ennenkuin joku alkaa pitää minua lastenpahoinpitelijänä, niin selvennän, etten suinkaa repisi/ riepottaisi. Sen verran saisi kyllä nipistää, että voisin sanoa koiraan koskevan ihan yhtä lailla.

Mulla on eläinten kiusaamisessa totaalinen nollatoleranssi. Koskee niin lapsia kuin aikuisia. Yhdelle tytön "kaverille" annoin ikuisen porttikiellon aikanaa, kun yllätin tökkimästä häkissä olevaa marsua kynällä :(

Toivottavasti tyttö oppii pian jättämään koiran rauhaan. Jos ei, olisiko koiralle sitten reilumpaa etsiä uusi koti?

Jäähy + Eväät lapsen rakkaimman etuuden pitkäksi aikaa. Pelit, karkkipäivä?

• Tykkää
Reactions: chef
Jos lapsi ei ymmärrä puhetta, niin menisikö huuto paremmin perille? :kieh:

Onko lapsen kanssa tottelemattomuusongelmaa muullakin saralla, vai vain koiran suhteen? Tuntuu jotenkin täysin uskomattomalta, että 5v lasta ei senvertaa saada kuriin, että hän lopettaisi koiran satuttamisen.

Vaikea sanoa, mitä itse teksiin, koska mun on tosiaan vaikea kuvitella moista tilannetta. Ainakin ottaisin jäähypenkin käyttöön, veisin lapselta hänelle tärkeitä etuoikeuksia (iltasatu jäisi lukematta jne.) ja turvaisin koiran rauhassa olon vaikka lukitsemalla koiraa aina aika-ajoin (silloin, kun en pystyisi vahtimaan) turvalliseen huoneeseen, jonne lapsi ei siis pääsisi.

On koiralla tarha, johon pitänee nyt munalukko laittaa. Joo kyllä näissä ääritapauksissa tuntuu että jatkuvan jankkaamisen ja hermojen menettämisen sijaan se kunnon selkäsauna opettaisi parhaiten. Siihen en kutienkaan ryhdy koska se sotii pahasti omia periaatteitani vastaan.

Mun periaatteitani vastaan sotisi kyllä todella pahasti myös eläimen kielloista huolimatta jatkuva kiusaaminen... todella pahasti.

Ja minä en puhunut kunnon selkäsaunasta, vaan esim. niskatukasta kiinni ottamisesta varoituksen, parin jälkeen. Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos puhe/ huuto/ raivo ei auta, niin jollainhan se asian on sitten kuitenkin perille mentävä.

Toistan itseäni, mutta ehkä koiran ihan oikeasti olisi sitten parempi asua jossain muualla.

Koira hoitaa.

Jos ja kun kyseessä on terve perhekoira, niin se osaa kävellä tilanteesta pois milloin leikki ei miellytä.

Se myös ymmärtää, et kyseessä on isännän/emännän silmäterä jota ei purra koskaan.

Vihoviimeinen varoitus tulee siin vaiheessa kun muksun käsi on koiran leukojen välissä, vahingoittumattomana, mut muksu itkee.

Sit viimeistään kandee muksulle kertoa, et ens kerralla koira puree käden poikki. Jos muksu ei usko, ni voi vaan toivoa et koira ei te mitään minkä vuoksi se tarttis lopettaa.

Sanoisin kakaralle, että seuraavasta kiusaamisesta lähtee lastenkotiin, perkele. Ja sitten kun jääpi kiinni, käskisin mennä pakkaamaan ja istuttaisin autoon. Eiköhän tuossa jossain vaiheessa iskis tajuntaan, että miten sitä koiraa ei kohdella.

Joo, jossakin kasvatuksessahan se vika TIETENKIN on. Parhaani olen yrittänyt mutta ihmeisiin en pysty. Lapsi on täysin eri maata esikoisen kanssa, paljon lujatahtoisempi ja tempperamenttisempi. En tiedä olenko julma, mutta päätin että joka kerta kun yllätän kiusaamasta tulee pitkä jäähy ja menettää ratsastustuntinsa siltä viikolta. Kokeillaan nyt sitten tätä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Miten hän suhtautuu muihin eläimiin. Tuttujenne lemmikkeihin.
kadulla vastaantuleviin koiriin, luonnossa eläviin villieläimiin,
eläintarhan elukoihin.

jos osoittaa tuota niihinkin, niin oletteko miettineet, että lapsella voi olla psykologisesti ongelmia.
hoitamattomana tuo kohdistuu sitten ihmisiin isompana.

tuon ikäinen normaali lapsi osaa olla eläimen kanssa ja osoittaa hellyyttä

Sanokoot muut mitä sanoo, mutta tuossa kohtaa mä ottaisin tukasta ja kovin. Jos se viisivuotias ei ole hyvin hyvin erityislapsi, niin tuonikäisen pitäisi kyllä tajuta, ettei koiraa kiusata. Ankarat rangaistukset, kaikki etuudet pois ja toivoisin salaa, että koira näykkäisisi takaisin...

Mutta saako lapselle edes huutaa nykyään? Koira on turvassa silloin kun itse olen paikalla, joskus vaan tulee (aika usein) tilanne että on kännettävä selkä. Tilanne oli parempi hetken aikaa, mutta nyt kesälomalla on aikaa taas toteuttaa itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja kurkku myöteMntäynnä;30032003:
Mutta saako lapselle edes huutaa nykyään?

Kysytkö tätä ihan tosissasi?

saa ja pitää tuollaisessa tilanteessa huutaa, niin, että perille menee. Minä huutaisin vaikka naapurin tenaville, jos yhyttäisin eläimiä kiusaamasta.

Edelleen kysyn, onko kyseessä minkälainen koira?

Alkuperäinen kirjoittaja kurkku myöteMntäynnä;30032003:
Mutta saako lapselle edes huutaa nykyään?

No tietenkin saa. Ei kukaan ääneen kuole. Mä en ole koskaan tavannut yhtään vanhempaa, joka ei olisi koskaan huutanut lapselle. Koska sun lapset eivät ilmeisesti ole tottuneet vihaiseen ja huutavaan äitiin (mikä sinänsä on ihan hyvä), niin kunnon kilarit vois pysäyttää tuon viisvuotiaan. Anna tulla vaikka pari perkelettä vielä, niin on tehokkaampaa.

Saanko arvata, teillä ei ole seuraamuksia pahoista teoista?
Mitä rangaistuksia lapsi on saanut koiran kiusaamisesta? Kiellättekö vaan, vai eikö jäähyt/karkkipäivän menetys tai vastaavat keinot tehoa lapseen?

Paijaa muiden lemmikeitä kyllä (ja omaakin tosi nätisti välillä), mutta touhu lähtee hyvin äkkiä hanskasta ja äityy siihen juoksemiseen ja ärsyttämiseen. Ottaa mielellään kiinni ja pitää vaikka väkisin sylissä, on dominoiva jos lasta nyt sellaiseksi voi puhua. Olen pienessä mielessäni miettinyt juurikin tuota vaihtoehta että onko lapsella psyykkisellä puolella jotakin :( ? Tai toinen on vaan kurin puute, ehkä en osaa olla tarpeesi jämy kovapäiselle neidille, vaikka tuntuu että raivo on ollut lähellä kun näitä keskusteluja on neidin kanssa käyty.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30032000:
Sanokoot muut mitä sanoo, mutta tuossa kohtaa mä ottaisin tukasta ja kovin. Jos se viisivuotias ei ole hyvin hyvin erityislapsi, niin tuonikäisen pitäisi kyllä tajuta, ettei koiraa kiusata. Ankarat rangaistukset, kaikki etuudet pois ja toivoisin salaa, että koira näykkäisisi takaisin...
pakko sanoo, että oon samaa mieltä. etuudet pois ja mä kyllä varmaan nipistäisin takaisin, että lapsi tietäis, miltä se tuntu

Alkuperäinen kirjoittaja kurkku myöteMntäynnä;30032036:
Koira on sekarotuinen jotain berniä jne. eli koira on iso ja lapsi jää kakkoseksi heti jos matsi tulee.

Koira kuin koira, niin aikuinenkin jää kakkoseksi jos matsia tulee.

Kandee estää se matsi.

Kyl viisvuotiaan ymmärrykseen mahtuu se mitä tapahtuu jos koira lakkaa olemasta kiltti.

jotenki tuntuu, että tähän sitä mennään, kun nykyään ei saa lapseen koskea edes sormenpäällä ilman, ettei oo sossutantat oven takana. millä ihminen oppii, että fyysinen kipu on fyysistä kipua ilman, että sitä itse joskus kokee?? ei uskalleta kurittaa lasta oikeissa tilanteissa, koska nykyään aatellaan, että se on heti lapsen psyyke murskana. en tiiä mikä oikein on, mutta väliin tulee kyllä mieleen, että kunnon selkäsauna joissain tilanteissa puhdistais ilmaa paremmin, kuin viikkojen saman asian toisto, jankutus ja mäkätys :/ tiedän nimittäin tapauksen, missä koira puri lasta, koira lopetettiin. lapsi oli tätä ennen "leikkinyt koiran kanssa jonkun aikaa". lapsi varmaa joku 3-5v. kun koira oli sitten piikitetty kuoliaaksi, niin löytyi 17 niittiä sen korvasta!!! aika kauan oli jaksanut antaa lapsen nitoa niittejä korvaan, ennenku puri!!!

Yhteistyössä